Aviseringar
Rensa alla

Dela med dig av dina plugg och antistress tips!


Alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Alkohol.

Ja då går det nog bra att plugga?


   
SvaraCitera

Samara:

Ja då går det nog bra att plugga?

Antistress, inte för plugg.

Tyngre droger skall vara bra för att skriva svenska historier ifall man tappar lite fantasi. Bäst att rättstava efter dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Antistress, inte för plugg.

Tyngre droger skall vara bra för att skriva svenska historier ifall man tappar lite fantasi. Bäst att rättstava efter dock.

I fantasi väg är det säkert bra x)
Kanske inte den metod jag skulle använda dock. Känner fortfarande mig lycklig över att ha hittat klassisk musik. det gör underverk! (har inte börjat plugga än, men kan tänka mig att det gör det...)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i typ allt så stressar du mindre.

Funkar bra för mig. [y]


   
SvaraCitera

Samara:

Så kom igen! Vad har hjälpt er genom åren?

En metod som ofta fungerar för mig är att skriva ner sakerna som ska göras. Helt enkelt att göra en punktlista.
Om man vill utveckla metoden lite kan man gå igenom varje punkt och komma fram till vad det är man ska göra som är svårt, vilket problem man måste lösa. Jag brukar också övertala mig själv/komma fram till att problemet kommer att lösas, samt att det inte är så stort.


   
SvaraCitera

Samara:

Så kom igen! Vad har hjälpt er genom åren? Kan vara enkla saker.

Att börja i tid! Och att inte ställa orimliga krav på sig själv! 🙂


   
SvaraCitera

Zen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gonzalotänkandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

gonzalotänkandet.

..vad?


   
SvaraCitera

Samara:

Classic music for studying

Tack [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neeeowyn:

Tack [y]

Visst var det bra! [bigsmile]

Nu allihopa, kan jag stolt meddela att jag tog tag i mina plugg problem och lämnade in min Aidsanalys eller vad det nu var i tid och relativt genomarbetad! 6 sidor om Aidssituationen i Sydafrika!

Nu ska jag bara lära mig Fysik A från början (har glömt bort ALLT) till det fyra timmars nationella prov som väntar på onsdag. Känns stabilt att börja nu...[chocked][tired]


   
SvaraCitera
Gifted

Samara:

Så kom igen! Vad har hjälpt er genom åren? Kan vara enkla saker.

http://www2.math.su.se/~per/files.php


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

http://www2.math.su.se/~per/files.php

Kollade bara igenom lite snabbt, men verkade jätte bra! Tack så mycket![bigsmile] Detta ska jag läsa så fort jag kan^^


   
SvaraCitera

Det bästa tipset är att börja plugga (i tid...) istället 😛
Så försvinner stressen inför proven för man vet att man kommer få alla rätt ändå (för att svenska prov, gymnasienivå och tidigare, är så mekaniska).
Skadar ju inte att plugga 1 timma om dan under sommarlovet heller 😛


   
SvaraCitera