Aviseringar
Rensa alla

De som äter frukost har lägre BMI än de som skippar frukosten.


SaltaKätzchen:

är det då en bra idé att börja skippa frukosten? Eller hur menar de? [confused]

tror nog att det rent statistiskt sett kan se ut som att de som inte äter frukost är fetare. men det har nog mest att göra med att de som hoppar över frukosten ibland i allmänhet bryr sig mindre om vad de äter, eller har dålig koll på det. det betyder dock inte att man automatiskt blir fetare för att man bestämmer sig för att inte äta frukost, eller inte äta innan ett vist klockslag till exempel, för att man vill gå ner i vikt.[party]

SaltaKätzchen:

Och varför snackar de alltid i t.ex reklam som att ha "lägre BMI" och "gå ner i vikt" är något possitivt?

det är inget positivt att vara fet, nej. och dessutom är det betydligt lättare att gå upp i vikt om man väger för lite, än att gå ner om man väger för mycket.

SaltaKätzchen:

Och förväntar de sig att alla som är "överviktiga" har en övervikt av fett? Kan det inte typ vara bara muskler? Och är det positivt att vara överviktig om "övervikten" består av bara muskler och inte fett? [confused]

det är nog ytterst ovanligt att man har så mycket muskler att man klassas som överviktig. och de som möjligtvis skulle göra det är nog bodybuilders, och de har nog tillräckligt stor koll på sin kropp för att veta att de inte är feta utan bara har mycket muskler.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Och varför snackar de alltid i t.ex reklam som att ha "lägre BMI" och "gå ner i vikt" är något possitivt? förväntar de sig att alla ska vara typ överviktiga?

Meh, hur många procent av befolkningen önskar att de vore fetare, förutom tonårspojkar med hypad ämnesomsättning förstås. [rolleyes]

Vill folk gå upp i vikt äter de nog hellre choklad än fullkornsflingor.


   
SvaraCitera

StenenSven:

eftersom Sverige inte direkt är jämförbart när det gäller övervikt med länder som USA till exempel. Det hela leder bara till att folk får ÄS och skit.

Vi har ungefär samma överviktskurva som USA, bara att den är 10 år bakom. D.v.s att vi är lika feta idag som amerikanerna var 2009.


   
SvaraCitera

Tror inte det har nåt med frukosten att göra...


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Vi har ungefär samma överviktskurva som USA, bara att den är 10 år bakom. D.v.s att vi är lika feta idag som amerikanerna var 2009.

Nu menar du nog 1999 va? 😛


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Hej

Hej!

Jag tror att det ger lite motsatt effekt om man målar upp tjockisarna som säregna och att det enbart är de som ska lyssna på rådet. Då är det väl bättre att generallisera alla, så får vem som helst ta åt sig.


   
SvaraCitera

StenenSven:

Nu menar du nog 1999 va? 😛

Han var seriös med det där att han ligger tio år framåt o:


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Att äta frukost sätter igång förbränningen. Så skippar man frukost så förbränner man inte lika bra under dagen.


   
SvaraCitera

TÄNK OM MAN VILL VARA FET DÅ?


   
SvaraCitera

Om man struntar i att äta frukost så blir man alltid hungrig senare och då småäter man... ofta blir det nåt onyttigt som kakor eller godis.

I längden leder det till att man går upp i vikt.


   
SvaraCitera

Om man hoppar över måltider tar kroppen upp dubbelt så mycket fett nästa gång och om man inte har ätit ett bra mål på morgon som håller ett tag är det lättare att börja småäta~
[Dessutom kommer förbränningen igång med en bra frukost]


   
SvaraCitera

Man märker ju direkt att magen kommer igång av frukost.


   
SvaraCitera

Unexpected:

du måste le som en fotomodell
du ska se ut som torkat revbensspjäll

de lyckliga kompisarna jue (:


   
SvaraCitera

Pocky:

Om man hoppar över måltider tar kroppen upp dubbelt så mycket fett nästa gång

Om kroppen tar upp dubbelt så mycket fett nästa gång har isåfall den brännt dubbelt så mycket under tiden man inte ätit.
Den faktiska fettinlagringen ökar inte av att äta 3 istället för 6 mål på en dag.

Jag försöker inte kritisera, förlåt ifall tonen uppfattas spydig. Det är absolut inte fallet.[blush]
Jag känner bara att jag måste säga till när någon är ute och cyklar vad det gäller fettinlagring här i ätstörningsforumet.
Jag har själv suttit i sitsen som anorektiker och vet hur oerhört misstänksam och ängslig över sånt här man blir och jag önskar att jag själv hade vetat lite mer just då.

Dock skulle jag såklart aldrig påstå en osanning bara för någons bästa utan förblir opartisk.


   
SvaraCitera