Aviseringar
Rensa alla

debattartikel barnarbete


NiklasW:

Nu var det väl ändå rasism vi diskuterade och inte invandring. Dessutom är det en högst individuell åsikt du har att jag eventuellt hade fel 5 gånger i rad och knappast något som kan ses som ren fakta. Att jag ljög stämmer däremot inte alls då jag inte pratade utifrån allmän fakta utan då alla mina åsikter endast var egengrundade åsikter. Och se där då kan jag räkna upp tre fel du hade i inlägget jag citerade. 

Konservativa idéer som folkhemmet kan inte fungera med fri invandring. Bistånd kan man bara ge till 10 procent av medborgarna och om det kommer massor av nya medborgare så kommer mera att leva på bistånd. Försäkring och pension är inte bistånd utan fonder som betalas under hela livet. Om man vill ha lika lagar för alla personer bli man kallad rasist men det är Martin Luther king ville ha för samhälle men idag hade han blivit kallad en uncle tom.


   
SvaraCitera

- fattiga familjer får det ännu fattigare och tvingas arbeta för den svarta arbetsmarknaden.

+ ökar läskunnigheten , utbildning är ett sänt att fly fattigdom.

-+0 det bero på samhället välstånd på en viss nivå kan de ha ett minimum som tak över huvudet mat osv.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Nu var det väl ändå rasism vi diskuterade och inte invandring. Dessutom är det en högst individuell åsikt du har att jag eventuellt hade fel 5 gånger i rad och knappast något som kan ses som ren fakta. Att jag ljög stämmer däremot inte alls då jag inte pratade utifrån allmän fakta utan då alla mina åsikter endast var egengrundade åsikter. Och se där då kan jag räkna upp tre fel du hade i inlägget jag citerade. 

Nu är det väl ändå din prestation att debatera jag menar o inte dina patetiska åsikter.  Att du har fel kan ses som ren fakta? Varför skulle det inte kunna det? Att du inte kan ljuga när dina åsikter är egengrundade är också fel. Förklara varför inte det går? Och om ovan påstående e rätt som det skälvklart inte är. hur kan mina åsikter då vara fel när dina inte var det?  Se där du hade fel 3 gånger


   
SvaraCitera

Fkpaw:

Nu är det väl ändå din prestation att debatera jag menar o inte dina patetiska åsikter.  Att du har fel kan ses som ren fakta? Varför skulle det inte kunna det? 

Eftersom det är enbart är din uppfattning som motdebattör. Tror de flesta som debatterar mot varandra anser att den andra har fel. Jag anser att du exempelvis har fel, men det betyder inte att det är ett allmänt faktum bara för att jag tycker det.

Att du inte kan ljuga när dina åsikter är egengrundade är också fel. Förklara varför inte det går? Och om ovan påstående e rätt som det självklart inte är. 

Jag tror inte personen som förespråkade att jorden var platt nödvändigtvis ljög, även fast det var fel. Bara för att en person har fel betyder det inte att den ljuger.

hur kan mina åsikter då vara fel när dina inte var det?  S

Jag visade på problemet att hålla på och prata om den andras fel som om det vore fakta. 


   
SvaraCitera

Jag tror inte personen som förespråkade att jorden var platt nödvändigtvis ljög, även fast det var fel. Bara för att en person har fel betyder det inte att den ljuger.

Ah okej förlåt du ljög inte, du hade bara fel. Tack då förstår jag.

NiklasW:

Eftersom det är enbart är din uppfattning som motdebattör. Tror de flesta som debatterar mot varandra anser att den andra har fel. Jag anser att du exempelvis har fel, men det betyder inte att det är ett allmänt faktum bara för du tycker det.

Vad jag tycker är irrelevant. När jag däremot kan bevisa att du har fel med fakta uppbackat av pålitliga källor. Så att du har fel är ett allmänt faktum.

NiklasW:

.Jag visade på problemet att hålla på och prata om den andras fel som om det vore fakta. 

Jaha? Du föregick förstår bara med dåligt exempel.  Som fö inte stämda, om du ser vad jag sa ovan.


   
SvaraCitera

Fkpaw:
Ah okej förlåt du ljög inte, du hade bara fel. Tack då förstår jag.

Ja det är iallafall en rimlig ståndpunkt. Att säga att jag ljuger bara för att du inte håller med mig går inte. Att jag har fel får du däremot tycka hur mycket du vill, jag tycker ju exempelvis att du har fel. 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Ja det är iallafall en rimlig ståndpunkt. Att säga att jag ljuger bara för att du inte håller med mig går inte. Att jag har fel får du däremot tycka hur mycket du vill, jag tycker ju exempelvis att du har fel. 

Haha att du har fel är en rimlig ståndpunkt? Hahaha att förespråka nått som inte stämmer som att det vore en sanning är att ljuga. Framföralt när man gör det mot ett bättre vetande, för jag utgår från att du har ett normalt intellekt. Så du hade fel och du ljög. Jag tyckte att du hade fel och du sa det ju nyss själv? Behöver jag citera


   
SvaraCitera

Fkpaw:

Haha att du har fel är en rimlig ståndpunkt? Hahaha att förespråka nått som inte stämmer som att det vore en sanning är att ljuga. 

Att förespråka något som inte stämmer är att ha fel, inte att ljuga. Googla uppsåt så kanske du förstår saken bättre.

Framföralt när man gör det mot ett bättre vetande, för jag utgår från att du har ett normalt intellekt. Så du hade fel och du ljög. Jag tyckte att du hade fel och du sa det ju nyss själv? Behöver jag citera

Du missförstod mitt inlägg. Jag menade att man inte kan påstå att någon ljuger bara för att man själv tycker att personen har fel. Jag tycker att du har fel men jag tror nödvändigtvis inte att du ljuger. Jag tycker naturligtvis fortfarande att jag själv har rätt.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Att förespråka något som inte stämmer är att ha fel, inte att ljuga. Googla uppsåt så kanske du förstår saken bättre.Du missförstod mitt inlägg. Jag menade att man inte kan påstå att någon ljuger bara för att man själv tycker att personen har fel. Jag tycker att du har fel men jag tror nödvändigtvis inte att du ljuger. Jag tycker naturligtvis fortfarande att jag själv har rätt.

På 2-3 kommentarer ha det har blivit en debatt om vare sig du har fel eller om du har fel och ljuger också. Patetisk som debatör, du är inte värd min tid.


   
SvaraCitera

Fkpaw:

På 2-3 kommentarer ha det har blivit en debatt om vare sig du har fel eller om du har fel och ljuger också. Patetisk som debatör, du är inte värd min tid.

Haha vi säger väl så.. Oskyldig


   
SvaraCitera

NiklasW:

Haha vi säger väl så.. Oskyldig

Patetisk


   
SvaraCitera

Fkpaw:

Patetisk

Får jag förresten fråga hur gammal du är?


   
SvaraCitera

NiklasW:

Får jag förresten fråga hur gammal du är?

21


   
SvaraCitera

Fkpaw:

21

Nej, på riktigt nu.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Nej, på riktigt nu.

Nu är du ju pinsam nu är du barnslig och patetisk.


   
SvaraCitera