Aviseringar
Rensa alla

dejta


Ämnesstartare

Iooon:

Kaka också

dårå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iooon:

Jag tror att det är för att de tycker att han är för liten.. Men för dig är han säkert perfekt

fu[sad]

Pulsation:

får man inte var kär om man är muslim?

äh jo? det har väl med kultur och göra..

Pulsation:

Inte undra på att ni inte passar i ett fritt demokratiskt land.

vad har det med det o göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

Får man inte var kär om man är muslim? Inte undra på att ni inte passar i ett fritt demokratiskt land.

asså det e väl så tror jag men jag tror att det är mkt kärleksförhållanden ändå i muslimska länder

men mina föräldrar skulle bli allt annat än glada om de visst att jag hade en flickvän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÅH VAD GULLIGT!
Gillar hon dig också? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tryggare Bob:

Håller med dig och det ska den ju inte behöva vara. Religionen för mig är något man kan ta till sig när man behöver stöd eller tröst. Den ska inte behöva vara i vägen för ens förhållanden.

tack mannen, uppskattar


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

äh jo? det har väl med kultur och göra..

Kakaoxo:

vad har det med det o göra?

Govaa:

asså det e väl så tror jag men jag tror att det är mkt kärleksförhållanden ändå i muslimska länder

Nä jag tänkte bara provocera lite med det gick inte så bra [rolleyes]

Govaa:

men mina föräldrar skulle bli allt annat än glada om de visst att jag hade en flickvän

Hmm, prata med dem. Säg att livet fungerar inte likadant som de gjorde när de växte upp och att saker och ting ändrar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

Hmm, prata med dem. Säg att livet fungerar inte likadant som de gjorde när de växte upp och att saker och ting ändrar sig.

det skulle aldrig gå, min mamma som ber och läser i koranen och så skulle bli jätte orolig och ledsen om hon fick reda på att jag har en flickvän, hon blir lätt deprimerad och så.
och min pappa lyssnar int på nån, inte ens min mamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Govaa:

det skulle aldrig gå, min mamma som ber och läser i koranen och så skulle bli jätte orolig och ledsen om hon fick reda på att jag har en flickvän, hon blir lätt deprimerad och så.

Hur gammal är du, och hur gammal är din flickvän?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Govaa:

det skulle aldrig gå, min mamma som ber och läser i koranen och så skulle bli jätte orolig och ledsen om hon fick reda på att jag har en flickvän, hon blir lätt deprimerad och så.
och min pappa lyssnar int på nån, inte ens min mamma

är dina föräldrar islamister?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iooon:

Hur gammal är du, och hur gammal är din flickvän?

sorry har ingen flickvän 😛 jag menade bara OM JAG HADE EN

jag e 14-15


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

är dina föräldrar islamister?

fan heller, as snälla föräldrar har jag egentligen.
men min mamma ogillar allt som har med förhållanden att göra
och så fort folk kysser varann på tv så byter hon kanal


   
SvaraCitera

Govaa:

det skulle aldrig gå, min mamma som ber och läser i koranen och så skulle bli jätte orolig och ledsen om hon fick reda på att jag har en flickvän, hon blir lätt deprimerad och så.
och min pappa lyssnar int på nån, inte ens min mamma

Men om vi säger såhär. Dina päron är väl vettiga människor? Och de har antagligen respekt för sin son? Om dessa två påståenden ovan stämmer bör det egentligen inte vara några problem. Eller jag skall inte säga att det inte kommer bli problem, för det blir det säkert, men det är kanske värt det? Jag menar, i dagens sekulariserade samhälle väntar ingen i celibat till att de gift sig och då menar jag ingen. Om du har problem med att säga som det är till dem och du kanske är rädd för att det skall bli gap och skrik. Skriv då ett brev, det rekommenderar jag. Förklara din situation och hur du känner, tänker och så vidare. Min gissning är att dina föräldrar kommer att förstå, de är gamla, visa och kan säkerligen skilja på rätt och fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Govaa:

jag menade bara OM JAG HADE EN

Menade vilket land hon kommer ifrån.. Vilket land kommer hon du gillar ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Govaa:

men min mamma ogillar allt som har med förhållanden att göra

smyg-dejta?


   
SvaraCitera

Govaa:

al

Om du nu är 14 år, så kanske problemet grundar sig i din unga ålder? Dina föräldrar är kanske som många restriktiva med sex tills du blir lite äldre? Låter rimligt..


   
SvaraCitera