Aviseringar
Rensa alla

Debatt - skall Mewtwo verkligen räknas som en legendarisk Pokémon?


Ja det tycker jag nog

som jag har förstått det så är inte de legendariska hundarna heller så gamla men de är skapade av o-oh är är unika liksom. Mewtwo är ju också unik och man kan skulle kunna säga att hen är skapad av Mew, typ.

vad tycker du om Arcanine förresten? den är faktiskt också legendarisk!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxloser:

som jag har förstått det så är inte de legendariska hundarna heller så gamla men de är skapade av o-oh är är unika liksom

oj, visste in det! har typ haft en bild av att de är typ tusen år gamla, men det känns ju mer "mytiskt" att vara skapade av en legendarisk pokémon än i ett labb av team rocket! :$

Maxloser:

vad tycker du om Arcanine förresten? den är faktiskt också legendarisk!

Tycker att den är väldigt häftigt, men hur är den legendarisk? :O Minns dock att den är med på någon tavla tillsammans med ho-oh, articuno och zapdos i ett pokécenter i en av de första avsnitten av Pokémon!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde registrera dig på pokemonforumet förresten! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

men de hade varit häftiga om de hade kunnat prata med både människor och pokémon!? som meowth och mewtwo kan!!!

kan också[blush]


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Tycker att den är väldigt häftigt, men hur är den legendarisk? :O Minns dock att den är med på någon tavla tillsammans med ho-oh, articuno och zapdos i ett pokécenter i en av de första avsnitten av Pokémon!

det står i pokédex! kommer inte ihåg hur det var riktigt men kom på det bara

Chi Huang Ti:

Du borde registrera dig på pokemonforumet förresten! [blush]

kanske det hehe[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Står såhär på Bulbapedia [blush]:

"While in English, all are typically grouped under the banner of "legendary", there are three distinct terms in Japanese that are used to refer to them.

One, 伝説のポケモン densetsu no Pokémon, literally "legendary Pokémon", refers to Pokémon such as Kyogre and Groudon, who are featured prominently in the legends of the Pokémon world.

A second, 幻のポケモン maboroshi no Pokémon, literally "illusory Pokémon", refers to Pokémon seen so rarely, such as Mew, that some question their very existence.

The third and newest term is 神話のポケモン shinwa no Pokémon, literally "mythical Pokémon", which refers to the Pokémon which are spoken of as the creators of the Sinnoh region."

Mewtwo verkar inte passa in i någon av de där kategorierna [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Möjligtvis den andra kategorin. Men det är väldigt tveksamt.


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)

Rent spelmekaniskt passar ju Mewtwo in med de övriga legendariska pokemon som finns. Han är unik/finns bara i en upplaga, vissa villkor måste uppfyllas för att man ska kunna fånga honom, han är svår att fånga och han har höga/specifika stats.

De andra argument som finns tycker jag handlar mer om fluff och konceptuella omständigheter, som t.ex huruvida han är uråldrig eller ej [blush]


   
SvaraCitera

Vägrar rösta. Den här tråden är blasfemi! [sad]


   
SvaraCitera