Aviseringar
Rensa alla

definitioner av


Ämnesstartare

hipster

pretto

indie

eftersökes.

Puss

[blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

köttfärssås:

hipster

pretto

indie

eftersökes.

internet:

Image


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera

pretto är någon som säger att pitchfork/altered zones är mainstream, och att bra kultur slutade existera efter 1900-talets första kvartals avant-gardistiska noise-scen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

internet:

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pretto - hipster
hipster - pretto
indie - pretto
pretto - indie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

pretto - hipsterhipster - prettoindie - prettopretto - indie

och
indie - hipster?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

och
indie - hipster?

Vi kan ta med den också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

indie - pretto

indie är väl mer hipster än pretto. tänker iaf jag. men man behöver inte vara något av dom för att man är indie 🙂

o pretto har jag tänkt är en utveckling av hipster fast inom ett speciellt område. typ som om man specialliserar sig inom några områden att vara pretto i. en hipster kan ha prettodrag inom vissa områden [y].

så man kanske kan säga att hipster är grunden. o så kan en hipster lyssna på indie och samtidigt ha vissa prettodrag inom något kulturområde.

vad tycks?


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

köttfärssås:

eftersökes.

Personer som trots brinnande musikintresse lyssnar på skit. [bigsmile]


   
SvaraCitera

retzler:

så man kanske kan säga att hipster är grunden. o så kan en hipster lyssna på indie och samtidigt ha vissa prettodrag inom något kulturområde.

du har fel.

hipsters lyssnar på indie-producerad musik eftersom det är trendigt, fräscht och progressivt (just nu). att vara pretentiös har inte nödvändigtvis någonting med trender att göra, och det har inte indie heller. det mesta som är "indie" är direkt bakåtsträvande, och många som förtjänar att kallas pretton är snarare fantasilösa äckel, precis som de flesta (läs alla) som titulerar sig själva som hipsters är töntar, och inte alls hipsters.

både hipster och "pretto" har ganska stor bas i (otroligt) medvetna kulturval, men i slutändan är det precis som med allt annat endast en definitionsfråga.

SLCD:

Personer som trots brinnande musikintresse lyssnar på skit.

ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

hipster

http://lookbook.nu

köttfärssås:

pretto

Image

köttfärssås:

indie

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

1900-talets första kvartals avant-gardistiska noise-scen

[chocked]


   
SvaraCitera

helutuhle:

1900-talets första kvartals avant-gardistiska noise-scen

ville omformulera det till avant-gardistiska kulturscen, men ångrade mig eftersom jag inte ville att det skulle synas att jag ändrat i texten. tror det kan användas som exempel på "pretto".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

"pretto".

känns väldigt pretto.


   
SvaraCitera