Aviseringar
Rensa alla

Definitionen av "vänskap"


Ämnesstartare

Jag har ett behov av att skriva av mig om mina åsikter gällande starka vänskaps-band. Kom gärna med era egna definitioner eller åsikter gällande mina.

Idag så träffade jag lite gamla vänner som jag inte sett på ett tag. Det var underbart, vi stack ut och åt och snackade minnen. Det var en riktigt rolig dag med mycket skratt och delvis gråt. När vi satt där och pratade om hur våra liv förändrats sedan vi börjat på gymnasiet började jag tänka, vad hade jag egentligen varit utan mina vänner? Det är de få sanna vänner som jag har som gjorde att jag orkade ta mig igenom det tuffa livet i grundskolan. De fanns alltid där för mig när jag kände att jag hade det svårt, de fanns där när man behövde prata ut med någon, när man kände sig som mest nere och behövde någon som drog en upp ur sk*ten, eller bara när man ville få ett leende på läpparna. Det var pga dessa otroliga människorna som höll mig borta ifrån tobak, sprit, drog-missbruk och även ifrån att jag tog mitt eget liv.

För mig är en stark relation med vänner och familj A & O. En stark relation där du vet att de finns där för dig när du behöver dem, och att du finns där för dom när de behöver dig. För att en vänskap ska må bra gäller det att man tar hand om varandra, ser till att den andra mår bra istället för att se dem nere. Jag har mina personliga åsikter om vad som finns i en hälsosam vänskap. Jag skrev ner några medan jag kom på de, detta är vad jag kom fram till:

Riktiga vänner håller ihop när det är svårt
De finns alltid där med en axel att stödja sig emot
De finns där trotts dina negativa som positiva sidor
De bryr sig varken om du är rik eller fattig
De bryr sig varken om din Storlek, religion, hudfärg, etnicitet eller ålder
De beskyddar dig
Motiverar dig och stöttar dig igenom dina beslut
Är dina ögon när du inte kan se
Ger aldrig upp på dig

Det här är bara några av de saker som för mig finns hos en sann vän. Det finns alltid saker man kan lägga till och dra ifrån, men själva poängen är att De Finns Där För Dig. Du behöver inte be dom om det, de är där självmant. Det är alltid svårt att hitta dessa personer då det finns så få, men man ska aldrig ge upp. För eller senare hittar man en och sen släpper du aldrig taget om dom. [love]

Oroa er inte för folk i erat förflutna, det finns en anledning till att de inte klarat sig till nuet. [wink]

Togetherness.jpg


   
Citera

Tänk dig hur jag har känt mig genom min uppväxt utan vänner nu då.. [sad] antar att jag är en stark människa eftersom att jag fortfarande lever, har haft självmordstankar, visst har jag det..

Vid dessa tillfällen har jag typ skitit i allt och alla, snattade mycket under en period som exempel.

Jag skulle säga att min medicin har varit spel, filmer & TV-serier. Det har gett mig hopp om en ljusare framtid liksom.. [crazy]


   
SvaraCitera

man skaffar sig olika vänner för olika situationer, festpolare blir talrikast osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tänk dig hur jag har känt mig genom min uppväxt utan vänner nu då..

Jag kan tänka mig hur illa du mått, jag hade tur som hade de personerna för mig. De var inte många men de fanns. Jag personligen har nämligen heller 1 riktig vän än 100 falska.

Och du är sannerligen stark som tagit dig igenom det utan några vänner. De är jobbigt men du kommer för eller senare hitta folk som bryr sig om dig förhoppningsvis [smile]

Jungman Jansson:

man skaffar sig olika vänner för olika situationer, festpolare blir talrikast osv.

Detta är också korrekt. Att man har vissa som man är mera "umgänge" på fester än vardags som man träffar vanligtvis.


   
SvaraCitera

Adopted:

förhoppningsvis

yep! [smile]


   
SvaraCitera

Adopted:

det tuffa livet i grundskolan.

Haha.


   
SvaraCitera

läser den här texten på mobilen när jag gått och lagt mig, har tid då [y]


   
SvaraCitera

var mest en note till mig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Haha.

Syftar på att folk är så pass omogna vid den tiden, att man är rätt duktiga på trakasserier, utfryssningar, mobbning helt enkelt.


   
SvaraCitera

trubdruider:

läser den här texten på mobilen när jag gått och lagt mig, har tid då [y]

för det har du inte nu?

[Denna tråd är oläst] vad lyssnar man på om man använder spotify egentligen? (77) [Till senast lästa sidan] [Till sista inlägget]
Skapad: I går 15:53 av Nintendos BFF » Klotter Ändrad: I dag 00:39
av trubdruider
[Denna tråd är oläst] Småsaker ni är mindre bra på? (87) [Till sista inlägget]
Skapad: lör 28 jan 2012 av El Guaje » Klotter Ändrad: I dag 00:38
av trubdruider
[Denna tråd är oläst] Vad tycker Tamburinen om dig. (37) [Till sista inlägget]
Skapad: I går 16:06 av Tamburinmannen » Klotter Ändrad: I dag 00:36
av trubdruider


   
SvaraCitera

Adopted:

Syftar på att folk är så pass omogna vid den tiden, att man är rätt duktiga på trakasserier, utfryssningar, mobbning helt enkelt.

äsch, vet nog vad du menade! lät mest kul :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha jo förstår jag, Det är rena krigzonen i grundskolan [wink]


   
SvaraCitera

honolulu:

för det har du inte nu?

hehe, nä. nu har jag ej det! varför tror du jag gav upp tiny liksom


   
SvaraCitera

trubdruider:

hehe, nä. nu har jag ej det! varför tror du jag gav upp tiny liksom

oh you did? *märkte ej*

lr aha för typ evigheter sen, jaaja då feshtår ja


   
SvaraCitera

honolulu:

oh you did? *märkte ej*

puss lulu [love]


   
SvaraCitera