Aviseringar
Rensa alla

DE 10 MEST ÖVERSKATTADE SAKERNA NÅGONSIN!


Ämnesstartare

Här listar vi de 10 saker som har/haft en mainstreamhysteri men som vi tycker världen kan klara sig utan.

10. Hårvax

Värdelös styling som enbart gör håret torrt och fult och används bara av blonderade fjortis bögar som måste kolla frisyren varje kvart.
d:fi för 179 kr per burk? Vilken jävla skräp. Dessutom stinker skiten.

9. Manga

Med vissa undantag så hör verkligen manga tveklöst till de tio mest överskattade fenomenen någonsin. Och alla pratar om att man tycker det är så vackert och känslomässigt samtidigt som de säkert tokrunkar åt alla rosahåriga sluts med f-kupa och enorma ögon. 9/10 gånger så har inte skiten ens en handling.

8. Filmen Scarface

Den här filmen är verkligen dålig. Handlingen är så pass tråkigt och förutsägbar att man undrar varför filmen ens nått kultstatus. Folk skriker fuck överallt och sågar sönder varandra, och jag får höra att den ska vara något slags kriminologiskt mästerverk?

7. Komiker

..är för övrigt fel beteckninga för dessa idioter som söker bekräftelse på de mest patetiska vis. Dessutom är de långt ifrån komiska. En bättre beteckning vore "tråkiker" eller "tragiker". Kan någon förklara för mig vad det roliga är med att Björn Gustavsson svarar Borås på frågan "När grundades Nordea?"
...jaha? Då kan ju jag också bli komiker;
- Vad heter Sveriges nuvarande riksbankschef?
- En såndär rullgardin vettu!

6. The Beatles

Simpel popgrupp - ingenting mer. Jag lovar.

5. Alkohol

Det dödar människor, det gör en dum, det smakar oftats äckligt, man spyr och vaknar upp bakfull och gör samma rutin om igen. Jag kan inte förstå varför människor har så jävla svårt att avstå från att passa in i den här vidriga kulturen vi lever i, och lägga ner så mycket tid och pengar på att dricka ett äckligt gift för att sedan göra bort sig offentligt. Alkohol är bara en trend. Håll dig till naturen.

4. Microsoft

Att Bill Gates har förstört världen för egen vinning är ingen nyhet. Men att denna onda människa inte lär sig av från kritik gör honom bara allmänt utvecklingsstörd. Vartenda operativsystem som kommit har enbart blivit mer och mer värdelöst. Vet inte hur många gånger i veckan jag måste göra uppdateringar på min dator - och ironiskt nog så blir inte min dator det minsta bättre.

3. Sex

(Se alkohol!)
Jag har absolut ingen aning om varför människor har en sådan besatthet av en parningsinstinkt. Vad är det som är så jävla kul? Jag är faktiskt ganska säker på att sexualitet är ett betydligt mer ett kommersiellt behov än ett kroppsligt. Dvs att det intalat.

2. Harry Potter

Denna serie böcker är så hopplöst outvecklade och dåliga att man undrar varför inte J. K. Rowling kunde ha tänkt genom sitt magiska samhälle innan hon skrev klart första boken. Varför har inte Hoqwartz några ämnen som handlar om språk, matematik eller biologi? Hur i helvete ska ungarna kunna skriva korrekt om de inte har fåt sådan utbildning i skolan? Hur ska de ha någon som helst uppfattning om kroppen och sexualitet om de inte får utbildning? Jävla skräp. Desuutom är filmatiseringarna så kassa att det är helt genomskinligt att dom enbart gjordes för inkomsters skull.

1. Demokrati

Civilisationens största misslyckande. En ondskefull samhällssyn förvandlat till någon sorts-- frihetstanke? Över 90 % lever med illusionen att man har en röst i samhället, och att den räknas! Demokrati är inte ett folkstyre, det handlar bara om att man lägger en anonym röst mellan x antal opinioner som ska sitta vid makten. I våra skolböcker får vi läsa om att demokrati gynnar världen och dess invånare, och att det enbart finns ett enda andra alternativ - diktatur! Jag undara vilken galen jävel som intalat världen om att den är så svart och vit.


   
Citera

lol nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pff. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Det dödar människor, det gör en dum, det smakar oftats äckligt, man spyr och vaknar upp bakfull och gör samma rutin om igen.

Jag kan inte hålla med dig på den du......Men förövrigt så är du en sjukt meningslös person...


   
SvaraCitera

superflat:

1. Demokrati

Du menar parlamentarism, riktigt demokrati är direktdemokrati.


   
SvaraCitera

1. ATT SÄGA ATT NÅGOT ÄR "ÖVERSKATTAT" BARA FÖR JUST DU INTE GILLAR DET ÄR ÖVERSKATTAT!

2. GANDALF!

3. cAPSLOCK!


   
SvaraCitera

1. Den här tråden. Det här går nästan över gränsen för hur cynisk man får vara. Lol.


   
SvaraCitera

TRAKTÅÅÅÅR!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahah, nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Persistent:

3. cAPSLOCK!

[mad]


   
SvaraCitera

mopsen:

[mad]

Du kan vara en cAPSLOCK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganska rätt. I stort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Persistent:

Du kan vara en cAPSLOCK.

Din mamma är... (du förstår)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

10. Hårvax

Ja, det är överskattat.

superflat:

9. Manga

Ja

superflat:

8. Filmen Scarface

Nej

superflat:

7. Komiker

Jättenej

superflat:

6. The Beatles

MEGAnej

superflat:

5. Alkohol

Extrem-nej

superflat:

4. Microsoft

Jajebox

superflat:

3. Sex

NEEEEJ!!! [mad]

superflat:

2. Harry Potter

Nja

superflat:

1. Demokrati

Meh

Conclusion: Nej, nej, nej. Du failar.

Den riktiga listan över de 10 mest överskattade sakerna:

10. Robert Wells

9. Svenska deckare

8. Sagan om Ringen

7. Jan Guilou

6. Kevin Borg

5. In Flames

4. Anime och Manga

3. Silikonbröst

2. Danmark

1. Wikipedia


   
SvaraCitera