Aviseringar
Rensa alla

Deltidsjobb efter skolan, några tips?


Ämnesstartare

Är 18 år och behöver pengar så jag tänkte skaffa ett jobb efter skolan eftersom jag slutar rätt så tidigt varje dag utom tisdagar. Tänkte att försöka få jobb i Allum i Partille (det är ett köpcenter så finns många affärer).

Ni som har sökt deltidsjobb, hur gjorde ni? Jag antar att man får bättre respons om man går dit och pratar med dom face to face, right? Vad är eran erfarenhet med arbetsgivare?

Jag tänkte först att ett café borde vara rätt så passande för mig eftersom jag lagar mycket mat och är rätt bra på det, men att jobba på café känns som det är rätt populärt bland ungdomar så det kanske är rätt hög konkurrens.


   
Citera
Ämnesstartare

Avatar:

café

Face to face och se verkligen till att visa vad du går för och din personlighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataffärer är ett bra ställe då de har öppet sent oftast osv. Coop, Ica, hemköp osv 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Mataffärer är ett bra ställe då de har öppet sent oftast osv. Coop, Ica, hemköp osv 😛


   
SvaraCitera
Papper

Hm, jag vill också ha ett deltids jobb men fan alla arbeten kräver typ att man ska vara glad och positiv eller nåt jobbigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

glad och positiv eller nåt jobbigt...

haha det är väl inte jobbigt att vara glad och positiv? 😛

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kablash__:

Mataffärer är ett bra ställe då de har öppet sent oftast osv. Coop, Ica, hemköp osv 😛

mjo tänkte det.. Finns ett ICA i Allum som jag är rätt så stamkund på så de i kassan känner igen mig och vet vem jag är, plus att jag känner en som jobbar där..

Någon som jobbat på en mataffär? Vad får man göra där? Packa upp varor och sånt? Tänkte inte att man får stå i kassan och sånt "roligare" jobb.


   
SvaraCitera
Papper

Avatar:

haha det är väl inte jobbigt att vara glad och positiv? 😛

Jo, det är fan omöjligt, iaf för mig.
Det är såna jävla krav på arbeten... borde finnas nåt utan nå såna jobbiga krav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

mjo tänkte det.. Finns ett ICA i Allum som jag är rätt så stamkund på så de i kassan känner igen mig och vet vem jag är, plus att jag känner en som jobbar där..

Joo, det kan säkert öka chansen lite. Men det viktigaste är att dom måste behöva extra personal.

Avatar:

Någon som jobbat på en mataffär? Vad får man göra där? Packa upp varor och sånt? Tänkte inte att man får stå i kassan och sånt "roligare" jobb.

Min polare jobbar på coop, och han sitter för det mesta i kassan vad jag vet, men packa upp varor lär ju ingå rätt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Min polare jobbar på coop, och han sitter för det mesta i kassan vad jag vet, men packa upp varor lär ju ingå rätt mycket.

ah ok.. Ska testa min lycka imorgon på ICA och se hur det går 😛

Kablash__:

Joo, det kan säkert öka chansen lite. Men det viktigaste är att dom måste behöva extra personal.

mjo.. Verkar se rätt så nya folk på ICA rätt ofta som sitter i kassan, fast jag vet inte vad som pågår behind the curtains så..

Det ser i alla fall ut som om de har nytt folk flera gånger i månaden. :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

borde finnas nåt utan nå såna jobbiga krav.

Tidnings/reklamutdelare.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

ah ok.. Ska testa min lycka imorgon på ICA och se hur det går 😛

Lycka till! Själv söker jag med jobb, sånt suger!

Avatar:

mjo.. Verkar se rätt så nya folk på ICA rätt ofta som sitter i kassan, fast jag vet inte vad som pågår behind the curtains så..

Det ser i alla fall ut som om de har nytt folk flera gånger i månaden. :p

Joo, för de som extrajobbar brukar inte vara lika fasta som heltids anställda 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Tidnings/reklamutdelare.[rolleyes]

Eller en sån idiot som står på köpcentret och reklamerar för någonting, du vet dom som alltid försöker sälja skit till dig 😛


   
SvaraCitera
Papper

passaro:

Tidnings/reklamutdelare.[rolleyes]

Ah, jag gör det nu men det är så jävla jobbigt och man tjänar bara 400-500 i månaden, jobbar typ 2 h varje helg.[n]
Skulle hellre vilja jobba typ en hel dag på nåt riktigt jobb istället.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Avatar:

Eller en sån idiot som står på köpcentret och reklamerar för någonting, du vet dom som alltid försöker sälja skit till dig 😛

Yay, kan stå där med nån jävla skylt runt halsen och se arg ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Eller en sån idiot som står på köpcentret och reklamerar för någonting, du vet dom som alltid försöker sälja skit till dig 😛

Fast för det behöver man vara rätt social. ^^

Papper:

Skulle hellre vilja jobba typ en hel dag på nåt riktigt jobb istället.

Jo, det klart. På tryckeri behöver man inte vara speciellt social. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Joo, för de som extrajobbar brukar inte vara lika fasta som heltids anställda 😛

sant.. 🙂 Fast undra vad det beror på att de slutar eller om de får sparken. 😛

Papper:

jobbar typ 2 h varje helg.[n]

Inte så jävla dåligt för att inte göra mycket.


   
SvaraCitera