Aviseringar
Rensa alla

Delade naglar


Ämnesstartare

ok, googlade detta lite snabbt, men hittade j ngt bra+försöker vara tidseffektiv så tänkte jag startar 1 tråd ist

iaf, förr hade jag typ alltid jättefina naglar som i princip aldrig delade sig/flisade sig, om om de gjorde så var det bara ytterst då klippte bara bort ngn millimeter, men NU!
Nu har mina naglar blivit mästare på att dela sig, el vad man ska kalla det, det går liksom "skal" ur dem så att de ser jättehemska ut.

vet någon vad detta beror på? kan det vara brist av något el så?


   
Citera
Ämnesetiketter

Vet ej vad det beror på, men vet att myrraolja hjälper. Finns att köpa näst intill överallt.


   
SvaraCitera

är manligt att ha fula naglar[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

är manligt att ha fula naglar

är ovårdat bara[no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera

¨typ doppa fingertoppzen i olivolja

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Manikyr en gång i veckan lönar sig om man vill ha starka och vackra naglar. Ta en kväll då du lägger ner lite extra tid på dem:

¤ Börja med ett skönt nagelbad. Doppa fingrarna i en skål med ljummet vatten och lite vegetabilisk olja, passa på att massera nagelbanden under tiden.

¤ Torka fingrarna och peela naglar och nagelband med en mild finkornig peeling – den du har till ansiktet fungerar utmärkt.

¤ Skölj av händerna och tryck försiktigt tillbaka nagelbanden med en nagelpinne eller handduk, fila naglarna. Börja från nagelns mitt och fila inte fram och tillbaka för att undvika att rispa upp naglarna.

¤ Smörj in nagelbanden med en nagelbandsolja och avsluta med handcreme. Nagelbandsoljan är jätteviktig, friska nagelband ger friska naglar. Om du bara ska köpa en enda sak så är det den. Blanda en egen olja av lite sesamolja, myrraolja och några droppar citron."

- http://www.halsa.se/artiklar.asp?id=20&artikelid=353&com=t


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är ovårdat bara[no-no][no-no][no-no]

men också manligt ju[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

¨typ doppa fingertoppzen i olivolja

låter som ngt som är lätt![y]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

låter som ngt som är lätt!

ja jag vettefan [crazy] hörde det någonstans, följ artikeln istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ja jag vettefan hörde det någonstans, följ artikeln istället

tror iofs att det är större chans att jag i längden gör ngt som är lätt än håller på å krånglar med massor[crazy][crazy]


   
SvaraCitera

kebu12:

är manligt att ha fula naglar[confused]

jag är jättemanlig ...


   
SvaraCitera

kennyman:

jag är jättemanlig ...

ser ej ut så på bilden[confused] fast gillar din tutte[wink]


   
SvaraCitera

Nagelstärkare! Depend har en jättebra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nagelstärkare! Depend har en jättebra.

trodde det var samma som nagellack typ.. men det är det alltså inte..?[blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

trodde det var samma som nagellack typ.. men det är det alltså inte..?[blush]

Det är genomskinligt, eller lite vit eller rosaaktigt, och målas på precis som nagellack. Men bättras på varje dag i tre dagar och tas sedan bort, så börjar det om igen.
Tror att det var så, var rätt längesedan jag använde.


   
SvaraCitera

kebu12:

ser ej ut så på bilden[confused] fast gillar din tutte[wink]

hm jo, dom må vara målade, men dom e fortfarande fula [sad] och yeah [love]


   
SvaraCitera