Aviseringar
Rensa alla

Dejta fler samtidigt?


Ämnesstartare

Skulle du göra det? Och var går gränsen liksom? hoppas ni förstod den sista frågan..


   
Citera
Ämnesstartare

gör så om du känner för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte hjärnkapacitet nog att hålla reda på flera människors detaljer samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan du göra, men då får du vara tydlig så du inte du ger någon falska förhoppningar. Sen får det inte pågå för länge heller, då kan någon/några få känslor och då blir det dumt och jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Definiera "dejta."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att det skulle kännas väldigt märkligt att vara "lite på g" med mer än en person. Sen ska man ju välja också... Nä, skulle kännas fel tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gjort de. Det var så fantastiskt roligt. Under den tiden var jag verkligen lycklig i varenda por i hela kroppen och bara njöt av livet.

Tänk på det här om du multidejtar:
* Prata inte om att du dejtar flera samtidigt.
* Var lika uppmärksam mot alla.
* Var tydlig med vad du vill – och inte vill.
* Lägg namnen på minnet ordentligt så du inte säger fel.
* Om/när du blir intresserad av någon - gör slut med de andra.
* Ha koll på vem du pratar med - hennes/hans intressen etc.
* Var hänsynsfull. Om din dejt är betydligt mer intresserad än du är - dra dig ur!
* Om dejten frågar - var ärlig och berätta att du dejtar andra också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

Det kan du göra, men då får du vara tydlig så du inte du ger någon falska förhoppningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går ju om man, som de andra säger, är tydlig.
Personligen hade jag tyckt det känts konstigt. Har svårt nog som det är att hålla koll på känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är delad, det känns ju mest praktiskt att dejta flera samtidigt då det finns större chans att man börjar gilla någon utav dem, dock är det ju lite elakt mot personerna man dejtar ifall de nu skulle fatta tycke för en. Så är nog upp till var och en att bestämma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

gör så om du känner för det

Jag får se.

pendu:

Det kan du göra, men då får du vara tydlig så du inte du ger någon falska förhoppningar.

Ja. Tack för tipset =)det är ju rätt självklart egentligen men tack ändå[crazy]

Nachac:

Definiera "dejta."

gå ut med? det är typ svårt att definiera

nubbie:

Tror att det skulle kännas väldigt märkligt att vara "lite på g" med mer än en person. Sen ska man ju välja också... Nä, skulle kännas fel tror jag.

Jag vet inte riktigt hur det känns för mig. Har ju aldrig dejtat fler samtidigt så.. tänker också på det här med att man måste välja. Jag är medlem på en dejtingsajt..

x_marty:

Tänk på det här om du multidejtar:

tack så jättemycket för tipsen [smile]

lazertits:

Har svårt nog som det är att hålla koll på känslor.

Då får du hålla dig till en i taget [wink]

ankzor:

det känns ju mest praktiskt att dejta flera samtidigt då det finns större chans att man börjar gilla någon utav dem,

jo, faktiskt..men om man dejtar en person och känner att man inte gillar den kan man ju börja dejta någon annan sen. Men jag förstår vad du menar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har iofs skrivit att jag söker vänskap [rolleyes] Men jag har också skrivit att jag vill ha ett förhållande. Så man kanske inte kan kalla det för att dejta 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ofta folk "dejtar" folk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

gå ut med? det är typ svårt att definiera

Ja, därav frågan. Om definitionen är "träffa och lära känna under strukturerade former i syfte att potentiellt ingå i en pakt, populärt benämnt som förhållande" så dejtar jag inte alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

ofta folk "dejtar" folk...

Min tanke precis.


   
SvaraCitera