Aviseringar
Rensa alla

Den irakiska terroristen gripen i Boliden - kom in i Sverige som asylsökande


Ämnesstartare

thl*kt N.: men det tillhör normalt rutinarbete att gripa och förhöra misstänkta. i synnerhet inom förebyggande säkerhetsarbete får man räkna med att behöva göra överflödigt arbete. det är absolut inget konstigt och inget man ska behöva "ta avstånd från" för att alla runkmuppar inte ska kalla en rasist och börja spy icke-argument.

Exakt, det var just detta jag skrev i inlägget ovan...

stoner: På samma sätt som att svensk polis anhåller, häktar, åklagare åtalar och domstolar senare friar svenskar så får väl även flyktingar acceptera den svenska polisjargongen och den sk rättvisan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Exakt, det var just detta jag skrev i inlägget ovan...

ok, då tolkade jag in lite mer i ordet "beklagligt" och i din markering. tycker inte att man ska behöva poängtera att gripande av oskyldig är "beklagligt" bara för att det handlar om en migrant. snarare blir sådant ytterligare ett lager i den europeiska internaliseringen av påtvingad underkastelse inför islam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: ok, då tolkade jag in lite mer i ordet "beklagligt" och i din markering. tycker inte att man ska behöva poängtera att gripande av oskyldig är "beklagligt" bara för att det handlar om en migrant. snarare blir sådant ytterligare ett lager i den europeiska internaliseringen av påtvingad underkastelse inför islam.

Jag menar att det hade varit betydligt bättre att SÄPO hade fått tag i en av Paristerroristerna. 
Vilket iof sig inte hade varit helt otänkbart att de hade tagit sin tillflykt till Sverige eftersom Sveriges dörrar står på vid gavel och hela "smörgåsbordet" är serverat för alla flyktingar men som alla svenskar får betala en förmögenhet för. Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Jag menar att det hade varit betydligt bättre att SÄPO hade fått tag i en av Paristerroristerna. 
Vilket iof sig inte hade varit helt otänkbart att de hade tagit sin tillflykt till Sverige eftersom Sveriges dörrar står på vid gavel och hela "smörgåsbordet" är serverat för alla flyktingar men som alla svenskar får betala en förmögenhet för. Tumme ned

ok fattar hur du menar och ja, klart det är synd att de inte fick fast nån men en hade nog inte gjort så stor skillnad. minns att vi redan innan ultra-migrationen hade ett hundratal IS-krigare i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Du uttalar dig gärna negativt om flyktingar vad gäller våld, religion, terrorism och liknande. Men du talar inte särskilt mycket om bränderna på asylboenden och om hur hatbrotten från högern ökat den senaste tiden.

Tror jag har gjort det flera gånger, men de diskuteras inte så ofta.

Storchen84: Problemet är inte invandringen, problemet är dom som motsätter sig den och tar till mer extrema åtgärder i ett försök att stoppa den, tar saken i egna händer.

Så du ser inga som helst problem med dagens invandring? Utöver att det finns folk som tar till extrema åtgärder för att stoppa den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Tror jag har gjort det flera gånger

Har du verkligen gjort det? Eller bara upprepat Åkessons avsky för asylbränderna? Minns fallet Lisa Holm - där du var väldigt snabb med o kasta ur dig att det gjordes av en invandrare (trots att din källa just då bara var... om det var flashback eller avpixlat kommer jag inte ihåg). Var var du med o snabbt kasta ur dig om vem det var vid dådet i Trollhättan?

Hyckleri.

Niklas: de diskuteras inte så ofta

Och det är inte lite konstigt tycker du? Mer hyckleri.

Niklas: Så du ser inga som helst problem med dagens invandring? Utöver att det finns folk som tar till extrema åtgärder för att stoppa den?

Det problem jag ser med invandringen - om det nu är rätt att se det så - är den ökande främlingsfientligheten och ökande antal hatbrott - vilket bara bevisar våran - alltså människors - sanna vidriga natur. Att frukta det som är för annorlunda och/eller främmande.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: beskatta rika för de kanske inte delar med sig

Det gör vi redan, eller iaf höginkomsttagare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det gör vi redan, eller iaf höginkomsttagare.

klart vi gör, jag försöker bara lära storchen84 att en stat som ska administrera 10miljoner pers måste fatta beslut utifrån generaliseringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Har du verkligen gjort det? Eller bara upprepat Åkessons avsky för asylbränderna? Minns fallet Lisa Holm - där du var väldigt snabb med o kasta ur dig att det gjordes av en invandrare (trots att din källa just då bara var... om det var flashback eller avpixlat kommer jag inte ihåg). Var var du med o snabbt kasta ur dig om vem det var vid dådet i Trollhättan?

