Aviseringar
Rensa alla

den där tjejen


Ämnesstartare

Hej! Jag är en kille på 16 år som är rätt blyg av sig. Jag är lugn och sansad men även om jag är blyg så kan jag öppna upp mig rätt snabbt.

Nu är det så att jag skulle vilja ta kontakt med en tjej. Vi var med varandra rätt ofta förut tillsammans med andra vänner osv. Vi har inte pratat med varandra på ett jätte länge men skulle vilja träffa henne. Jag har henne på facebook men det känns som att man stalkar om man skriver att man vill träffa henne där. Min kusin är rätt bra kompis med henne och har nån kompis som är vän med henne.

Hur tycker ni att jag ska börja prata med henne? be min kusin försöka fixa nåt? hur skulle ni göra?


   
Citera

Nej, be inte din kusin fixa något.

Har du hennes nummer? Smsa "Hej, vi borde ses". Skriv samma sak på facebook annars.

Vänta på svar och ta det därifrån. Easy as pie.


   
SvaraCitera

Worst case scenario är att du inte träffar henne, och där är du ju redan. Kan bara bli bättre!


   
SvaraCitera

Sova på saken[zzz]


   
SvaraCitera

Starta konversation på facebook.
Prata lite med henne, skriv att du gärna träffar henne någon gång.
Hon svarar ja, nej eller kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du tycker du stalkar henne om du skriver att du vill träffa henne igen? [crazy]

Du behöver ju inte säga ''hej... jag vill träffa dig'' som första orden. Det är ju bara att snacka med henne o kolla hur hon verkar känna, så tar du det därifrån. Är hon öppen för att träffa dig kommer du märka det innan du föreslår att ni gör det. Du kan vända på biffen också, få det att verka lite kul, som att säga ''vet att du saknar mig [wink]''


   
SvaraCitera

Börja med någon oskyldig fråga, typ "hur mår du?", "vad har du för dig?" eller så, bara för att få lite kontakt.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

pairau:

Hur tycker ni att jag ska börja prata med henne?

Rohypnol i drinken. Enkelt kompis. [y]


   
SvaraCitera