Aviseringar
Rensa alla

Dela med dig av dina plugg och antistress tips!


Ämnesstartare

Nu drar det ihop sig mot sommarlov, vilket är sjukt skönt! För många innebär det att det blir lite mer chill i skolan, men för många mer stress.
Just nu har vi väldigt mycket i skolan och eftersom jag är väldigt dålig på att hantera stress resulterade detta i att jag förklarade för min lärare att jag hade dödslängtan på grund av hennes prov idag, vilket jag kanske inte menade men min hjärna säger åt mig att proven är det viktigaste i hela världen..

Jag känner att jag, och säkert många andra, skulle behöva lite tips för stresshantering och hur man pluggar på bästa sätt!

Så kom igen! Vad har hjälpt er genom åren? Kan vara enkla saker.

(Och ja, jag vet att det är olika för varje individ, men just därför är det bra med massor med tips så att man kan pröva olika!)

BRAINSTORMA![party]


   
Citera
Ämnesstartare

det som hjälper för mej (för stunden) är att skjuta upp allt. just nu känner jag dock att det kanske inte var så smart eftersom jag inte har pluggat till provet imorgon och inte heller har skrivit klart uppsatsen som skulle ha lämnats in 18/5 [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pluggade inget. stressade inget. det gick bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

pluggade inget. stressade inget. det gick bra

jag pluggade inget. stressade mycket. det gick extremt dåligt [tard]

enhimmelskdrog:

det som hjälper för mej (för stunden) är att skjuta upp allt.

Haha, gör också så, men som sagt... kanske inte hjälper så mycket egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min hjärna säger till mig att det är väldigt oviktiga saker, därav blir jag stressad i och med att jag tvingas lägga ner tid och arbete på dem ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett bra sätt att motivera sig är ju att det är det sista skiten man gör innan man går på lov slutar plugget. Så jag tänker just nu, har lite att styra upp innan studenten. Samtidigt tänker jag så här oxå. okej jag får offra lite tid nu och det suger ju som fan, men! Men när jag tänker tillbaka på det här senare i livet kmr jag antagligen knappt minnas det. Dom sista proven/arbetena man har nu innan man slutar är egentligen bara en liten parantes i våra liv, dom är dock oerhört viktiga då dom ofta avgör betyg osv. så lägg ner lite extra nu i slutet och tänk att du kommer få tillbaka det senare när du söker utbildning/jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samara:

jag pluggade inget. stressade mycket. det gick extremt dåligt

du stressade för mycket[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samara:

Haha, gör också så, men som sagt... kanske inte hjälper så mycket egentligen?

njae, det var kanske mer ett tips på hur man INTE ska göra [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir aldrig stressad - på gott och ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utnyttja skoltid så behöver du inte stressa över arbete och plugg hemma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju säga nått också!

1. ÄTA. jag måste äta när jag pluggar. Frysta hallon är underbart gott!

2. Något som jag upptäckte först idag är klassisk musik! finns ett album på spotify som heter Classic music for studying! Helt perfekt. Jätte avslappnande![smile]

+ att om man lyssnar på musik utan text så blir det inte så att sången tränger in i din hjärna och hamnar utan din mening ner i din uppsats om benproteser eller citrusfrukter eller vad det nu kan vara. Det är lätt hänt annars![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kallestroppp:

Utnyttja skoltid så behöver du inte stressa över arbete och plugg hemma!

sant. Lektionerna finns ju av en anledning..

Men sitter man i en datorsal och läraren drar är det väldigt svårt för en människa som blir lätt beroende av tråkiga flashspel att koncentrera sig på aidssituationen i sydafrika >.<


   
SvaraCitera

Jag har precis satt mig ned och gjort en lista på saker som jag på ett eller annat sätt behöver få klart, sorterat efter tid det ska vara klart/vara prov. Sedan betar jag av listan. Tyvärr är mycket av det jag behöver göra stort och måste göras på dator. Stort = jobbigt. Dator= bristande uppmärksamhet. Jag medger villigt att jag är dålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samara:

lätt beroende av tråkiga flashspel att

Haha! Jag känner igen mig som fän! Men ge inte upp, självdisiplin asså![y][surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kallestroppp:

självdisiplin asså![y][surprised]

haha, inte min starka sida [n][crazy]

Webbitch:

lista

Lista! jag är så sjukt beroende av listor! måste göra listor för att få någonting gjort! skriver listor om allt.. Typ ATT GÖRA IKVÄLL!
-platta håret.
-titta på house kl 21.
-äta
-sova

kanske ett lite väl extremt exempel men skriver nog minst en lista varje dag.


   
SvaraCitera