Aviseringar
Rensa alla

De följer ju bara efter och härmar ;-;


Ämnesstartare

Ok så jag är en tjej som går i femman. Jag har tre bästa vänner som jag är med på fritiden. Vi har tjejkvällar, och annat kul :D.
Men vi kan liksom inte vara oss själva på skolan) eftersom att personer bara följer efter oss. Och de härmar.
Det är fyra personer som gör det och jag och mina vänner börjar bli riktigt irriterade. Alla tjejer btw)

Person 1 - Petar sig i näsan och äter det (så alla kan se ;_;) Säger oftast nästan ingenting. Hon följer efter oss och HÄRMAR. Ibland hoppar hon på något konstigt sätt flaxar med armarna. (Det blir superpinsamt när hon gör det i matsalen ...(Hon har talproblem o sånt men ser oftast förbi det.) 

Person 2 - Ljuger konstant om ALLT. Vad hon fick i present, vad hon gjorde igår, vad hon ska göra idag osso vidare. Hon skryter om sin kusin som går i sexan och sedan håller hon ALLTID med en av mina bästisar vad hon än säger , man ser verkligen att hon favoriserar minbästis. (Det stör inte mig btw) Köpte lika dana glasögon som en av min bästisar bara för att typ bitcha. (Glasögonen hon köpte var exakt likadana, men hon behövde inte ens glasögon in the first place))))!(Det var fakeglasögon.)

Person 3 - Nya tjejen som började efter jullovet, försökte bli vän med henne men hon öppnade inte sig så efter ngr veckor gav jag upp. Hon följer oss ÖVERALLT. (Hon följer efter mest.) Hon säger ingenting, utan bara föööööljer efter och är knäpptyst..FÖLJER EFTER VARJE FUCKING CENTIMETER VI GÅR!

Person 4 (värsta :C) - Ja, hon är väldigt kaxig, om vi ändrar oss på något hon ville göra så hör man ''Asså seriöst!'' ''Ugh!''. Så fort man går iväg från henne ett tag så måste man ta ett snack med läraren om att ''alla får vara med''. Hon är jätte klängig och tror att alla är hennes bästisar. Ifall hon drar ett skämt går den såhär:
- osso vare en gris!
- va? (hör inte vad hon säger för att hon pratar så himla TYST.)
- va? hahahah (fake skratt, hon gör det väldigt ofta.
Person 4 är också väldigt känslig, när jag o mina bästisar pratade snabbt om en sak vi skulle göra på fritiden, var hon där ock stirrade. Sen efter rasten blev vi skickade till läraren igen ;;..

Jag menar KOM IGEN SERIÖST! För att inte dem ska bli butthurt så måste man sitta bredvid dem i matsalen (annars bitchblickar person 4 oss över hela matsalen), gå med dem till och från idrotten. Vara med dem på rasten och seriöst gå varje meter med dem.
Min bästis tex hoppade hopprep med parallellklassen och person 4, min bästas villa va med mig o de andra (som följer efter ;_;_;_;_;_;_;_;_;_;_;) Så hon ba sa till person 4 att hon går.
Sen efter rasten blir man inskickade till läraren för att vi hade ''dissat'' person 4.
PERSON 4 GÖR OSS GALNA!! Vi tycker det är fett jobbigt att de bara följer efter, jag vill också säga att de borde skaffa vänner istället för att tralla efter oss. Snälla kan vi inte få vara ifred? Heller så passar våra personligheter alls bra och vi gillar inte dom alls. Vi vill inte vara deras vänner okokokokokokok...

När jag tog upp det med läraren enskilt om att de bara följer efter förstod hon inte alls, och sa att alla måste vara med, och att det inte har nåra super nära vänner och att vi har en plikt att se till att de har någon att gå med till idrotten o sånt?!
Så de säger att de måste vara runt oss varenda SEKUND?! Jag menar kom igen! Varför trallar det efter oss när de kan hitta nya vänner?!
Man måste väl kunna vara med klasskamrater enskilt utan att det kallas ''mobbning, utfrysning''
Hjälp, jag och mina vänner blir snart galna seriöst vi kan inte vara oss själva när de är runt omkring.
DESPERAT HJÄLP SÖKES NU JAG BLIR INSANE SNART D':

- Blåbär


   
Citera
Ämnesetiketter

Femman xdd ge dem en Chans de kanske är skit sköna när du väl lär känna dem ordentligt


   
SvaraCitera

Person 1 verkar vara lite handikappad på nåt sätt, så henne tycker jag ni borde försöka acceptera som hon är, för hon kan nog inte alls hjälpa det. Jag förstår att hon kan vara jobbig, men nu är det helt enkelt så att hon är som hon är. Jag förstår även att det kan kännas skämmigt att hon gör konstiga grejer ibland, till exempel i matsalen, men ni får helt enkelt försöka tänka att bara för att ni ibland umgås med en person som beter sig lite märkligt behöver det inte betyda att ni är likadana.  

