Aviseringar
Rensa alla

Demonstrationer mot Israels statsterrorism mot Gaza


asdor:

Det är ju så det är! På riktigt! Inte ens den värsta Israelkramaren kan hävda annat

Varför stödjer de då israel?


   
SvaraCitera

God Konsument:

De flesta är 10/1 men vissa är nån dag tidigare/senare. Den i Göteborg är en och en halv timme efter IPRED-demon, så om ni ändå är i stan för den kan ni ju dra till Gaza-demon efteråt även om ni inte tänkt göra det egentligen

Har aldrig vart på en demonstration vad gör man?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Varför stödjer de då israel?

Ja fråga inte mig, de hävdar alltså att dessa 800 döda är försvarsbart för att en liten militant grupp ur Hamas skjuter hemgjorda raketer mot en liten by i Israel som ligger 3-4 mil från gränsen. Raketerna når inte längre än så. Runt 4 döda den senaste månaden tror jag det är och då har det flygit mer raketer än någonsin. Byn de skjuter mot tillhörde också förr palestinier innan de blev bortjagade av israeler. Sderot heter byn med ungefär 10000 invånare.

Israel har också dödat FN-arbetare och beskjutit FN-skolor och FN-sjukhus.


   
SvaraCitera

asdor:

text

Jag vill gärna höra det från den andra sidan innan jag bestämmer mig för något [no-no]

Är dock benägen att tro dig eftersom du brukar skriva vettigt

Hmm hmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Jag vill gärna höra det från den andra sidan innan jag bestämmer mig för något

Läste nu att 9 israeler har dödats och det är inklusive soldater.


   
SvaraCitera

Skulle aldrig falla mig in att protestera i våldsvänstergruppers namn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

De demonstrerade inte mot Hamas då terrororganisationen dödade ett stort antal fredliga regimmotståndare. Inte heller lär de protestera mot Hamas blockad mot utomstående hjälptransporter eller Hamas cyniska utnyttjande av civilbefolkningen.

Inte direkt så att man tycker Hamas är bra bara för att man är mot Israels terrorism. [zzz] Anledningen till att folk inte demonstrerar mot Hamas attacker är att de är så otroligt små i jämförelse, och att det dessutom inte är särskilt konstigt att folk slåss tillbaka mot en ockupationsmakt. [rolleyes]

Mumble:

hade gärna gått om det inte var träskvänstern som höll i demonstrationen.

Vad jag vet räknas inte någon av Palestinagrupperna till det ni mindre mentalt begåvade individer kallar "träskvänstern", anledningen till att man annonserar på motkraft är antagligen eftersom man vet att många med ett intresse att komma på demonstrationerna läser där regelbundet.

Wanking BC:

Jag anser att båda sidorna är as

Jag tycker också att både Hamas och Israel är skit, men det Israel gör är helt oförsvarbart och långt mycket värre än det Hamas gör.

cannabis:

Har aldrig vart på en demonstration vad gör man?

Skriker slagord, viftar flaggor/plakat, osv.

Du fattar grejen om du går dit. [wink]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Skriker slagord, viftar flaggor/plakat, osv.

Du fattar grejen om du går dit. [wink]

Har inga vänner som skulle gå med och ja vill inte stå där som ett ensamt fån.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Har inga vänner som skulle gå med och ja vill inte stå där som ett ensamt fån.. [sad]

Hehe, det är läskigt första gången bara. [crazy] Folk är schyssta, gå dit och ställ dig i massan så kommer du dras med av stämningen. [y]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Inte direkt så att man tycker Hamas är bra bara för att man är mot Israels terrorism.

Ganska många på de där mötena som vill strö ännu mer vapen på palestinierna och som försvarar Hamas "rätt" att använda alla till buds stående medel.

God Konsument:

Anledningen till att folk inte demonstrerar mot Hamas attacker är att de är så otroligt små i jämförelse

Hamas har slaktat/fängslat/torterat åtskilliga tusen och åter tusen meningsmotståndare. Nu använder de civila som mänskliga sköldar. De bygger sina skyddsrum under sjukhus och skolor, de avfyrar sina raketer från de områden som FN använder för skolor och sjukhus, de sänder ut barn för att gömma eller placera ut raketramper och raketer. De är minst lika skyldiga till de civilas död som Israel.

God Konsument:

och att det dessutom inte är särskilt konstigt att folk slåss tillbaka mot en ockupationsmakt.

Det är ganska konstigt att man avfyrar raketer just när det är vapenstillestånd och blockaderna lättats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Ganska många på de där mötena som vill strö ännu mer vapen på palestinierna och som försvarar Hamas "rätt" att använda alla till buds stående medel.

Jag är också för att beväpna folket så de kan försvara sig, det betyder inte att jag stödjer Hamas. [tired]

Blade Runner:

Hamas har slaktat/fängslat/torterat åtskilliga tusen och åter tusen meningsmotståndare.

Jag vet.

Blade Runner:

De bygger sina skyddsrum under sjukhus och skolor, de avfyrar sina raketer från de områden som FN använder för skolor och sjukhus, de sänder ut barn för att gömma eller placera ut raketramper och raketer

Så därför är det okej att Israel bombar byggnaden, även om det finns stora mängder civila där?

Blade Runner:

De är minst lika skyldiga till de civilas död som Israel.

Nej, det är inte de som dödar dem.

Blade Runner:

Det är ganska konstigt att man avfyrar raketer just när det är vapenstillestånd och blockaderna lättats.

Ja exakt, de borde ju vara tacksamma över att de hållits som fångar i flera års tid. [shake] Fattar inte varför de klagar asso!

[tired]

Om man släppt ut människorna och slutat behandla dem som boskap så kanske man hade sluppit att få raketer på sig.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Hehe, det är läskigt första gången bara. [crazy] Folk är schyssta, gå dit och ställ dig i massan så kommer du dras med av stämningen. [y]

Är de en bra dag så ska jag kanske gå men tror min farsa hade flippat.
Dessutom skall ja bli polis så ja vet inte direkt om de är bra ifall de skulle heta till.

Men vilka skulle va emot de liksom judarna haha [wink]


   
SvaraCitera

BHBH:

Skulle aldrig falla mig in att protestera i våldsvänstergruppers namn.

NÄ, SHITTY HEILZ HELL SEGER Å ALL MAKT ÅT KLAS LUND VÅR BEFRIARE [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Är de en bra dag så ska jag kanske gå men tror min farsa hade flippat.

Jaså? Varför då?

cannabis:

Dessutom skall ja bli polis så ja vet inte direkt om de är bra ifall de skulle heta till.

Äh, det är nog ingen större risk. [crazy] Folk kanske bränner nån flagga och liknande men mer blir det nog inte. [rolleyes]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Jaså? Varför då?

Han bryr sig mest om sig själv och sitt rykte. svårt förklara hur den killen funkar lite psykopatisk.

God Konsument:

Äh, det är nog ingen större risk. [crazy] Folk kanske bränner nån flagga och liknande men mer blir det nog inte. [rolleyes]

[cute]


   
SvaraCitera