Aviseringar
Rensa alla

Dejta för äktenskap/framtiden eller för nuet?


Ämnesstartare

Vill gärna höra era tankar och åsikter om en sak jag själv har funderat på ett tag:
Är det slöseri på tid att vara tillsammans med någon/hålla på med någon som man inte direkt ser någon lång framtid med? Ska man njuta för stunden eller tänka långt framåt när det gäller sånt? Vet att många tycker att enda syftet med dejting ska vara äktenskap/samboskap/u name it, medans andra tycker att det är bra att få erfarenheter och leva i nuet även om man är osäker på om det kommer att hålla. Hur tänker ni? Varför? Tell me your thoughts!


   
Citera

Ser ingen mening med att lägga ner en massa tid eller pengar på en människa som man vet att det aldrig kommer bli något seriöst med på riktigt.


   
SvaraCitera

What Maymay skrev ^
Sen är jag själv ett antal år äldre än ni som är här på UM så för mig är det rätt logiskt att vilja ha en framtid med den som jag träffar. Sen har jag förvisso alltid tänkt så så inget nytt egentligen, men än starkare nu.


   
SvaraCitera

Men va..

Exakt det som Maymay säger. Och stackars den andre som lägger ner tid på att träffa någon och sedan träffar han/hon någon som bara vill vara tillsammans en liten stund. Nej det håller inte. 


   
SvaraCitera

Jag instämmer inte med dessa personer över mig. Det är klart att det inte är slöseri med tid om man kan njuta av stunden.


   
SvaraCitera

Personligen gör jag det för framtiden och skulle aldrig dejta någon jag inte kunde se mig va ihop med hela livet, men tycker inte att alla behöver göra så. Om man inte vill ha en framtid med bara en person utan dejta runt istället så go for it.


   
SvaraCitera

Sålänge som alla parter är lyckliga i nuet så tycker jag inte att det spelar någon roll om man kan se sig spendera ett helt liv med personen eller inte. Förhoppningsvis är väl kommunikationen såpass bra att båda förstår och känner som den andra. 

Om man alltid planerar och tänker på framtiden får man aldrig tid att leva I guess. När man hittat sin soulmate börjar man väl planera något annat.


   
SvaraCitera

om man blir kär så kan inte exakt stoppa det och man vill liksom vara med den personen och bli ihop så det är inte onödigt, det är på ett sätt nödvändigt.. (jag kommer nog få hate)


   
SvaraCitera

Gyllene:
Sålänge som alla parter är lyckliga i nuet så tycker jag inte att det spelar någon roll om man kan se sig spendera ett helt liv med personen eller inte. Förhoppningsvis är väl kommunikationen såpass bra att båda förstår och känner som den andra. 

Om man alltid planerar och tänker på framtiden får man aldrig tid att leva I guess. När man hittat sin soulmate börjar man väl planera något annat.

Soulmate finns inte


   
SvaraCitera

När man börjar skriva med någon seriöst, ska man inte dejta för nuet. Man bör dejta för framtiden istället. Och SLUTA SLÖSA människors tid. Att leka som att ha känslor för någon är respektlöst. Det är 2020, vi måste sluta såra varandra och börja vara ärliga istället. Om man helt enkelt inte ser en framtid med människan man skriver med säg det rakt och tydligt, bryt kontakten där redan då. Det är inte värt att såra någon människa för att man inte kunde vara ärlig de handlar helt enkelt om att ha respekt för varandra. 


   
SvaraCitera

Upp till en själv, bara man är tydlig med sina intentioner


   
SvaraCitera