Aviseringar
Rensa alla

den här "x minuter sedan" grejen är jättedålig


Lounge

Exner:

Detta säger inget om vilken variant som är bäst.

säger något om hur lite det är för världen [crazy]

VEM FAN BRYR SIG

är det bara jag som inte blir upprörd över att ej få exakt tidpunkt på samma sätt som förut


   
SvaraCitera
Exner

Lounge:

säger något om hur lite det är för världen VEM FAN BRYR SIG är det bara jag som inte blir upprörd över att ej få exakt tidpunkt på samma sätt som förut

Man vänjer sig vid, att man har AIDS, också, men det betyder inte, att det är oviktigt.


   
SvaraCitera
Lounge

Exner:

Man vänjer sig vid, att man har AIDS, också, men det betyder inte, att det är oviktigt.

tycker det är väsentlig skillnad mellan aids och tidpunkter för foruminlägg på um

men du får gärna dra den parallellen=)


   
SvaraCitera
Paseo

det spelar ingen roll egentligen. bara annorlunda än förut. blev rätt överraskad, men varken positivt eller negativt överraskad.


   
SvaraCitera
Exner

Lounge:

tycker det är väsentlig skillnad mellan aids och tidpunkter för foruminlägg på um

Det påvisar att argumenationen är felaktig, även om påståendet skulle stämma.


   
SvaraCitera
Lounge

Exner:

Det påvisar att argumenationen är felaktig, även om påståendet skulle stämma.

jag anser inte argumentationen vara "felaktig" eftersom det handlar om-i mitt tycke-en skitsak, aids är en dödlig sjukdom. jag skulle inte bry mig om de började använda kinesisk tid på um.


   
SvaraCitera
Åtta

Exner:

Varför inte låta var och en ställa in om vill visa tidpunkt eller tid sedan?

Därför att det vore fullständigt bisarrt om vi skulle ha en inställning för något så banalt som det. Det vore ungefär lika vettigt som att ha en inställning för huruvida man vill att folks ålder ska visas i år, månader, veckor eller dagar (rundade till närmaste år, eftersom det är exakt samma precision i informationen).

isola:

ruligt om det sen står 727364645 minuter sedan när man går in i trådar

Det gör det inte. Just nu visar den sekunder upp till 60, sedan minuter upp till 60 minuter, timmar upp till 3 timmar, och sedan Idag/igår/imorgon+klockslag, och efter det, datum+klockslag som vanligt. Det var dock resultatet av att jag inte kan läsa. Tim-delen kommer att tas bort nästa gång jag skickar ut en uppdatering, så att det blir sekunder, minuter, idag/imorgon/går+klockslag, datum+klockslag.

Det finns dock en rolig bugg som gör att det ibland kan stå typ: "-327853235 sekunder sedan". Det är om ett datum är i framtiden. Jag har dock fixat den buggen, men inte skickat ut uppdateringen ännu.

Randroid:

Det känns som att detta var en lat buggfix pga timbuggen.

Timbuggen? Du menar det där med att det står "Idag 00:36", när det ska stå "Igår 00:36"? Det har i alla fall inget med det att göra (den buggen är f.ö. kvar). Det har att göra med att man lättare ska kunna bilda sig en uppfattning om aktivitetsnivå. Tanken är att man snabbt och enkelt ska kunna se om något skedde nyligen eller inte, istället för att man ska behöva jämföra klockslaget på posten gentemot vad klockan är just nu.

F.ö. vill jag slå samtliga som gnäller om mindre precision. Det är högre precision nu, eftersom väldigt nyliga händelser visas i sekundform. När det gäller timmar så minskar precisionen, ja, men det gäller bara mellan 61-179 minuter, och kommer att tas bort så snart André godkänt det senaste lasset uppdateringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det räcker väl om det står så till en viss gräns. Är det någorlunda färskt inlägg kan det väl stå tidpunkt det publicerades, samt inom parentes hur längesedan det var... även om även det skulle kännas onödigt. De flesta här kan väl ändå klockan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är rätt bra
man slipper titta på klockan

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

fast då är det ju större risk att man fastnar här hela nätterna, det är dåligt iofs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tim-delen kommer att tas bort nästa gång jag skickar ut en uppdatering, så att det blir sekunder, minuter, idag/imorgon/går+klockslag, datum+klockslag.

det kan jag gå med på, bara man slipper "1 timme"_hack_"2 timmar" liksom... lite jobbigt med omställningen i format och den implicita konsumtionsanvisningen men helt ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Simpel överblick.

nja. iaf jag känner ändå ett behov av att kolla klockan. smärre ansträngning jämfört med det systematiska impulsförtryck man utsätts för iom formatskiftet...

relativ tid i all ära men det blir ganska menlöst om det inte kan synkas mot något externt (med bibehållen fördel)


   
SvaraCitera
Åtta

Brk g:

det kan jag gå med på, bara man slipper "1 timme"_hack_"2 timmar" liksom

Jepp. Vet inte riktigt vad jag tänkte när jag stoppade in timgrejen. Det är rätt vettigt om det inte är så noga, typ om det gäller blogginlägg eller något annat som inte sker med så tät frekvens. Men foruminlägg bör man nog ha på åtminstone minutnivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

uppdateringar.

När får vi se gilla-knappar då? Kom ni fram till någon bra lösning över erat möte?


   
SvaraCitera

gillar den ej då det känns som ngt som passar bra på fb, men ej så bra på ett forum. vill se klockslaget direkt istället för att det blandas. det ser fult ut


   
SvaraCitera

och tror faktiskt ej jag klagat så mycket tidigare när saker bytts!!!!!
förutom gilla-knappen.
den är också fail


   
SvaraCitera