Det där med att hon petar i näsan och äter det tycker jag ni ska ta upp med antingen kurator skolsköterska, psykolog eller lärare på skolan. Så får någon av dem förklara för henne att man inte gör så. För jag tror helt enkelt inte att hon riktigt kan förstå hur opassande det är att göra så. Eller oxå kan hon inte låta bli att göra så och behöver nån slags träning, som nån i personalen i skolan kanske kan ordna med. Hur som helst tycker jag det är jättetråkigt och fett illa att ni tar med en person som så uppenbart verkar ha problem på en lista med kaxiga med mera. Ni verkar verkligen behöva utveckla er syn på andra människor.

Person 3 verkar vara mkt blyg och det får ni nog oxå försöka acceptera och ha förståelse för eftersom det antagligen inte är något denna person kan hjälpa. Hon har antagligen väldigt svårt att prata och umgås men vill samtidigt inte vara ensam och då tycker jag att ni ska ställa upp och vara med henne. Hon har rätt att bli accepterad som den hon är även om hon är blyg och tystlåten. Ni får nog även ha tålamod med henne, det kanske helt enkelt tar väldigt lång tid för henne att lära känna människor så väl att hon känner sig redo att öppna sig och börja prata.

Personer 2 och 4 tycker jag ni på ett vänligt sätt ska berätta för att ni tycker kan vara lite jobbiga och varför och på så sätt ge dem en chans att bättra sig. Men det där med att person 4 pratar extremt tyst är oxå en sån grej som ni nog måste ha en viss förståelse för, för hon kanske inte kan hjälpa det utan helt enkelt har svårt för att prata högre eller knappt kan det ens och det kan hon i så fall nog inte hjälpa.

Vad gäller alla de här personerna kan jag förstå att ni tycker att de är jobbiga och att ni inte tycker det är superkul att vara med dem, för man kan inte gilla och vilja vara superbra kompis med alla. Till viss del kan jag även förstå att ni stör er på dem, för vissa människor har man helt enkelt lätt att störa sig på. Men samtidigt är ni i en skola där alla som vill har rätt att ha någon att umgås med och att känna sig trygg, så kanske måste ni helt enkelt ställa upp och vara med dem den tid ni är i skolan. Sen kan ju du och dina tre bästa vänner ha kul bara just ni på fritiden Blink.

Men med tanke på hur du skriver om personer 1 och 3 (och även det där med att person 4 pratar tyst) tycker jag det verkar som att ni har väldigt svårt att acceptera andra människors svårigheter. Ja, som sagt tycker jag verkligen ni borde utveckla ert sätt att se på andra människor. Det behöver nödvändigtvis inte vara utfrysning eller mobbning att inte tycka superbra om alla, men man bör ändå helst behandla alla med en viss respekt.

Du skriver att du vill att de ska hitta nya vänner och du undrar varför de springer efter er när de kan skaffa andra vänner...Men, nej det kanske de inte kan, alla har det inte speciellt lätt för att ta kontakt med människor, vissa tycker faktiskt att det är väldigt väldigt svårt. Det kan även vara så att ingen annan heller precis vill vara med dem.

Om ni inte utvecklar ert sätt att se på andra människor, hoppas jag nog trots allt att iaf personer 1 och 3 hittar andra vänner för deras egen skull. Att de hittar några att vara med som har en mkt snällare och mer förstående syn på dem. För de här två verkar helt klart vara två personer med svårigheter de nog inte kan rå för och de har trots detta all rätt i världen att bli accepterade som de är.


   
SvaraCitera

det är många omkring mig och mina boys som gör samma sak som oss och hänger med oss men de kommer aldrig bli en av oss.


   
SvaraCitera

Bra svar från Lilla Trollungen! Jag tror ni måste försöka acceptera att alla är olika och tänka på hur ni skulle vilja ha det om det var en omvänd situation. Tänk om dina vänner skulle vände dig ryggen för att du hade vissa egenskaper som dem kom på att dem inte gillar, vi alla är olika. Man behöver inte bli bästa kompisar med alla men alla måste få ha rätten att vara med, det är viktigt att få känna att man får vara med och tillhör en grupp. Saker och ting förändras, man växer upp och utvecklas och då kan det vara så att du märker att du har mycket mer gemensamt med någon av dessa fyra personer än med dem andra du hänger med nu, kasta inte bort folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärskak :
Ok så jag är en tjej som går i femman. Jag har tre bästa vänner som jag är med på fritiden. Vi har tjejkvällar, och annat kul :D.
Men vi kan liksom inte vara oss själva på skolan) eftersom att personer bara följer efter oss. Och de härmar.
Det är fyra personer som gör det och jag och mina vänner börjar bli riktigt irriterade. Alla tjejer btw)

Person 1 - Petar sig i näsan och äter det (så alla kan se ;_;) Säger oftast nästan ingenting. Hon följer efter oss och HÄRMAR. Ibland hoppar hon på något konstigt sätt flaxar med armarna. (Det blir superpinsamt när hon gör det i matsalen ...(Hon har talproblem o sånt men ser oftast förbi det.) 

