Aviseringar
Rensa alla

Dejta två killar - Avslutad tråd.


Beccan
Ämnesstartare

Hej allihopa, ny på forumet och såklart skapar man sin första tråd 😉
Och jag ber om ursäkt för den långa tråkiga texten. Hoppas ni tar er tid att läsa och ge råd.

Nu till ämnet.
Sen en tid tillbaka så har jag dejtat en kille i Sthlm, låt oss kalla honom Lars. Lars och jag har vart intima i och med att vi kysser och har sex med varandra. Vi har kommit överens om att vi ska ta det långsamt då han aldrig haft ett förhållande och jag vill inte förstöra något som ska vara underbart med att springa in i förhållandet.
Då jag bor i Västerås så kommer detta bli ett långdistans förhållande (även om det bara är 1h resa mellan oss med tåg). Långdistans håller sällan men jag tror att om man vill så kommer det hålla.

Sen började ett problem, på julafton nämligen. Efter att jag har firat med min familj och släkt så drog jag ut med mina vänner till en pub som heter Taj Mahal i Västerås, och där träffar jag på en kille som heter Alex. Mitt första intryck av honom var att jag hatar honom. Han var otrevlig, och betedde sig respektlöst. Men efter att vi suttit och pratat med varandra (efter några öl) så kommer vi på att vi har så sjukt mycket gemensamt och det slår gnistor mellan oss.
Dagen efter får jag inte honom ur min skalle så jag smsar honom, och han säger detsamma. Senare samma kväll så träffas vi och snackar mer djupt om detta och det slår mer och mer gnistor om oss och vi känner att vi är attraherade av varandra och vill veta mer om varann.

Nu har det gått en viss tid sen första gången jag träffade honom och vi har fortsatt att träffats på olika fester och utanför fester, och vi har också blivit intima med sex och kyssar.
Grejen är att Lars och Alex är varandras motsatser och jag känner för båda av dom. Alex kommer bra överens med min familj och mina vänner, bättre än jag trott. Som att jag känt honom hela mitt liv. Lars har inte träffat min familj eller mina vänner än, då han bor 1h bort och har skola och jobb att ta hand om, så finns inte mycket tid för han att försvinna några dagar för att träffa någon bruds familj.

Alex vet om Lars, Lars vet inte om Alex.
Vad ska jag göra? Vad jag fått höra så ska jag vänta med att välja tills Lars har träffat mina vänner och familj och se hur han går ihop med dom..

Råd uppskattas, tack!

ÄNDRAT 2009-01-08 21:03
Låt oss kalla denna tråd låst. Jag har fått höra vad ni haft att säga, även om det inte är det mest seriösaste svar jag kunnat få, men vad ska man förvänta sig av ett forum..
Posta inget mer, hejdå.

ÄNDRAT 2009-01-20 02:16

ÄNDRAT 2009-01-20 02:17


   
Citera

orkar inte läsa,men oschysst att dubbeldejta


   
SvaraCitera

Beccan:

Vad jag fått höra så ska jag vänta med att välja tills Lars har träffat mina vänner och familj och se hur han går ihop med dom..

haha vilket värdelöst råd, du kan väl fan inte välja kille efter hur de passar med din familj? :S


   
SvaraCitera

Du är lite svinaktig faktiskt, satsa på den du tror det kan hålla mellan.


   
SvaraCitera

Tözen:

oschysst att dubbeldejta


   
SvaraCitera

Alex, han lär det nog funka bäst med... avsluta dubbeldejtandet så snabbt du kan!


   
SvaraCitera
Beccan
Ämnesstartare

Jag vet att det är sjukt taskigt att dubbeldejta, speciellt eftersom den ena inte vet något. Och om man räknar med oddsen så lär det funka med Alex då han bor närmast.

blum:

haha vilket värdelöst råd, du kan väl fan inte välja kille efter hur de passar med din familj? :S

Men jag vet ju inte hur jag ska göra om jag gillar båda lika mycket.


   
SvaraCitera

Alex lät ju vettigast. Faktiskt.
Go for it!


   
SvaraCitera

[no-no]


   
SvaraCitera

läste rubriken elackt[no-no]


   
SvaraCitera

Får jag säga det? [blush]

Hora! [n]


   
SvaraCitera

Beccan:

Men jag vet ju inte hur jag ska göra om jag gillar båda lika mycket.

Skulle förstå Lars om han skulle dumpa dig om han skulle få reda på sanningen.


   
SvaraCitera

Känslor är svåra, men var dumt av dig att gå djupare med ditt nya förhållande. Om något så skulle du ha väntat tror jag eller försökt skita i det. Men förstår om det är svårt.. och man ska inte tänka på bad man borde ha gjort utan vad man borde göra, annars får man bara ångest. Det bästa du kan göra tror jag är att tillfälligt bryta kontakten med båda två just nu, eller dylikt.


   
SvaraCitera

Ta båda. En dubbelmacka är aldrig fel.


   
SvaraCitera

Tözen:

orkar inte läsa,men oschysst att dubbeldejta


   
SvaraCitera