Aviseringar
Rensa alla

Debatten om arbetsförmedlingen.


sudd
 sudd

Lägg ner skiten så lär nissarna på af förstå hur det är att vara arbetslös.


   
SvaraCitera

Fick mitt jobb med hjälp av AF efter 1,5 års arbetslöshet, innan dess var det ju sjukt kasst dock. Fick gå på nån grej varje vecka där vi skrev cv och personliga brev etc. 

Minns när pappa berättade att när han var arbetssökande på 60- och 70-talet gick han till AF, fick en handläggare, handläggaren ringde olika företag där pappa skulle passa och så fick han ett jobb samma dag han skrev in sig. 


   
SvaraCitera

lägg ned direkt


   
SvaraCitera

Jag tycker gör om gör rätt inte lägg ned 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:
Jag tycker gör om gör rätt inte lägg ned 

Hur ska den göras om?


   
SvaraCitera

Tennsoldat: Hur ska den göras om?

sluta med tramsiga jobbcoacher och cv kurser börja jobba bättre med företag som vill anställa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

sluta med tramsiga jobbcoacher och cv kurser börja jobba bättre med företag som vill anställa.

Fast det finns statistik på hur många företag som vill anställa. Det finns 40 000 lediga jobb och 400 000 arbetslösa.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

sluta med tramsiga jobbcoacher och cv kurser börja jobba bättre med företag som vill anställa.

frågan är väl om något av de företag som anställer skulle få problem att anställa om af la ner verksamheten, sans platsbanken, vilken väl fyller sitt syfte.

jag säger lägg hela af på is och se vad som händer. om inga bemanningsproblem uppstår, vilket känns rätt troligt, så är det ju bara att lägga ner verksamheten för gott.


   
SvaraCitera

player one: frågan är väl om något av de företag som anställer skulle få problem att anställa om af la ner verksamheten, sans platsbanken, vilken väl fyller sitt syfte.

tycker af har en symbolisk funktion


   
SvaraCitera

Tennsoldat: Fast det finns statistik på hur många företag som vill anställa. Det finns 40 000 lediga jobb och 400 000 arbetslösa.

det finns 40 000 lediga jobb på arbetsförmedlingen ^^


   
SvaraCitera

qazedctgb:

tycker af har en symbolisk funktion

jag upplever att "symbolisk" och "funktionell" är närmast motsatser i sammanhanget. om något fyller sin funktion så är det väl inte symboliskt?


   
SvaraCitera

player one: jag upplever att "symbolisk" och "funktionell" är närmast motsatser i sammanhanget. om något fyller sin funktion så är det väl inte symboliskt?

jag menar att en statligt skött arbetsförmedling har ett symbolvärde. och det är därför jag vill att den ska fungera bättre så att den på mer än ett sätt rättfärdigar sin existens


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jag menar att en statligt skött arbetsförmedling har ett symbolvärde. och det är därför jag vill att den ska fungera bättre så att den på mer än ett sätt rättfärdigar sin existens

hur många miljarder menar du att det är rimligt att lägga på myndigheter vars enda värde är symboliskt? jag menar, nu är det några hundra gånger mer än vad kungahuset kostar.


   
SvaraCitera

Arbetsförmedlingens främsta uppgift nu för tiden är väl att se till att folk faktiskt söker jobb? 


   
SvaraCitera

Panda:
Arbetsförmedlingens främsta uppgift nu för tiden är väl att se till att folk faktiskt söker jobb? 

Vilket inkluderar jobb som man inte har en chans att få och/eller jobb man inte vill ha av diverse anledningar. AF borde i alla fall byta namn eftersom de inte förmedlar några jobb längre.


   
SvaraCitera