Aviseringar
Rensa alla

Deltron 3030


Ämnesstartare

Varför har ni hiphopnördar inte berättat för mig om den här gruppen och skivan tidigare!? [mad] Så snorigt jävla superbra, både i feeling och utförande. En av de bästa konceptskivorna jag lyssnat på.

För den oinvigde är Deltron 3030 samarbetet mellan Del tha Funkee Homosapien och Dan the Automator. Dör lite. [cry][love]

För den som inte gillar rapp å sånt så finns en instrumentell version av skivan också, värd att spana in oavsett.

Image


   
Citera

den är bra, men långt ifrån bäst. konceptet är häftigare än utförandet i många fall, tycker jag, tyvärr. men ändå en underground-klassiker, så konstigt att du inte hört om den innan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

den är bra, men långt ifrån bäst. konceptet är häftigare än utförandet i många fall, tycker jag, tyvärr. men ändå en underground-klassiker, så konstigt att du inte hört om den innan...

Kom gärna med mer rymdljudsrapp. [y]


   
SvaraCitera

respons:

Kom gärna med mer rymdljudsrapp.

vet inte någon sådär, direkt. kan komma med mer bättre hiphop däremot, om du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

vet inte någon sådär, direkt. kan komma med mer bättre hiphop däremot, om du vill.

Mm Danger doom gillar vi. Tänkte se ena halvan av dem i Stockholm härommånaden men det blev inte.


   
SvaraCitera

respons:

Mm Danger doom gillar vi. Tänkte se ena halvan av dem i Stockholm härommånaden men det blev inte.

ah, det där är dock en remix som madlib har gjort som släpptes på madvillainy 2: the remixes, för typ två år sedan. jag åkte upp till stockholm för att se MF DOOM där, det var fantastiskt. länkade denna sång pga. enda jag kommer på med rymd-tema, på rak arm.

mitt hiphoptips till dig: http://www.oddfuture.com/ det bästa som hänt sedan madvillain, hör: blackenedwhite, skivan längst till höger i blå text strax under headern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Kom gärna med mer rymdljudsrapp.

har inte lyssnat på deltron, men det här är väl så nära man kan komma rymdrapp [cool]


   
SvaraCitera
Noak_

Fantastiskt Hip Hop-album. Jag är inne i en Hip Hop-period nu och Deltron 3030 är en av pelarna detta mindre beroende står på.


   
SvaraCitera