Aviseringar
Rensa alla

De som jobbar i klädaffärer.


Ämnesstartare

Måste de ha kläder ifrån samma kedja? Får de välja ut kläder att ta ifrån affären eller? Ofta ser man att personalen på t.ex. Gina Tricot har enbart Gina kläder. Lär ju vara rätt bra reklam för kedjan? Som en vandrande reklampelare.


   
Citera
Jeay_L

Har kompisar som jobbat i andra sorts butiker t.ex. jaktbutik och dom fick köpa saker därifrån med ganska ordentlig personalrabatt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Har kompisar som jobbat i andra sorts butiker t.ex. jaktbutik och dom fick köpa saker därifrån med ganska ordentlig personalrabatt..

Hm okej, men där behövde de inte ha kläder ifrån kedjan? Hoppas jag varjefall, jaktbutik liksom...


   
SvaraCitera
Jeay_L

Lounge fact:

Hoppas jag varjefall, jaktbutik liksom...

På min skola okey fd skola egentligen var det ingen ovanlighet att folk gick runt i jaktbyxor på skolan, fast iofs så gick dom ju jakt så!
Men nej dom fick ha vanliga kläder! Men det blir ju ändå reklam om dom som jobbar i en jaktbutik kan säga att "jag skjuter med den här bössan och jag tycker den är bra för att bla bla bla.."

Du får väl fråga dom i butiken om dom får kläder gratis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror nog på vilken butik de jobbar i ^-^
de som jobbar på monki, weekday och H&M brukar, vad jag vet, i princip alltid ha på sig kläder därifrån - och köper kläderna med 25% personalrabatt. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärleksmums:

det beror nog på vilken butik de jobbar i ^-^
de som jobbar på monki, weekday och H&M brukar, vad jag vet, i princip alltid ha på sig kläder därifrån - och köper kläderna med 25% personalrabatt. [party]

Kasst om de MÅSTE ha på sig kläder ifrån affären men ändå bara får 25 %, tycker det borde vara åtminstone 75 % då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Kasst om de MÅSTE ha på sig kläder ifrån affären

mja, eftersom de kedjorna jag nämnde samarbetar så får en person som jobbar på t.ex. H&M 25% personalrabatt på både monki, weekday och H&M, vilket ändå låter som en ganska bra deal, tycker jag.
dessutom så finns det faktiskt massa fint i alla de där butikerna, skulle lätt vara happüfejzad över min rabatt om jag hade jobbat där nångång. [smile]


   
SvaraCitera
Jeay_L

25% är ju faktiskt ganska bra rabatt speciellt om det är hela sortimentet och som sagt, på 3 olika butiker..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte det är tvång, har pratat med en som jobbar i affär och han sa "det blir ju så att man har på sig kläder härifrån, vi får sån stor personalrabatt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera