Aviseringar
Rensa alla

Debatt 16/9


åh ville se den men tittade på kvällsöppet istället och hoppades att de skulle lägga upp den på svt play direkt efter, men icke då[sad]


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Fast om man ska tänka utanför de ideologiska principerna så leder RUT till att stackars utsatta utländska städarkvinnor får vita jobb. Att värna om dem hör till gudruns intressen.

sen är ju kanske inte invandrare bara gjorda för att städa även friherre Bildt tycker det, eller kanske Norrmän. [blush]


   
SvaraCitera

hixaren:

Debatt 16/9

vem vann idag?

Absolut sämst var Gudrun Schyman (fi) och Nalin Pekgul (s). I något mellanskikt kom Birgitta Ohlsson (fp), Rick Falkvinge (pp) och Johan Persson (fp) och som vinnare kom Jimmy Åkesson (sd). Dock hade jag faktiskt förväntat mig lite mer av Jimmy Åkesson men kärringen och muslimen Nalin Pekgul gafflade ju på så att det stod härliga till och svamlade på så tom programledaren tappade fattningen. Synd bara att inte (sd) får vara med i den stora paritledardebatten i SVT1 ikväll. [sad] [mad]

Som sagt, vinnare blev inte helt oväntat Jimmy Åkesson och Sverigedemokraterna men det är ju inte alltid så lätt att debattera med en förvirrad sosse som dessutom är muslim.


   
SvaraCitera

hixaren:

What say you? Kommer sd in i år och pp till nästa val? vem vann idag?

Jag såg delar av Schyman vs Birgitta olsson. Schyman är en stark retoriker där Birgitta var det inte. Då jag inte hängde med från början kan jag inte avgöra vem som vann, Schyman ordbajsar ju väldigt mycket, hon lever på att avbryta och ta plats från dom andra debattörerna.

Jag såg hela Åkesson vs Nalin Pekgul. Den torde vara ett bakslag för Socialdemokraterna, oavsett hur mycket klapp-klapp Nalin fick efteråt. Hon var emotionell rakt igenom och stödde sig inte på någon som helst fakta, utan på rena känslor.

Jag missade dock PP VS FP. Jag blev så förbannad utav den där jävla experten efter SD VS S debatten när han påpekade något idiotiskt i stil med "ja men vi alla har ju typ varit invandrare en gång i tiden". Så jag stängde av där.


   
SvaraCitera

hixaren:

Lätt!:D Han kunde sin sak den där gamla tjockisen:P

Tror göran sitter hemma i sin soffa, studerar hela valspektaklet och ler förnöjt över hur sossarna har rasat efter hans avgång ;P Visst var folk trötta på honom, inklusive jag, men herrejesus så mycket bättre han var som partiledare än mona.

dazed_and_confused:

sen är ju kanske inte invandrare bara gjorda för att städa även friherre Bildt tycker det, eller kanske Norrmän.

Nej, men det är ju faktiskt en helt annan fråga. Eller ptja. Tycker nog allt det är bättre att man i dagsläget försöker göra något åt deras situation (även om RUT i grund och botten inte kom till just därför) än att hålla stenhårt fast vid ideologiska principer när de i praktiken leder till att fler har osäkra svartjobb än vita arbeten. Sen måste man ju också se till att de vita jobben faktiskt är säkra arbeten där städaren har samma rättigheter som vilken anställd som helst, riktigt så är det ju inte idag som jag förstått det (även om jag är så oinsatt att jag inte har så mycket koll på den saken egentligen)
Visst handlar det hela om att skattesubventionera tjänstefolk, men RUT gör varken från eller till när det handlar om att komma åt grundproblemet och därför tycker jag inte de ideologiska principerna ska gå före den praktiska nyttan.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Visst handlar det hela om att skattesubventionera tjänstefolk, men RUT gör varken från eller till när det handlar om att komma åt grundproblemet och därför tycker jag inte de ideologiska principerna ska gå före den praktiska nyttan.

Ok kan hålla med, men man blidkar ju också fuskarna men skit samma som sagt tycker jag att det är en skitfråga.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

som sagt tycker jag att det är en skitfråga.

