Aviseringar
Rensa alla

Den här världen blir bara sjukare och sjukare!


Ämnesstartare

Nu får man tydligen inte gå ut med hunden utan koppel! Vad är det här för fjanterier? En del hundar har ägare som klarar av att uppfostra dem till friska individer så att de inte springer fram och biter varenda människa i kuken.

En del hundar tycker inte om koppel så varför ska det helt plötsligt vara olagligt för hundarna att gå lösa?


   
Citera
Ämnesstartare

Angelize:

En del hundar tycker inte om koppel

Finns det någon hund som tycker om att vara kopplad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Finns det någon hund som tycker om att vara kopplad?

Kanske, kanske inte. I vilket fall som helst så hjärntvättas de flesta hundar till att inte gnälla över kopplet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

hjärntvättas de flesta hundar till att inte gnälla över kopplet.

True[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

En del hundar tycker inte om koppel så varför ska det helt plötsligt vara olagligt för hundarna att gå lösa?

Som du själv säger:

Angelize:

En del hundar har ägare som klarar av att uppfostra dem till friska individer så att de inte springer fram och biter varenda människa i kuken.

Alla hundar har inte vettiga ägare, och blir således inte väluppfostrade.

En liten grupp förstör för en större grupp, det är allt. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peacemaker:

Alla hundar har inte vettiga ägare, och blir således inte väluppfostrade.

En liten grupp förstör för en större grupp, det är allt. [rolleyes]

Ah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var har du läst detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Var har du läst detta?

Mamma sa det till mig idag för hon hade fått skäll av en random fjolla som sa att det minsann är olagligt att ha hunden okopplad. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Mamma sa det till mig idag för hon hade fått skäll av en random fjolla att det minsann är olagligt att ha hunden okopplad.

Haha bullshit, be din mamma att stå på sig. Så vitt jag vet har det alltid varit tillåtet att ha hunden okopplad så länge den är under kontroll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Haha bullshit, be din mamma att stå på sig. Så vitt jag vet har det alltid varit tillåtet att ha hunden okopplad så länge den är under kontroll.

Jag tror faktiskt att det är sant. [shake] Hon sa någonting om att det började gälla i Mars eller Maj, minns inte. Sökte nyss på Google och lite ​överallt säger folk att det är olagligt så det stämmer nog.


   
SvaraCitera

väkomen tebags


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hundrädda människor ser den gulligaste hundvalp som det blodtörstigaste monstret.

Min farmor hade en sådan granne, hon sprang och skrek och blev jättearg/rädd/mordisk
fast hunden stod fot bredvid mig flera meter därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

äkomen tebags

tag så muget [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan tillägga att jag överdrev med rubriken för att locka läsare k.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär sägen lagen:

"Jaktlag (1987:259)

6 § Under tiden den 1 mars -- den 20 augusti skall hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att löpa lösa i marker där det finns vilt. Under den övriga tiden av året skall hundar hållas under sådan
tillsyn att de hindras från att driva eller förfölja vilt, när de inte används vid jakt."

That's pretty much it.


   
SvaraCitera