Aviseringar
Rensa alla

Dead by April


Ämnesstartare

Dead by April är ett "metalband" som sedan dom slog igenom blivit sedda som sell-outs, då dom slog igenom genom att ha med en av sina låtar i en reklam för robinsson på tv4.

Dessa hemska uttalanden kontrade dom med att släppa en version av låten där de tagit bort "growlandet" som sändes på Rix FM, och förvånadsvärt stärkte detta ännu mer på sell-out stämpeln.

Vad skulle dom göra nu för att få bort den? Hmm, kanske något folkligt?

Folkligt blev svaret, och Dead by April figuerade i mellodifestivalens mellanakt med att spela en cover på dansa i neon tillsamans med Lena Philipsson.

Men nu ska dom alltså delta helt själva, och hur vida dom gör det för att de är just sell outs eller om de försöker typ trolla vet jag inte.

Men då jag inte står ut med deras musik är förväntningarna låga, men det är ändå roligt att dom är med pga hela grejen.

Vad tycker du om dead by april i melodifestivalen?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

kunde inte bry mig mindre. Melodifestivalen dog typ 2004 eller något sådant, dead by april har aldrig levat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herrejävlar -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suger


   
SvaraCitera
Tyrael

Finns inget sämre än skrikmusik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske man skulle börja se på det för första gången sedan 05 eller något. Melodifestivalen har varit i behov av lite variation rätt länge. Mer rock och och mindre schlager.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

mindre schlager.

Det är ju dock inte schlager längre, inte som jag tänker det iallafall. Det är ju vanlig radiomusik nowadays.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det är ju vanlig radiomusik nowadays.

fast ännu sämre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det är ju dock inte schlager längre, inte som jag tänker det iallafall. Det är ju vanlig radiomusik nowadays.

Kan dock inte höra mycket skillnad mellan skiten nu som skiten då. Det är så smörigt och sliskigt att man inte orkar med det. Ska bli intressant huruvida man tar hänsyn till generationsväxlingen och släpper in lite musik som tilltalar yngre lite mer.


   
SvaraCitera

Dead by April är så gay. Man har inte keps på sig snett om man spelar metal. Ja, typ nu-metal och lite annat störande skit från staterna, sådana kan ha det. Men fan inte annars. Spelar ni emo-core, så se fan inte ut som nu-metal hiphoppar-wannabes. Å andra sidan är det skönt att de inte klär sig så svart och inte använder 30 ton make-up hela jävla tiden.

Also, för lite growls (Strimell är asbra), för mycket klarsång. Dock är det skönt att klarsången inte är lika gnällig som hos andra emos.

Men ja, de är sellouts. Vem fan är inte det på musikscenen?

Och angående melodifestivalen. Lägg ner hela skiten och låt dem ha ett gig istället. Skulle antagligen vara betydligt mer intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jagharenkattunge:

Vem fan är inte det på musikscenen?

De band som ej ställer upp i melodifestivalen? [crazy]


   
SvaraCitera
zIGGE

Vadoo sellouts? Ska de sälja musik? Sold by -sätt in månad- eller vadoo


   
SvaraCitera

Uttrycket sellout gör ont i hela mig. Dom får väl göra vad fan dom vill. Vilka ör vi att döma och sätta nån jävla stämpel på dom?

Har däremot aldrig gillat dom, och ser inte direkt fram emot att se dem i melodifestivalen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar Dead by April, blev glatt överaskad att de deltar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

faan ja älskade dåm nu hatar jaa dåm för dåm bläv kåmäersiielaal!!! [cry][cry]


   
SvaraCitera