Aviseringar
Rensa alla

Definition av oskuld för homo/bisexuella?


ziiesh
Ämnesstartare

Hur definieras sex mellan likakönade? Vad ska ha hänt för att du sa säga att ni hade sex?
Många menar att oskuld - ej haft vaginalt sex. Blir man då av med oskulden om man ligger med en av samma kön?

Jag och en vän hade den här diskussionen häromdagen men kom inte fram till mycket mer än att många nog tolkar det olika.

Hur ska man egentligen tolka byxmyndighetslagen om man är homosexuell, till exempel? Menar, säg att någon anmäler min flickvän för att jag var 14 och hon 15, kan vi då säga att vi hade ju faktiskt inte sex?

Gott folk, försök definiera vad som är sex mellan likakönade [y][cute]


   
Citera

Oralsex, petting, analsex, vaginalsex ja finns säkert mer som jag inte kommer på...


   
SvaraCitera

Oskuld livet ut[blush]


   
SvaraCitera

ziiesh:

Många menar att oskuld - ej haft vaginalt sex.

Många har fel. Oskuld numera tycker jag tenderar att betyda 'har haft sex' och sex är inte lika med penetrering. Sex är att tillfredställa varandra sexuellt. Runkar du av en kille är det en sexuell handling, likaså om du ger en tjej oralsex.


   
SvaraCitera

AAAAAAAAAAASSSSSSÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

svartarosen:

Oralsex, petting, analsex, vaginalsex ja finns säkert mer som jag inte kommer på...

men tänk heterosex då, man ger oralsex, har man blivit av med oskulden då?

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Oskuld livet ut[blush]

a jo, känns så 😛 fast känns ändå fel när man faktiskt håller på med sexuella handligar liksom 😛

Hampie:

Många har fel. Oskuld numera tycker jag tenderar att betyda 'har haft sex' och sex är inte lika med penetrering. Sex är att tillfredställa varandra sexuellt. Runkar du av en kille är det en sexuell handling, likaså om du ger en tjej oralsex.

Så om jag suger av någon har jag blivit av med oskulden, menar du?


   
SvaraCitera

Hampie:

Oskuld numera tycker jag tenderar att betyda 'har haft sex'

Har inte haft sex menar du väl?

ziiesh:

men tänk heterosex då, man ger oralsex, har man blivit av med oskulden då?

Så klart.


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

svartarosen:

Så klart.

woah, aldrig hört någon med den åsikten förr 😛


   
SvaraCitera

ziiesh:

woah, aldrig hört någon med den åsikten förr 😛

Hm, jag har aldrig hört någon säga att man skulle vara oskuld fast att man har haft sex. [confused]


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

svartarosen:

Hm, jag har aldrig hört någon säga att man skulle vara oskuld fast att man har haft sex. [confused]

jag har nog bara snackat med folk som visserligen kallar det oralsex och ser det som en form av sex, men inte som skulle säga att man blivit av med oskulden om man gett eller fått oralsex 😛


   
SvaraCitera

ziiesh:

jag har nog bara snackat med folk som visserligen kallar det oralsex och ser det som en form av sex, men inte som skulle säga att man blivit av med oskulden om man gett eller fått oralsex 😛

Okej, men om du slår upp oskuld i en ordbok så är jag ganska säker på att det kommer stå att oskuld är man när man inte har haft sex, och oralsex är ju en form av sex.


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

svartarosen:

Okej, men om du slår upp oskuld i en ordbok så är jag ganska säker på att det kommer stå att oskuld är man när man inte har haft sex, och oralsex är ju en form av sex.

jo, sant som du säger, men just att bli av med oskulden är det ju väldigt väldigt många som tolkar som att ha vaginalt sex


   
SvaraCitera

ziiesh:

jo, sant som du säger, men just att bli av med oskulden är det ju väldigt väldigt många som tolkar som att ha vaginalt sex

Det är nog snarare så att många heterosexuella automatiskt tänker på vaginalt sex när de tänker på sex, men när de väl tänker efter lite så håller de nog med om att det finns andra former av sex, och andra sätt att bli av med oskulden på.


   
SvaraCitera

ziiesh:

har man blivit av med oskulden då?

Nej.


   
SvaraCitera

tyvärr!


   
SvaraCitera