Aviseringar
Rensa alla

De åtta rikaste äger lika mycket som 3,6 miljarder människor


Haien

anonym321123:

Så det finns inget sätt att göra jorden mer jämlik?

Jo, men inte helt rättvis. Pch det var det som var frågan.

anonym321123:

Alla behöver inte vilja det, men merparten.

Var finner du rättvisheten i det? Det blir ju fortfarande helt orättvist eftersom resten inte får som de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien: Var finner du rättvisheten i det? Det blir ju fortfarande helt orättvist eftersom resten inte får som de vill.

Du menar att det vore mer rättvist om vi hade kvar kapitalismen, ett system baserat på exploatering av arbetarklassen, även de flesta inte ville ha kvar det?


   
SvaraCitera

Enligt Världsbanken kommer inte målet att utrota extrem fattigdom till 2030 att kunna nås om inte ojämlikheten minskar och de fattigas inkomster ökar snabbare än övrigas.


   
SvaraCitera
Haien

anonym321123:

Du menar att det vore mer rättvist om vi hade kvar kapitalismen, ett system baserat på exploatering av arbetarklassen, även de flesta inte ville ha kvar det?

Nej, det enda jag sagt är att livet är orättvist och att det inte går att öndra på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Nej, det enda jag sagt är att livet är orättvist och att det inte går att öndra på det.

Åh okej, förlåt det var inte meningen att missförstå

Jag håller dock inte med om att vi inte kan göra världen mer rättvis. Jag tror att det går att avskaffa kapitalismen, systemet som är baserat på löneslaveri


   
SvaraCitera
Haien

anonym321123:

Jag håller dock inte med om att vi inte kan göra världen mer rättvis. Jag tror att det går att avskaffa kapitalismen, systemet som är baserat på löneslaveri

Jag har inte sagt emot det, jag står fortfarande bara för att den inte helt kan försvinna, livet är orättvist.

Sluta anta saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien: Jag har inte sagt emot det, jag står fortfarande bara för att den inte helt kan försvinna, livet är orättvist.

Så tror du att den kan försvinna till stor del?


   
SvaraCitera
Haien

anonym321123:

Så tror du att den kan försvinna till stor del?

Det är möjligt, men inte troligt.

Jag bryr mig för övrigt inte nämnvärt.


   
SvaraCitera
Haien

ellerhur.:
http://www.dn.se/debatt/varldens-atta-rikaste-ager-lika-mycket-som-fattigaste-halften/

Eftersom de flesta som svarat i tråden hittills inte begriper problemet länkar jag denna artikel som beskriver det ganska bra.

De begriper, de bara bryr sig inte ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien: Jag bryr mig för övrigt inte nämnvärt.

Men du bryr dig om fattigdom?


   
SvaraCitera
Haien

anonym321123:

Men du bryr dig om fattigdom?

Haien:

Jag bryr mig för övrigt inte nämnvärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien: Jag bryr mig för övrigt inte nämnvärt.

Jag antar att det är ett nej på min fråga


   
SvaraCitera
Haien

anonym321123:

Jag antar att det är ett nej på min fråga

Ja, ett nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Ja, ett nej

Bifogar bild på fattigdom för att du ska börja bry dig

fattiga.png


   
SvaraCitera
Haien

anonym321123:

Bifogar bild på fattigdom för att du ska börja bry dig

Fortfarande, nej.


   
SvaraCitera