Aviseringar
Rensa alla

Dberorpå ska gissa mitt stjärntecken i denna tråd.


Ämnesstartare

Storchen84:

Tror dom flesta underskattar det undermedvetna.

Jag tycker de flesta överskattar det, det är bara ett jävla massa påhitt av en snuskgubbe känns det som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag tycker de flesta överskattar det

Det där säger mig bara att du underskattar det[no-no]

Dan_the_ironman:

det är bara ett jävla massa påhitt av en snuskgubbe känns det som

Dan_the_ironman:

påhitt av en snuskgubbe

Dan_the_ironman:

snuskgubbe

hahahahaha så jävla bra[bigsmile][y]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det där säger mig bara att du underskattar det

Inte direkt, det finns en anledning varför psykodynamik psykoterapi är såpass ovanligt. Däremot tjatar alla om det undermedvetna så det har ju uppenbarligen fått fäste bland stora delar av befolkningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gissade rätt på en kille jag hade pratat med i max 5 minuter. Vi hade aldrig setts förr och har inga gemensamma vänner så jag undrar hur ni förklarar det, alla skeptiker!

btw, blir nervös av den här tråden... Nu kommer Alla förvänta sig att jag gissar rätt för gör jag inte det så blir jag samt mina stjärntecken till åtlöje[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hon gissade fel på mitt en massa ggr

det gills inte för du är så himla anonym juu:((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

det gills inte för du är så himla anonym juu:((

Inte för daj ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Däremot tjatar alla om det undermedvetna så det har ju uppenbarligen fått fäste bland stora delar av befolkningen.

[shake]Tycker att få pratar om det undermedvetna, men jo, saker som man egentligen tror att man glömt kan ligga kvar antingen förträngt i det undermedvetna eller har bara fastnat där av andra anledningar. Det i sin tur kan få en att göra saker, säga saker eller bete sig på ett visst sätt, etc. etc. etc.

debepe:

så jag undrar hur ni förklarar det

Har jag redan gjort (fast det egentligen inte var jag, utan snarare dom dokumentärer som gjorts). Jag utelämnade visserligen att lite tur kan spela in också ibland.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Nu kommer Alla förvänta sig att jag gissar rätt för gör jag inte det så blir jag samt mina stjärntecken till åtlöje

Nej då, det är en kul grej, jag lovar att det inte är att jag försöker sätta dit dig utan snarare att jag vill se hur du resonerar dig fram. Börja ställa frågor nu och sig till när du har ett stjärntecken på känn 😛

Storchen84:

men jo, saker som man egentligen tror att man glömt kan ligga kvar antingen förträngt i det undermedvetna eller har bara fastnat där av andra anledningar. Det i sin tur kan få en att göra saker, säga saker eller bete sig på ett visst sätt, etc. etc. etc.

Så du tror på tanken om detet jaget och överjaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Så du tror på tanken om detet jaget och överjaget?

Det behöver man inte göra bara för att man tror på ett undermedvetet. Att mycket av vår kognition pågår även utanför det medvetna har den mesta moderna neuropsykologin visat på också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

och sig till när du har

hiihih!!![crazy]

Dan_the_ironman:

ett stjärntecken på känn 😛

Nu har jag ett på känn men är för tidigt för att gissa :PPP
ok. Beskriv dig själv genom att nämna 3 saker du gillar, 3 saker du ogillar & 3 vanor
kanske kan hjälpa mig på traven[crazy]

isola:

Inte för daj ju

jo, var jättelänge sedan jag gissade juu!

Storchen84:

Har jag redan gjort

Vadå, då du nämnde att vissa hävdar att skolade beteendevetare kan gissa sig till folks stjärntecken, eller vad du skrev... Men nu är jag ingen skolad beteendevetare... Dock god människokännare 😛 fast, vad har det med att gissa stjärntecken att göra? Explain, please.

Storchen84:

Jag utelämnade visserligen att lite tur kan spela in också ibland.

Tur kan väl alltid spela in oavsett vad det gäller 🙂 om du ska kalla det där för tur kan du kalla det tur när någon får mvg på ett prov=) då handlar det också om information för jag vill inte påstå att jag använder mig av intuition vid gissningar av människors tecken.

dazed:

slinkan

?!?!? trodde du skulle berika mig med något fint för att hylla min coola förmåga-.-:p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Beskriv dig själv genom att nämna 3 saker du gillar, 3 saker du ogillar & 3 vanorkanske kan hjälpa mig på traven

Jag gillar:

UM
umgänge
Origami

Jag ogillar:

Folk som klagar på väder oavsett väder
illamående
att man måste tvätta

tre vanor:

att inte äta frukost
att tacka för mig genom att säga "tusen tack"
att säga "ehm" innan jag säger hejdå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ehm

Utifrån det där är du ju vattuman.... Men det är du inte, tror jag.

Vi försöker igen, då:
Nämn tecknet på 3 av dina nära & kära, ange även din relation till dem

obs det här känns djävligt larvigt men du har fått mig tävlingsinriktad D:


   
SvaraCitera

debepe:

jag vill inte påstå att jag använder mig av intuition vid gissningar av människors tecken.

Nej, UM:s sökfunktion är ju mycket mer pålitlig, eller hur? [crazy]

debepe:

Utifrån det där är du ju vattuman....

Duktigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Nej, UM:s sökfunktion är ju mycket mer pålitlig, eller hur?

Haha, tror du att jag endast gissar stjärntecken på um, bakom datorskärmen eller? Isåfall är du ute och cyklar.

Proteus:

Duktigt!

Jaha, oj, där ser man :p !

Dan_the_ironman:

ehm

Vattumän tenderar att vara väldigt personliga/egna hur mycket de än försöker "passa in" osv.
det är min förklaring till varför dina svar passade så bra in på vattumanen, om du undrade[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

?!?!? trodde du skulle berika mig med något fint för att hylla min coola förmåga-.-:p

"Förmågan" är som bäst söt.


   
SvaraCitera