Aviseringar
Rensa alla

Death metal - med vettig låttext?


Ämnesstartare

Razor:

Gillar redan Sabaton, men de är inte Death metal. Sabaton är Heavy/Power metal.

aha okej förstår precis skillnaden 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina: aha okej förstår precis skillnaden 🙂

Är du ironisk nu? Visst, sångaren i Sabaton har lite grov röst men det är inte growl. Death metal är också mer aggressivt i rytmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Graveworm

Shaded Enmity

Eftersom du bad om band med bra texter så exkluderade jag en massa eftersom jag är rätt så dålig på att lyssna på texter, men dessa har fastnat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Graavgardspsalm: Några jag minns på rak arm... hoppas iaf någon föll dig i smaken.

Tack för tipsen, jag gillar Insomnium, Dark tranquillity, och det bästa bandet av de tre Children of Bodom. Tumme upp


   
SvaraCitera

melodi är för death metal vad rosa fluff är för handklovar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt: Graveworm

Jagvillboienhatt: Shaded Enmity

Stort tack! Glad Båda låter väldigt bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp: melodi är för death metal vad rosa fluff är för handklovar

Jag efterfrågade specifikt melodisk death metal. Allt annat är off-topic. Vad var svårt att förstå?


   
SvaraCitera

Razor:

Jag efterfrågade en specifikt melodisk death metal. Allt annat är off-topic.

att diskutera death metal i en tråd om death metal är inte off topic, det är on topic per definition


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp: att diskutera death metal i en tråd om death metal är inte off topic, det är on topic per definition

Tråden är en tips-tråd där man tipsar om melodisk death metal. Du verkar ha missförstått något där.


   
SvaraCitera

Razor:

Tråden är en tips-tråd där man tipsar om melodisk death metal. Du verkar ha missförstått något där.

du klargör ingenstans i ditt huvudinlägg att du efterfrågar melodisk death metal, ska du komma i efterhand och kräva av folk att de lyssnar till dina snäva kriterier och din autistiska pedantiskhet för trådinnehåll, bara för att få diskutera en musikgenre? fuck outta here, jag kommenterar vad jag vill inom ramarna som du ursprungligen presenterade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp: du klargör ingenstans i ditt huvudinlägg att du efterfrågar melodisk death metal, ska du komma i efterhand och kräva av folk att de lyssnar till dina snäva kriterier och din autistiska pedantiskhet för trådinnehåll, bara för att få diskutera en musikgenre? fuck outta here, jag kommenterar vad jag vill inom ramarna som du ursprungligen presenterade

Vettig låttext sökte jag redan i trådstarten, missade du även detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, melodeath är lame - detta är en av livets lärdomar

dock handlar tydligen tråden om det så är väl bara o acceptera även om man kunde önska lite mer tydlighet


   
SvaraCitera

Razor:

Vettig låttext sökte jag redan i trådstarten, missade du även detta?

misery holds the darkness
solitude among the trees
only the cabin remains
to speak in silence

är det här tillräckligt emo för dig? för det innehöll låten jag länkade

alldeles oavsett behöver inte ett inlägg i en tråd tillfredsställa dess startares föreställningar om det kommande innehållet för att vara relevant

min åsikt att det är fånigt att lyssna på death metal för dess poesi och melodier bidrar till innehållet i den här tråden, likaså vilken death metal jag än väljer att länka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Stort tack! Båda låter väldigt bra!

Langar ett par till!

Cipher System

Allegaeon

Before The Dawn (Ganska så generiska texter, men härligt sound!)

Chthonic (Mealodeath-ish, kanske lite mer åt Extreme-hållet men vafan. Metal OCH Kinesisk folkmusik, vad mer kan man begära? :D)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp: är det här tillräckligt emo för dig? för det innehöll låten jag länkade

Med vettig menade jag utan djävulsdyrkande och morbida texter om mord, slakt, organskövling och annat som fanns i ditt bands texter. Länka vad fan du vill men påstå inte att du uppfyller önskemålet i tråden.


   
SvaraCitera