Aviseringar
Rensa alla

Debattprogrammet från igår om att ta bort ordet negerkung fordet "neger-kung" i Pippi Långstrump och obligatorisk gymnasieskola


Ämnesstartare

Debatt Säsong 13 - 2/10 22.05
43 min Del 3 av 14. Dags att göra gymnasiet obligatoriskt? Med rektorer, elever m.fl. SVT tar bort ordet "neger-kung" i Pippi Långstrump-film - rätt eller fel?
Tillgänglig till 17 jan 2015 (106 dagar kvar)

http://www.svtplay.se/debatt


   
Citera

behöver du kolla på debatprogramm om att ta bort order "negerkung" så har du fan inte mycket att göra, du kan spara dig tid o tänka själv


   
SvaraCitera
sne
 sne

Det hade gått för lång redan när man tog upp det på facebook och sen i SVT? Vart är sverige påväg? Dags att börja bry sig om annat än 15 sekunder i troligtvis inte ens ditt liv? 


   
SvaraCitera

Ok ska see sen tack


   
SvaraCitera

Jag är vaken rasist eller gillar ordet, men ordet användes ju under då det var populärt. Om någon mörkhyad tyckte att det ordet var fel att fortfarande finnas där fattar jag. Om det var någon så-jäkla-anti-rasistisk så -_-


   
SvaraCitera

Fkpaw:
behöver du kolla på debatprogramm om att ta bort order "negerkung" så har du fan inte mycket att göra, du kan spara dig tid o tänka själv

de flesta har nog sin ståndpunkt rätt klar men det är ju intressant ändå att se vilka som ska prata och vad de har att säga


   
SvaraCitera

är han liberalen från typ timbro med


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:
är han liberalen från typ timbro med

Som typ bor i Debatt-studion? Galen


   
SvaraCitera

haha ja

tycker om honom lite


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:
haha ja

tycker om honom lite

Han tittar alltid upp i taket när han pratar, ser så sjukt roligt ut. Mycket glad


   
SvaraCitera

han läspar lite och är söt och debatterar på ett säreget vis


   
SvaraCitera
reben

haha asså han regissörssnubben i skinnjacka 

dör


   
SvaraCitera

isola:

de flesta har nog sin ståndpunkt rätt klar men det är ju intressant ändå att se vilka som ska prata och vad de har att säga

beror väl på intresset i ämnet, är det för intresset av debattörerna så är ju egentligen frågan rätt oviktig om man inte respekterar personen i något samband med frågan. Men jag tycker att det är ett helvete att folk är dumma i huvudet nog att göra en grej av att man regisserade nya verasionerna av pippi filmerna. Folk är fan dumma i huvudet. Ingen jävel skulle ju komma på att bry sig om det här på egen hand.


   
SvaraCitera

men hsgdsgfsaid de ba uhu tvinga inte in någon på gymnasiet, jo men ge hen allt stöd hen behöver pga utan utbildning är hen ju ännu mer körd än innan. uhu kan ingen säga ngt vettigt.


   
SvaraCitera

varför måste dom sända pippi filmen suger ändå


   
SvaraCitera