Aviseringar
Rensa alla

Dejtingtips?


Ämnesstartare

Hej på er!
Nu är det så att jag har pratat väldigt mycket med en tjej på senaste tiden, och hon är helt superbt underbar. Vi ska inom kort träffas på en provdejt och jag är skapligt nervös.

Vad jag behöver hjälp med? Jo, det är så att jag utan att tänka på det ibland är lite allt för på och går för fort fram. Hur ska jag gå tillväga för att hon ska trivas under dejten (och eventuellt flera dejter) utan att hon får känslan av att jag försöker springa in i ett förhållande? Som sagt, att vara alldeles för på är något jag brukar göra utan att ens veta om det själv. Sedan får ni ju gärna ge tips på vad man kan hitta på på ovan nämnda dejt, samtalsämnen, hur man är artig utan att vara FÖR artig etc.

Tack på förhand mvh äckligt nervös.


   
Citera

Var dig själv och inte douchig Glad


   
SvaraCitera

gillar ej dejtande av principiella skäl, pga stelt och jävligt, men formatet har väl sina fördelar. ska man nödvändigtvis träffas på neutral mark, varför man nu skulle vilja göra det, blir det ju i princip en dejt.

det format jag har minst emot är picknickar. detta då jag gillar picknickar. annars är väl en trevlig etiopisk restaurang att rekommendera, påfallande social mattyp att äta tillsammans med folk. annars en gemensam mezemeny på valfri libanesisk eller dylikt, men många mellanösterkulturer använder sig väl av mezeformatet vad gäller mat, så kan nog funka med andra närliggande ställen. 


   
SvaraCitera

Gör något roligt ihop 🙂


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska vara dig själv. Det kommer man längst på och alltså du ska inte behöva ändra på dig själv för då är du ju inte dig själv. Men för att göra allting lättare kan ni hitta på något roligt, typ som att bowla och liksom reta varandra på skoj när den ena missar och deb som vinner får bjuda på godis eller något, (Kanske en puss?^^) jag menar bara då slipper man vara så seriös och pinsamma tystnader. 

Lycka till som fan! 🙂 


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska vara dig själv. Det kommer man längst
på och alltså du ska inte behöva ändra på dig själv för då är du ju inte
dig själv. Men för att göra allting lättare kan ni hitta på något
roligt, typ som att bowla och liksom reta varandra på skoj när den ena
missar och deb som vinner får bjuda på godis eller något, (Kanske en
puss?^^) jag menar bara då slipper man vara så seriös och pinsamma
tystnader. 

Lycka till som fan! 🙂 


   
SvaraCitera

Är hon svart?? om inte kommer det gå jätte bra, håller tummarna för er!


   
SvaraCitera

Är hon svart?? om inte kommer det gå jätte bra, håller tummarna för er!


   
SvaraCitera

Jan-Olof:
Är hon svart?? om inte kommer det gå jätte bra, håller tummarna för er!

Detta


   
SvaraCitera

Bete dig som om du umgås med en kompis bara. Sen om ni efter ett tag går vidare så är ju det kul, men det vet du ju inte än liksom.


   
SvaraCitera
reben

ofta man vill va kompis med en tjej


   
SvaraCitera

reben:
ofta man vill va kompis med en tjej


   
SvaraCitera

än mindre ligga med. usch.


   
SvaraCitera

GÖR NÅGOT AKTIVT!!! åh, sitt inte bara på ett cafe eller liknande och glo på varandra och prata det första ni gör. ni båda har antagligen byggt luftslott och är nervösa. gör något roligt så ni kan vara spontana. det beror på vad ni gillar men go cart, skridskor, utställning/museum, bowling, tivoli (på sommaren, då) eller nåt. efter det kan ni sitta någonstans och bara prata, då kommer ni antagligen ha något att prata om typ barndomsminnen ni tidigare tagit upp i samband med skridskoåkandet eller whatever.


   
SvaraCitera