Aviseringar
Rensa alla

Debatt: Jimmie Åkesson vs Maud Olofsson (Objektiv)


blum
 blum

McLuver:

Kan ju bero att han och hans parti säger så efterblivna saker, typ som att "Muslimer är ett hot emot det svenska samhället"

Det var ju dock inte det han sade. Han säger inte att muslimerna är ett hot. Aftonbladet satte rubriken, inte han, och han säger det heller inte i debatten.

Han säger att det är ett hot att Sverige anpassar sig så efter islam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjälte:

Sedan Persson avgick har vi ingen retoriker som kan mäta sig med honom bland partiledarna.

Personligen tycker jag att Wetterstrand visat på hyfsat hög kvalitet den senaste tiden, men kanske inte riktigt som Persson.


   
SvaraCitera

multuspollex:

Personligen tycker jag att Wetterstrand visat på hyfsat hög kvalitet den senaste tiden, men kanske inte riktigt som Persson.

Jodå. Hon är rätt bra, faktiskt. Men långt kvar till Persons nivå.

Själv tycker jag att det ser ut så här:

Persson
Ohly
Wetterstrand/Schyman
Reinfeldt


   
SvaraCitera

McLuver:

De borde skicka någon mer retorisk person som gärna är en hängvien klasskämpe, en vän och en kamrat. Typ Lars Ohly.

Ohly är fan ingen klasskämpe, han är ju sosse. Det är som att kalla Olof Palme eller Göran Persson för "hängivna klasskämpar".


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

Det är som att kalla Olof Palme eller Göran Persson för "hängivna klasskämpar".

Göran Persson var en hängiven klasskämpe

Och Olof Palme med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjälte:

Ohly

Ja, jag har faktiskt också börjat inse att rent retoriskt så har han sina sidor.


   
SvaraCitera

McLuver:

Göran Persson var en hängiven klasskämpe

McLuver:

Och Olof Palme med.

Klassamarbete och samförstånd är så långt ifrån klasskamp man kan komma. Klasskämpe betyder att du kämpar för arbetarklassen och dennes intressen, inte att du försöker nån en kompromiss mellan arbetare och arbetsköpare. Det är nationalism och "folkgemenskap".


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

Klassamarbete och samförstånd är så långt ifrån klasskamp man kan komma.

Han säger ju att han hatar klasssamhället, han är den största klassskämpen vi haft hittills i Sverige!

Men är det någon vi borde ha så är det Lars "Grodan" Ohly! [love]


   
SvaraCitera

Här har vi Leijonborg vs Åkesson. Åkesson blir rätt ägd här. Av Leijonborg...


   
SvaraCitera

McLuver:

Han säger ju att han hatar klasssamhället, han är den största klassskämpen vi haft hittills i Sverige!

Men är det någon vi borde ha så är det Lars "Grodan" Ohly! [love]

[zzz]

Mjälte:

Här har vi Leijonborg vs Åkesson. Åkesson blir rätt ägd här. Av Leijonborg...

Tycker faktiskt synd om Jimmie där. Att bli ägd av någon som nästan är ännu dummare än man själv måste vara jobbigt. 🙁


   
SvaraCitera

ååh, vad fan sysslar maud med..!?!
Hon svarar inte på någonting han säger, utan bara skriker att han är rasist.

JA, alla människor med något innanför pannbenet vet att han är rasist, kan hon inte bara debattera som om han vore en "vanlig riksdagspolitiker."


   
SvaraCitera

multuspollex:

Vem är det som vinner?

Åkesson vann debatten tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Göran Persson var en hängiven klasskämpe

Där trampade Calle i det blå skåpet.

Blivande_japan:

ååh, vad fan sysslar maud med..!?!
Hon svarar inte på någonting han säger, utan bara skriker att han är rasist.

JA, alla människor med något innanför pannbenet vet att han är rasist, kan hon inte bara debattera som om han vore en "vanlig riksdagspolitiker."

Man blir lite frustrerad när hon i princip vägrar att debattera överhuvudtaget...


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

Tycker faktiskt synd om Jimmie där. Att bli ägd av någon som nästan är ännu dummare än man själv måste vara jobbigt. 🙁

Ja. Och vid ett flertal gånger säger han emot sig själv och äger sig själv.

Leijonborg var faktiskt väldigt vettig och bra i denna debatt. inte ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte sett själva debatten ännu men måste ändå säga att SD har en del smarta och realistiska åsikter i sitt program. Att folk inte ska få komma till Sverige bara för att de är svarta kan jag inte hålla med om, däremot så kostar massinvandringen så otroligt mycket pengar. Pengar som vi hellre skulle behöva till vård eller äldreomsorg.

Det är inte rätt att låta t ex äldre dö ensamma i nåt trångt rum på ett halvtaskigt äldreboende medans man släpper in för 100 000-tals invandrare, som kostar miljardbelopp.

Tror att SD vinner starkt stöd i just den frågan hos många då alla andra partier tycks blunda för sanningen. Man är inte rasist bara för att man anser att invandringen kostar pengar.


   
SvaraCitera