Aviseringar
Rensa alla

De var bättre förr...


Ämnesstartare

Aså de jag menar är att när våra föräldrar var små så hjälpte de varan, tex om någon blev rånad så stoppade man de direkt om man såg de ske, men nu är folk för rädda att de själva ska bli skadade om de lägger sig i, tex om man ser att någon blir slagen av ett gäng vågar man inte göra något för att man är redd att själv bli slagen, är de någon som håller med?


   
Citera

Ingen aning om hur det var förrut. Men jag brukar iallafall alltid gå emellan om t.ex någon slåss eller någon blir slagen.


   
SvaraCitera

det är bättre nu för alla har förstår att det bäst att bara göra saker för sin egen skull


   
SvaraCitera

Fast var det verkligen så?


   
SvaraCitera

kom att tänka på denna låt.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Typ världens längsta mening? Söt 

Undrar om inte de flesta anser att det var bättre "på deras tid" vad gäller olika områden? Jag är bara 23 men tycker ändå att det var bättre förr och då syftar jag på min barndom på 90talet. Jag tror att en romantiserar sin egen barndom och ungdom och känner moralpanik kring alla nya normer.. Så jag tror inte att det var så stor skillnad i civilkurage när våra föräldrar var unga, även om de kanske lurat i dig det Blink


   
SvaraCitera

Bell: Så jag tror inte att det var så stor skillnad i civilkurage när våra föräldrar var unga, även om de kanske lurat i dig det

Jag tror också att det är precis så. Tumme upp


   
SvaraCitera

Att folk inte griper in och hjälper andra i sånna situationer är för att vi bor i storstäder där man inte känner varandra, eller har någon som helst aning om vem man handskas med. 


   
SvaraCitera

Ja, förr var fantastiskt
url?sa=i&source=images&cd=&docid=WoIQUpI


   
SvaraCitera

Zerafina:
Att folk inte griper in och hjälper andra i sånna situationer är för att vi bor i storstäder där man inte känner varandra, eller har någon som helst aning om vem man handskas med. 

Alla bor inte i storstäder...


   
SvaraCitera

Deluxe:

Alla bor inte i storstäder...

Nej, det är absolut sant
tog det föregivet 


   
SvaraCitera

nowdays ska ju alla ligga runt. tjejer beeter sig som killar. var bättre innan. då fanns äkta kärlek, en man o kvinna blev kära o skaffa barn o levde tsm livet ut. nu är det inte så längre. kanske för en väldigt liten minoritet. allt handlar bara om sex numera. hedern har försvinnit.


   
SvaraCitera

Lex: då fanns äkta kärlek, en man o kvinna blev kära o skaffa barn o levde tsm livet ut

Du får fixa det då.


   
SvaraCitera

Det var inte bättre förr barnen levde under mycket mera stress i Sverige, kolla bara på Kina idag där lever barnen med mycket mera stress.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
kom att tänka på denna låt.

HA HA 


   
SvaraCitera