Aviseringar
Rensa alla

De tvingar sitt barn att träffa sin våldtäktsman, snälla hjälp


Ämnesstartare

isola:

Nä. Du är inte myndig innan du fyller 18.

Du får inte göra saker som skadar dig själv eller andra när du är 18 heller.

isola:

Läs lvu-länken.

Gjort, något speciellt du syftar på?

isola:

Vid 16års ålder har man vanligen gått ut grundskolan.

Beror på vilken månad man är född, samt vilket år man började skolan, samt om man gått om något år.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Du får inte göra saker som skadar dig själv eller andra när du är 18 heller.

Nej men det var det inte frågan om heller.

Im not a lemon:

, något speciellt du syftar på?

Tvångsvård av barn under 18 år.

Im not a lemon:

Beror på vilken månad man är född, samt vilket år man började skolan, samt om man gått om något år.

Då kanske skolplikten förlängs, förhoppningsvis. Du klarar dig inte utan en grundskoleutbildning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tvångsvård av barn under 18 år.

Kommer inte bli aktuellt i detta fallet, om hon ska gå mot föräldrarnas vilja kan hon göra det ändå, men det lär nog inte behövas.

Hursomhelst är detta inte en juridisk diskussion och jag är 99% säker på att vi kommer få hennes föräldrar att lyssna. Lust att skriva en hälsning till dem? =)


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

omhelst är detta inte en juridisk diskussion och jag är 99% säker på att vi kommer få hennes föräldrar att lyssna. Lust att skriva en hälsning till dem? =)

Knas att inte ha låtit henne byta skola innan, men bra om ni tar ert förnuft till fånga nu. Puss.


   
SvaraCitera

Hej jag hoppas ni tar ert förnuft till fånga och gör det som är bäst för er dotter. Är säker på att det är vad ni egentligen vill.


   
SvaraCitera

Ta hjälp av ett "proffs" (typ kurator/psykolog på BUP/ungdomsmottagning/hennes skola) det kan ge mer tyngd i argumenten att det inte är bra för henne i nuläget. De kan även hjälpa till att slussa vidare till annan hjälp. Tror du det skulle gå att kontakta någon sådan?


   
SvaraCitera

Ta hjälp av ett "proffs" (typ kurator/psykolog på BUP/ungdomsmottagning/hennes skola) det kan ge mer tyngd i argumenten att det inte är bra för henne i nuläget. De kan även hjälpa till att slussa vidare till annan hjälp. Tror du det skulle gå att kontakta någon sådan?


   
SvaraCitera

micitic:

Ta hjälp av ett "proffs" (typ kurator/psykolog på BUP/ungdomsmottagning/hennes skola) det kan ge mer tyngd i argumenten att det inte är bra för henne i nuläget. De kan även hjälpa till att slussa vidare till annan hjälp. Tror du det skulle gå att kontakta någon sådan?

Tror inte ens att det finns mening när det finns proffs som är engagerade, erfarna och kan hjälpa henne bättre. Snälla, kontakta dem.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Hon blev våldtagen för fyra år sedan. Hon var tolv år. Sedan dess har hon varje dag behövt åka till en skola som ligger i en liten by där han bor. Hon riskerar hela tiden att möta honom och vill hon vara med på någon aktivitet med sina vänner så är han nästan alltid där. Första gången jag besökte staden träffade vi honom på stationen, han sa tyket till henne att vara tyst när hon pratade med sin vän och kallade även någon annan för fitta under den korta tid jag mötte honom.Att ständigt tvingas besöka detta samhälle väcker dödslängtan i henne och hon har redan försökt ta sitt liv ett antal gånger. Hon har även rymt vid flera tillfällen så till den grad att hon hamnade på efterlyst och polishelikoptrar letade efter henne.Föräldrarna vet om allt men reagerar ej och vi har nu planerat en intervention när hon kommer tillbaka från sin farmor. Det skulle hjälpa väldigt mycket om några vänliga själar ville skriva en hälsning dels till henne och dels till hennes föräldrar.Tack på förhand.Kram

Kära nån, hon kan flytta ner hit när som helst! Hon är jätte välkommen hit.
Men vilka föräldrar? Skulle jag varit i denna situationen skulle min pappa hittat våldtäktsmannen och slått sönder honom alternativt mördat honom.
Och varför är inte våldtäktsmannen i fängelse?


   
SvaraCitera

ta hjälp av någon kunnig inom det området. det är inget bra att hon ser mannnen.


   
SvaraCitera

lillsen10:

Och varför är inte våldtäktsmannen i fängelse?

Detta undrar även jag, har vederbörande gjort en anmälan?


   
SvaraCitera

lillsen10:

Kära nån, hon kan flytta ner hit när som helst! Hon är jätte välkommen hit.Men vilka föräldrar? Skulle jag varit i denna situationen skulle min pappa hittat våldtäktsmannen och slått sönder honom alternativt mördat honom. Och varför är inte våldtäktsmannen i fängelse?

Jag håller helt med, till 100 %. Vilka jävla föräldrar? Min pappa och brorsa skulle sökt upp honom och misshandlat honom tills han inte kunde stå längre. Stackars tjej, kan hon inte be polisen själv om hjälp? Nått måste göras, det är helt klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, vad hemskt. Hon måste naturligtvis få hjälp! Hon måste kontakta någon psykolog, läkare eller kurator först och främst så kan de hjälpa henne därifrån.

Hon är för övrigt välkommen att komma och bo här! ;D

Finns hon att nå någonstans? Så man kunde prata med henne direkt.


   
SvaraCitera

Till föräldrarna:
Ni borde verkligen skämmas! Det är inte okej att bara se på medan en annan människa lider framförallt inte när denne är ens egen dotter. Hur kan ni låta henne utså att träffa den man som våldfört sig på henne? Om hon blev mördad, skulle ni inte må dåligt av att råka på mördaren gång på gång, känna hur maktlösa ni är sedan han går fri och alltid bli påmind om det hemska han gjort? Tänk om ni faktiskt stod och såg på när han mördade henne, då skulle ni inte bara påminnas utan se allt spelas upp som en film i minnet, komma ihåg lukterna, ljuden, allt. Hon kan inte känna sig trygg så långe hon inte får komma bort från honom och dess längre det här får pågå dess mer skada blir hon. Skärp er!


   
SvaraCitera

oj vad gammal tråd såg inte :S


   
SvaraCitera