Aviseringar
Rensa alla

Dela ut tidningar


chloee
Ämnesstartare

Jag får mitt barnbidrag och det räcker till allt jag behöver men inte det andra jag vill köpa haha

Iallafall så har jag därför funderat på att börja dela ut tidningar. Någon som vet om det är bra? Vissa säger det är kul och bra medans andra säger de är tråkigt och att man får mindre betalt än vad man förtjänar för jobbet :/ 

Om någon som själv gjort de eller känner nån, snälla skriv! 


   
Citera

Tror man får betalt efter hur mycket man delar ut. En kompis gjorde det där för några somrar sen och han tjänade 800 kr per runda. Men då var han ute och delade ut hela dagen också. Så ja det kanske är lite underbetalt.

Nu kanske det inte är den skönaste årstiden heller. Men kan tänka mig att det är lättförtjänta pengar när det är vår/sommar och man ändå inte har något bättre för sig!


   
SvaraCitera

Får man fråga vad du tänker spendera alla pengarna på? 🙂


   
SvaraCitera

har ingen erfarenhet av det men folk verka klaga mycket på dåligt betalt


   
SvaraCitera

Känns inte som att det är så bra betalt. Bättre att skaffa riktigt jobb.


   
SvaraCitera
chloee
Ämnesstartare

Maymay:
Får man fråga vad du tänker spendera alla pengarna på? 🙂

Jackor, hörlurar och skor tänkte jag haha


   
SvaraCitera

chloee:

Jackor, hörlurar och skor tänkte jag haha

Det kan vara bra att spara lite pengar också, sen en dag har du samlat ihop 20 tusen och kan då köpa något riktigt fint eller flexa på alla vänner 🙂


   
SvaraCitera
chloee
Ämnesstartare

Maymay:

Det kan vara bra att spara lite pengar också, sen en dag har du samlat ihop 20 tusen och kan då köpa något riktigt fint eller flexa på alla vänner 🙂

Vilka vänner haha? Skoja bara, men ja det är såklart smart att spara en del med 


   
SvaraCitera

chloee:

Vilka vänner haha? Skoja bara, men ja det är såklart smart att spara en del med 

Lol


   
SvaraCitera

Så jädra kul kan det väl inte vara att ränna runt i natten. Men jag är tacksam att någon gör det så man har tidningen när man ska käka frukost.  🙂


   
SvaraCitera

Att dela ut morgontidningar är garanterat mycket bättre betalt än att dela ut reklam. Nackdelen med morgontidningar är ju att du måste stiga upp mitt i natten och vara hyfsat skärpt och ordningsam så att du verkligen stoppar tidningen i rätt brevlåda. 


   
SvaraCitera

Delade inte ut tidningar men sålde kvällstidningar på helgsmorgnar innan jag hade åldern inne för ett "riktigt" jobb. Tjänade snitt 500kr på min runda, tog väl 4-5 timmar. Så fick cirka 2000kr i månaden att röra mig med. Lönen var låg, men det var dricksen man tjänade in pengar på. 

Kolla om det finns möjlighet till någonting sådant där du bor, exempelvis utdelning av Expressen/GT. 


   
SvaraCitera
Algot

Hej, Jag har nyss slutat att dela ut tidningar och kan berätta lite om det. De tidningar som jag delade ut var reklamtidningar. Man delar ut på helgen, lördagen och söndagen. Jag jobbade för Sveriges direktreklam. Jobbet tog typ 2h per dag (lördagen och söndagen) om man delar ut med cykel. Det beror också på hur stort område man har ansvar över. Man behövde också sortera reklamen i buntar innan man delade ut dem. Allt arbete sammanlagt (på en vecka) så tog den ungefär 6-7 timmar och jag tjänade mellan 1000 - 1500kr i månaden. Jag slutade för att jag tröttnade på det efter ett år av arbete, och jag ville göra något annat på helgerna istället för utdelningen. Jag skulle säga att det är värt ett försök, om det inte är din grej så är det ju bara att sluta. (Kan kännas jobbigt de två första veckorna)
PS: Lycka till 😉


   
SvaraCitera