Hyckleri.

Inget av det du skriver stämmer. Jag har båda trådarna framför mig just nu.

När det gäller Lisa Holm-fallet så rapporterade jag löpande i tråden om hur det gick i letandet efter henne. Jag pekade inte ut någon innan det avslöjades i media att de tre anhållna var gästarbetare från Östeuropa. 

När det gäller Trollhättan så var detta mina två första inlägg i tråden:

"Hemskt. Speciellt när de är så unga. Ledsen"

"Verkar enligt media vara en ensam galning med nazistsympatier. Attacken skedde på en skola där 9 av 10 är invandrare. Detta talar för ännu ett hatbrott som inneburit flera döda, isåfall det andra på bara några månader."

Jag nämnde överhuvudtaget inte Jimmie Åkesson i tråden. Och ingenstans refererade jag till Avpixlat eller Flashback.

Du kan ärligt talat dra åt helvete med dina vidriga och helt felaktiga anklagelser. Det är faktiskt inte okej att sprida så mycket dynga som du gör. Det enda du gör på sajten är att springa runt och hitta på saker och provocera. Det räcker nu. Gör något vettigare. Väx upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Jag pekade inte ut någon innan det avslöjades i media att de tre anhållna var gästarbetare från Östeuropa.

Fast det gjorde du. Grejen är bara att det "främlingsfientliga" sättet du gjorde det på gjorde att det raderades. Tillsammans med en rad andra inlägg. Jag vet, för jag hörde till dom som fick inlägg raderade pga inlägget ifråga gjorde att det ledde till OT.

Niklas: Du kan ärligt talat dra åt helvete med dina vidriga och helt felaktiga anklagelser.

Måste vara trevligt o kunna förneka saker bara för att inläggen som bevisar det du förnekar raderades.

Niklas: Det enda du gör på sajten är att springa runt och hitta på saker och provocera. Det räcker nu. Gör något vettigare. Väx upp.

Precis. Det är just exakt det jag gör. Därför är du en av ytterst få som tycker så (och mig veterligen den enda som uttalat sig om det), för att det är helt sant.

Skeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla som öht bryr sig tycker exakt så om dig och ingen får någonsin ut någonting av det du skriver.


   
SvaraCitera
Exner

Storchen84:

Fast det gjorde du. Grejen är bara att det "främlingsfientliga" sättet du gjorde det på gjorde att det raderades. Tillsammans med en rad andra inlägg. Jag vet, för jag hörde till dom som fick inlägg raderade pga inlägget ifråga gjorde att det ledde till OT.
Måste vara trevligt o kunna förneka saker bara för att inläggen som bevisar det du förnekar raderades.
Precis. Det är just exakt det jag gör. Därför är du en av ytterst få som tycker så (och mig veterligen den enda som uttalat sig om det), för att det är helt sant.

Skeptisk

Hjärta

Har gått genom båda trådarna om Trollhättan-dåden och Niklas skriver inget åt det hållet. Sluta släng dig med anklagelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Har gått genom båda trådarna om Trollhättan-dåden och Niklas skriver inget åt det hållet. Sluta släng dig med anklagelser.

Jag syftade på Lisa holm-tråden med det du citerat.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lovar att banna om jag blir mod

vote mig for mod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

men din lallare.

kom tillbaka när du kan stå för konstaterandet att vi har haft en odemokratisk partikoalition i syfte att odemokratiskt utesluta det tredje största av åtta partier från allt inflytande. att polisen har förhört en misstänkt brottsling är inte ett demokratiproblem. du tramsar bara.

sluta vara så safe. det värsta som händer är att alla hatar dig. vad är du rädd för? vinden har bara börjat vända och ditt framtida jag kommer att skämmas över ditt nutida om du fortsätter värna mer om ditt eget futtiga sociala renommé än om sanningen och om maktkritik.

Vi har som bekant en parlamentarisk demokrati, och hur man sedan konstellerar sig inom den är inom demokratiska ramar om man nu råkar stötta den liberala demokratin.  Rättsstaten torde också vara en del av den liberala demokratin eller borde iaf vara det.

Jag tycker det jag tycker efter vad som känns rätt för mig, en blandning av vad som berör mig och vad som känns rationellt, jag ser inget värde i att vara fringe och tufft rebellisk bara för att få sitta skratta åt alla i vänsterpöbeln som inte har hajat och sett igenom systemet. 


   
SvaraCitera