Mycket skitfrågor i detta val tycker jag.
Saknar ideologi, visioner! Kändes som politik handlade mer om sånt förr 🙁 Allting bara handlar om vad individen tjänar på att rösta på de olika blocken, inte vad vårt samhälle tjänar mest på. Plus lite burqa, RUT och dåliga skämt om bröstpumpar.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Mycket skitfrågor i detta val tycker jag.
Saknar ideologi, visioner! Kändes som politik handlade mer om sånt förr 🙁 Allting bara handlar om vad individen tjänar på att rösta på de olika blocken, inte vad vårt samhälle tjänar mest på. Plus lite burqa, RUT och dåliga skämt om bröstpumpar.

Exakt, håller med till fullo.


   
SvaraCitera

Tyckte faktiskt Gudrun gjorde rätt bra i från sig. Inte för att jag håller med henne eller vet om allt hon sa var sant, men hon kändes rutinerad och kunnig.

Annars ägde Jimmie hela tv-programmet. Han körde starkt sitt race medan Nalin försökte ignorera sakfrågorna och negligera samhällsproblemen. Svaga rasistanklagelser och osammanhängande PK-dravel var allt hon hade att komma med.

Trevligt att de lät Jimmie påpeka att de två "objektiva experterna" var värdelösa.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Tror göran sitter hemma i sin soffa, studerar hela valspektaklet och ler förnöjt över hur sossarna har rasat efter hans avgång ;P Visst var folk trötta på honom, inklusive jag, men herrejesus så mycket bättre han var som partiledare än mona.

Tror jag säkert att han gör. Eller så är det helt det motsatta.

Han ägde allt och alla, speciellt när det kom till retorik. Även pondus, än idag är det ingen som kommer upp till hans nivå. Är nog en av anledningarna till att han satt på makten i över tio år eller hur länge det nu var.

Han gjorde förövrigt debatterna mer intressanta, nu känns dem mest utdragna och tråkiga.


   
SvaraCitera

passaro:

Tror jag säkert att han gör. Eller så är det helt det motsatta.

Föredrar att se Göran som en slug jävel, tror nog han ler lite ändå. Även om det är sorgligt för oss alla att se vårt kära sossesverige gå i botten.

passaro:

Han ägde allt och alla, speciellt när det kom till retorik. Även pondus, än idag är det ingen som kommer upp till hans nivå. Är nog en av anledningarna till att han satt på makten i över tio år eller hur länge det nu var.

Och så byter dom ut honom mot mona som är totalt ponduslös! Dessutom är hon kvinna vilket innebär att man behöver ännu mer pondus än en man för att lyckas i politiken.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Och så byter dom ut honom mot mona som är totalt ponduslös! Dessutom är hon kvinna vilket innebär att man behöver ännu mer pondus än en man för att lyckas i politiken.

Ptja...frågan är nog om det ens finnos någon kandidat med någorlunda pondus i Persson-anda i dagens SAP.


   
SvaraCitera

passaro:

frågan är nog om det ens finnos någon kandidat med någorlunda pondus i Persson-anda i dagens SAP.

Vad jag har förstått så har de ganska stor brist på sådana, även om jag totalt saknar koll på sossarnas politiker (eller politiker över huvud taget). Visar ju sig ännu tydligare med tanke på den där värdelösa kvinnan de skicka ut mot Jimmie.
Men konstigt är det när det ändå är ett så stort parti att de inte kan hitta bättre.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Men konstigt är det när det ändå är ett så stort parti att de inte kan hitta bättre.

Är väl så överlag hos alla andra partier också. Jag menar, Reinfeldt, Maud, Björklund, Hägglund, Jimmie, hur mycket pondus har dessa, liksom? Ohly är lite ball, fast någon pondus har han knappt iofs.

Svenska politiker är ju regel rätt tråkiga av sig. Kan väl bero på det politiska klimat vi har i Sverige.

Obama till exempel har ju pondus. Även hans föregångare hade lite pondus iaf, även fast han framstod som lätt efterbliven i media. Eller Bill Clinton.

Även i andra länder, Chavez, Castro, ja.


   
SvaraCitera

passaro:

Jag menar, Reinfeldt, Maud, Björklund, Hägglund, Jimmie, hur mycket pondus har dessa, liksom? Ohly är lite ball, fast någon pondus har han knappt iofs.

Ne, det är iofs sant. Maria däremot, där har du kvinna med pondus!


   
SvaraCitera