Person 2 - Ljuger konstant om ALLT. Vad hon fick i present, vad hon gjorde igår, vad hon ska göra idag osso vidare. Hon skryter om sin kusin som går i sexan och sedan håller hon ALLTID med en av mina bästisar vad hon än säger , man ser verkligen att hon favoriserar minbästis. (Det stör inte mig btw) Köpte lika dana glasögon som en av min bästisar bara för att typ bitcha. (Glasögonen hon köpte var exakt likadana, men hon behövde inte ens glasögon in the first place))))!(Det var fakeglasögon.)

Person 3 - Nya tjejen som började efter jullovet, försökte bli vän med henne men hon öppnade inte sig så efter ngr veckor gav jag upp. Hon följer oss ÖVERALLT. (Hon följer efter mest.) Hon säger ingenting, utan bara föööööljer efter och är knäpptyst..FÖLJER EFTER VARJE FUCKING CENTIMETER VI GÅR!

Person 4 (värsta :C) - Ja, hon är väldigt kaxig, om vi ändrar oss på något hon ville göra så hör man ''Asså seriöst!'' ''Ugh!''. Så fort man går iväg från henne ett tag så måste man ta ett snack med läraren om att ''alla får vara med''. Hon är jätte klängig och tror att alla är hennes bästisar. Ifall hon drar ett skämt går den såhär:
- osso vare en gris!
- va? (hör inte vad hon säger för att hon pratar så himla TYST.)
- va? hahahah (fake skratt, hon gör det väldigt ofta.
Person 4 är också väldigt känslig, när jag o mina bästisar pratade snabbt om en sak vi skulle göra på fritiden, var hon där ock stirrade. Sen efter rasten blev vi skickade till läraren igen ;;..

Jag menar KOM IGEN SERIÖST! För att inte dem ska bli butthurt så måste man sitta bredvid dem i matsalen (annars bitchblickar person 4 oss över hela matsalen), gå med dem till och från idrotten. Vara med dem på rasten och seriöst gå varje meter med dem.
Min bästis tex hoppade hopprep med parallellklassen och person 4, min bästas villa va med mig o de andra (som följer efter ;_;_;_;_;_;_;_;_;_;_;) Så hon ba sa till person 4 att hon går.
Sen efter rasten blir man inskickade till läraren för att vi hade ''dissat'' person 4.
PERSON 4 GÖR OSS GALNA!! Vi tycker det är fett jobbigt att de bara följer efter, jag vill också säga att de borde skaffa vänner istället för att tralla efter oss. Snälla kan vi inte få vara ifred? Heller så passar våra personligheter alls bra och vi gillar inte dom alls. Vi vill inte vara deras vänner okokokokokokok...

När jag tog upp det med läraren enskilt om att de bara följer efter förstod hon inte alls, och sa att alla måste vara med, och att det inte har nåra super nära vänner och att vi har en plikt att se till att de har någon att gå med till idrotten o sånt?!
Så de säger att de måste vara runt oss varenda SEKUND?! Jag menar kom igen! Varför trallar det efter oss när de kan hitta nya vänner?!
Man måste väl kunna vara med klasskamrater enskilt utan att det kallas ''mobbning, utfrysning''
Hjälp, jag och mina vänner blir snart galna seriöst vi kan inte vara oss själva när de är runt omkring.
DESPERAT HJÄLP SÖKES NU JAG BLIR INSANE SNART D':

- Blåbär

JessiPessi:
Bra svar från Lilla Trollungen! Jag tror ni måste försöka acceptera att alla är olika och tänka på hur ni skulle vilja ha det om det var en omvänd situation. Tänk om dina vänner skulle vände dig ryggen för att du hade vissa egenskaper som dem kom på att dem inte gillar, vi alla är olika. Man behöver inte bli bästa kompisar med alla men alla måste få ha rätten att vara med, det är viktigt att få känna att man får vara med och tillhör en grupp. Saker och ting förändras, man växer upp och utvecklas och då kan det vara så att du märker att du har mycket mer gemensamt med någon av dessa fyra personer än med dem andra du hänger med nu, kasta inte bort folk

JessiPessi:
Bra svar från Lilla Trollungen! Jag tror ni måste försöka acceptera att alla är olika och tänka på hur ni skulle vilja ha det om det var en omvänd situation. Tänk om dina vänner skulle vände dig ryggen för att du hade vissa egenskaper som dem kom på att dem inte gillar, vi alla är olika. Man behöver inte bli bästa kompisar med alla men alla måste få ha rätten att vara med, det är viktigt att få känna att man får vara med och tillhör en grupp. Saker och ting förändras, man växer upp och utvecklas och då kan det vara så att du märker att du har mycket mer gemensamt med någon av dessa fyra personer än med dem andra du hänger med nu, kasta inte bort folk

Nejmen usch detta som jag har skrivit är hemskt ber så hemskt mkt om ursäkt. Ja ni är väldigt kloka. Tack ich hej.


   
SvaraCitera