Aviseringar
Rensa alla

Definition av oskuld för homo/bisexuella?


Oskuld är så larvigt ord. Jag kan inte förstå varför det ens skulle behövas en definition på "person som inte haft sex" år 2009. Vad spelar det för roll?


   
SvaraCitera

men vem bryr sig, man avgör själv


   
SvaraCitera

ziiesh:

Så om jag suger av någon har jag blivit av med oskulden, menar du?

Ja.


   
SvaraCitera

ziiesh:

Hur definieras sex mellan likakönade? Vad ska ha hänt för att du sa säga att ni hade sex?
Många menar att oskuld - ej haft vaginalt sex. Blir man då av med oskulden om man ligger med en av samma kön?

Jag och en vän hade den här diskussionen häromdagen men kom inte fram till mycket mer än att många nog tolkar det olika.

Hur ska man egentligen tolka byxmyndighetslagen om man är homosexuell, till exempel? Menar, säg att någon anmäler min flickvän för att jag var 14 och hon 15, kan vi då säga att vi hade ju faktiskt inte sex?

Gott folk, försök definiera vad som är sex mellan likakönade [y][cute]

"Oskuld är en benämning på en person som inte haft sexuellt umgänge med en annan person."

Svårt va? [rolleyes]


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

svartarosen:

Det är nog snarare så att många heterosexuella automatiskt tänker på vaginalt sex när de tänker på sex, men när de väl tänker efter lite så håller de nog med om att det finns andra former av sex, och andra sätt att bli av med oskulden på.

Klart det finns andra former av sex, och just därför har jag en ganska splittrad syn på oskuld och sånt. Det är väl därför jag gärna diskuterar det [rolleyes]

Elaka häxan i väster:

Nej.

Så lesbiska och bögar förblir oskulder hela livet? 😛

Angelize:

tyvärr!

vadå tyvärr?

mjölk:

Oskuld är så larvigt ord. Jag kan inte förstå varför det ens skulle behövas en definition på "person som inte haft sex" år 2009. Vad spelar det för roll?

Delvis sant, men hur ska vi då tolka lagar? typ byxmyndighet och sånt

ohYEA_:

men vem bryr sig, man avgör själv

Det tycker jag med, men som sagt, hur ska man då tolka lagar?


   
SvaraCitera

ziiesh:

Det tycker jag med, men som sagt, hur ska man då tolka lagar?

Vilka lagar? En del påstår sig vara icke-oskulda för att de haft oralsex, medan andra kan ha haft sex men väljer att ändå kalla sig oskulda. Big deal.


   
SvaraCitera

jag ser dom som eviga virgins


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

ohYEA_:

Vilka lagar?

den jag kommer på på rak arm är byxmyndighetslagen ju. Finns väl ett antal lagar om sex lixom..


   
SvaraCitera

ziiesh:

Så lesbiska och bögar förblir oskulder hela livet? 😛

Såvida de inte har vaginalt sex ja.


   
SvaraCitera

ziiesh:

byxmyndighetslagen

Men så är det väl redan i dag att man inte får ha sex, på något vis, med någon under femton? Varken vaginalt, oralt, analt eller något annat.


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

Oväntad:

Men så är det väl redan i dag att man inte får ha sex, på något vis, med någon under femton? Varken vaginalt, oralt, analt eller något annat.

kollade runt lite och det enda jag hittade var att man inte får ha samlag med någon under 15 - samlag definieras väl ändå som vaginalt, medan sex definieras som vilken typ av sex som helst


   
SvaraCitera

Alltså, har man sex tjej och tjej så har man förlorat oskulden där. Kille med kille, oskulden där. Men man är fortfarande oskuld när det gäller kille och tjej. Osv.


   
SvaraCitera

Dom är för alltid oskulder.


   
SvaraCitera

ziiesh:

kollade runt lite och det enda jag hittade var att man inte får ha samlag med någon under 15 - samlag definieras väl ändå som vaginalt, medan sex definieras som vilken typ av sex som helst

Hittade det här:

4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.

http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19620700.htm


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

Oväntad:

Hittade det här:

nice [y]


   
SvaraCitera