Aviseringar
Rensa alla

de här e ingen kontaktannons, men att bli lämnad för det motsatta könet?


Ämnesstartare

skulle det vara jobbigare för dig om din partner lämnade dig för det motsatta könet? dvs skulle du känna dig mer/mindre svartsjuk? skulle du känna dig som less of a man/woman?

hur tänker ni kring detta kära vnäner?? känner ni igen er?


   
Citera

jag känner inte igen mig men jag är glad att du slåss för homosexuellas rätt till diskussioner

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

jag ville bara säga det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man måste skämpa för allas rät in da samhällery
kända slagord o mitt motto i live:
YOU GOTTA FIGHT
FOR YOUR RIGHT
TO PAAAAARTEY


   
SvaraCitera

Skulle på något sätt bli mindre svartsjuk tror jag faktist. Eftersom att det nästan känns som att man på något sätt blivit dissad för att personen är från det motsatta könet, vilket man vet att man aldrig skulle kunna leva upp till...

Vet inte vad jag snackar om nu eller om jag formulerade mig på rätt sätt. Menmen.


   
SvaraCitera

tror det skulle vara lättare ah, pga det betyder ju ba att den man varit ihop med kommit på att den attraheras mer utav ett annat kön, snarare än att det är något fel på en själv. typ. fast har ju aldrig blivit slutgjord öht så har nog inte så stor koll.


   
SvaraCitera

honolulu:

skulle det vara jobbigare för dig om din partner lämnade dig för det motsatta könet? dvs skulle du känna dig mer/mindre svartsjuk? skulle du känna dig som less of a man/woman?

Jag har alltid tänkt på det som självklart att det skulle vara lättare. Men nu när jag tänker efter tror jag inte det skulle göra någon skillnad, jag är ju trots allt lämnad i båda fallen.

Jag skulle inte ägna den nya personen speciellt många tankar, så könet skulle spela ungefär lika stor roll som... vad någon jag inte känner får i julklapp.

Däremot ur otrohetssynpunkt skulle väl en av samma kön vara "bättre". Fast sen är ju inte jag så kinkig med varken eller i det fallet... [blush]


   
SvaraCitera

hade aldrig kunnat hända.


   
SvaraCitera

Skulle väl bli ledsen över att bli lämnad, men hade inte brytt mig om könet på personen jag blev lämnad för. Om min partner skulle visa sig ha gått och smugit med sin sexualitet hade jag ju blivit glad för hens skull att hen slipper göra det mer. Det verkar jobbigt.


   
SvaraCitera

honolulu:

skulle det vara jobbigare för dig om din partner lämnade dig för det motsatta könet? dvs skulle du känna dig mer/mindre svartsjuk? skulle du känna dig som less of a man/woman?

det är nog lättare att ta. iaf för mig. för då vill den ju ha något jag inte kan ge ändå, så då var det inte lika mycket något jag som gjorde dåligt som var varför vi bröt upp.


   
SvaraCitera

första tanken var att det nog skulle vara lättare. då vet jag liksom anledningen till varför jag blir lämnad. okej, han är bög, fine. eller om jag var tsm med en tjej, ok, hon gillar killar istället.

men å andra sidan skulle jag säkert börja fundera en massa på om personen aldrig känt attraktion till mig. det kanske alltid har varit helfel osv. svårt det där.

tror inte det skulle vara så stor skillnad kanske, jag är den dumpade i vilket fall.


   
SvaraCitera