Aviseringar
Rensa alla

De Ultimata och Slutgiltiga bevisen på att "gud" inte existerar


Ämnesstartare

Pappbox:

Kan vara, fast jag ser inget som tyder på det.
Flera har kopierat hans skrivsätt och lyckats väldigt bra med det.
blanda fetstil, understryk och sätt massa smileys så liknar det ju.

Kan tänkas. Tyckte bara att det vore en ganska intressant om han först argumenterar för en sak och sen mot det på samma sätt. Hoppas det är samma person. Ganska fånigt att imitera.


   
SvaraCitera

Pappbox:

håller inte med där, men visst.

Pappbox:

Kan vara, fast jag ser inget som tyder på det.
Flera har kopierat hans skrivsätt och lyckats väldigt bra med det.
blanda fetstil, understryk och sätt massa smileys så liknar det ju.

Samma bild, en inloggning, en tråd, ett inlägg..

Snacka om SJUKT VRICKAT[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wow. Du är verkligen lik dödsguden [bigsmile] [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Slump:

1. Gud, skaparen har skapat allt - även sjukdomar och homosexualitet, varför skulle han göra det om han är god?

Vad som är gott och vad som är ont ligger i betraktarens ögon. Det finns inget absolut ont eller gott.

Mr Slump:

3. Det finns inga bevis på att Gud existerat, eller att han utfört nå

Det är där tron kommer in. Många har erfarenhet av att ha haft hjälp av Gud.
Gud är en logisk konsekvens av livets, medvetandets och universums existens.

Du kan inte bevisa att gud inte existerar då han av naturliga skäl inte är en del av universum.

Mr Slump:

6. Universum skapades av BIG BANG, även kallad den stora smällen - all vetenskap tyder på det (bifogat bevis

Big Bang är en teori som långt ifrån är bevisad. Det råder delade meningar om Big Bang bland astrofysikerna.

[cool]


   
SvaraCitera

Man kan aldrig bevisa guds existens eller att han inte existerar, därför är det meningslöst att försöka bevisa det. Men tyvärr så har inte alla religösa fanatiker förstått detta ännu...

PS:Ska bli kul när Dödsguden ser den hädelse till tråd 🙂

science_vs_faith.jpg


   
SvaraCitera
Tyrael

Moksha:

Du har aldrig tänk så långt att Om Gud existerar är Gud en del av Bevisen för hans existens?

Learn to use versals.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Slump:

1. Gud, skaparen har skapat allt - även sjukdomar och homosexualitet, varför skulle han göra det om han är god? [confused]

Det måste finnas ondska för att man skall kunna kalla något för godhet

Mr Slump:

2. Vem skapade Gud? En skapare kan inte skapa sig själv så om han fanns hade någon annan skapat honom innan, snacka om SJUK VRICKAT [shake][shake][shake]

Gud har alltid funnits

Mr Slump:

3. Det finns inga bevis på att Gud existerat, eller att han utfört något. [n]

Och inte heller några bevis på att han inte existerar

Mr Slump:

4. "Gud" hade inget syfte att skapa universum. [n]

Nånting måste han väl göra

Mr Slump:

5. Alla heliga skrifter säger emot varandra om vem Gud är, det bevisar alltså vilket påhitt dena SAGOFIGUR är när inte ens sagoförfattarna kan komma överens. [bigsmile]

Det är väl helt enkelt för att det inte finns några bevis för att Han finns, klart alla heliga skrifter inte stämmer, det är inte Gud själv som har skrivit dom

Mr Slump:

6. Universum skapades av BIG BANG, även kallad den stora smällen - all vetenskap tyder på det (bifogat bevis) [y]

Darwin var bög


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Slump:

3. Det finns inga bevis på att Gud existerat, eller att han utfört något.

Men det finns bevis för att Jesus (dvs Gud) funnits, rent historiskt, från en hel massa olika texter. Även ateister från denna tid har degivit detta. Och det finns lika många skrifter som ovetandes om varandras existens beskrivit de under han utförde.

Mr Slump:

varför skulle han göra det om han är god?

Teodicéproblemet [wink] Gud hade/har en ängel som själv ville ha sjukt mkt makt och gick ifrån Gud. Han brukar man kalla Djävulen. Varför han "tillåts" ha viss makt över människor så att vi gör saker som inte är bra för oss och att det finns ondska i världen, det har jag tyvärr ingen aning om. Hoppas Gud har en grymt bra förklaring.

Och vem säger att inte Gud fixade till den sk Big Bang? Man var väldigt förtjust i målande beskrivningar vid tiden då Bibeln kom till..


   
SvaraCitera

Moonlight_:

Men det finns bevis för att Jesus (dvs Gud) funnits, rent historiskt,

En man har funnits, knappast bevis.

Moonlight_:

Och det finns lika många skrifter som ovetandes om varandras existens beskrivit de under han utförde.

skrifter utan verklighetsförankring eller bevis.
Om jag skriver en sagobok om drakar så kanske någon om 2000 år kommer läsa den och tro att det levde drakar år 2000.

Moonlight_:

Hoppas Gud har en grymt bra förklaring.

hoppas inte för mkt, du kommer bli besviken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

skrifter utan verklighetsförankring eller bevis.

även om det gör dig besviken måste jag säga att dessa texter har erkänt mer sannolikhet och fler "antal" bevis än andra som allmänt helt uppfattas som historia (Om Julius Ceasar tex om jag inte minns fel..) Men alla är såklart fria att tro och tycka vad de vill. Det är det som är grejen.[smile]


   
SvaraCitera

Marvin:

Det är där tron kommer in. Många har erfarenhet av att ha haft hjälp av Gud.
Gud är en logisk konsekvens av livets, medvetandets och universums existens.

Du kan inte bevisa att gud inte existerar då han av naturliga skäl inte är en del av universum.

Marvin:

Big Bang är en teori som långt ifrån är bevisad. Det råder delade meningar om Big Bang bland astrofysikerna.

Det är där tron kommer in. Men big bang känns dock mer realistiskt.[crazy]


   
SvaraCitera

lol på denna tråd 🙂


   
SvaraCitera

Haha[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SnuskigTingeling:

Det är där tron kommer in. Men big bang känns dock mer realistiskt.

Det råder ingen motsättning mellan tro och vetenskap. Många astrofysiker och andra vetenskapsmän är troende, bla var Einstein troende.


   
SvaraCitera

Moonlight_:

även om det gör dig besviken måste jag säga att dessa texter har erkänt mer sannolikhet och fler "antal" bevis än andra som allmänt helt uppfattas som historia (Om Julius Ceasar tex om jag inte minns fel..)

Belägg för det där?
Bibeln hyllas ofta som "bevis" för diverse saker men folk lär sig tydligen aldrig om källkritik.
Julius Caesar dog 44 f.kr och hur svårt är det då för en person att skriva en bok om att julius caesar kommer dö och datera den till 60 f.kr.
Det är omöjligt att säkerställa om den boken (som folk hittat och skrivit vidare på) verkligen var från de året som stod på eftersom idag skulle orginalet vara damm och inget mera.

Det saknar fysiska bevis för att gud finns, inget på jorden bär hans märke eller tyder på att det nånsin påverkats av gud.
En man fanns som hette jesus, det står så i en bok med tvivelaktiga källor.

Förlåt mig om jag inte är övertygad direkt, men jag brukar inte tro på allt folk säger.


   
SvaraCitera