Aviseringar
Rensa alla

Den nya Grundlagsförändringen


Ämnesstartare

Det är fortfarande en bit kvar tills den nya grundlagen klubbas igenom men fortfarande har det varit tyst om saken i Gammelmedia om vilka effekter denna lag kommer att få.

På Upprop.se. har Kent Ekeroth(SD) startat ett upprop i protest mot den nya regeringsformen. Lite av vad den kommer att innefatta kan ni läsa nedan. Förändringen i sin helhet har jag inte lyckats få tag på. Men Arazoid har lyckats bistå med den här länken direkt från regeringskansliet departement för intergration och jämställdhet. Sam​tliga partier i Riksdagen är överens om saken, bara SD som säger nej.

http://upprop.nu/UPEQ

Den 24 november planerar alla riksdagspartier förutom Sverigedemokraterna att rösta igenom omfattande förändringar av grundlagen som medför starkt negativa konsekvenser för Sverige (Proposition 2009/10:80 // 2009/10:Ku4).

De ändringar som är föreslagna medför i huvudsak följande:

* Det blir svårare att gå ut ur europeiska unionen om svenska folket så skulle önska eftersom det kommer krävas en förändring av grundlagen innan så kan ske. Därmed urholkas svenskarnas möjlighet att påverka sin egen framtid.
* Mångkulturalismen befästs i och med att skrivningarna i grundlagen om att främja etniska, kulturella och religiösa grupper blir tvingande. Därmed befästs den politik som förts i snart 40 år och som vi menar varit katastrofal.
* Betydelsen av det svenska medborgarskapet urholkas i och med att utlänningar i stort jämställs med svenska medborgare och därmed åtnjuter samma rättigheter. Dessutom försvinner kravet på svenskt medborgarskap vid anställningar av känslig karaktär, vilket innebär att utlänningar tillåts ha viktiga och samhällsbärande positioner.

Finns även att läsa på:
pol​itiskt inkorrekt
​Friatider

Reflektioner. Bra eller dåligt? Motivera era svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Då vet vi hur det egentligen står till med vänsterns "EU-fientlighet".

Men har beslutet redan klubbats igenom en gång innan? Med tanke på att det krävs två likalydande beslut med ett riksdagsval emellan för att ändra en grundlag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag anser att riksdagen borde se vad svenska folket tycker.
Vad svenska folket tycker om detta tror jag inte är så svårt att räkna ut.

Förresten, hur är detta ens relevant som grundlag? Det låter helt befängt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh fyfan vi håller med varandra i en fråga. [surprised][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är tragiskt, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chauvinist:

Men har beslutet redan klubbats igenom en gång innan? Med tanke på att det krävs två likalydande beslut med ett riksdagsval emellan för att ändra en grundlag.

Det är vid den 24 november som den kommer att klubbas igenom.

Patrick:

Jag anser att riksdagen borde se vad svenska folket tycker.
Vad svenska folket tycker om detta tror jag inte är så svårt att räkna ut.

Det står redan klart sedan länge att politikernas verklighetsuppfattning skiljer sig långt ifrån befolkningen i övrigt. En oproportionerligt stor andel av politikerna är för invandring. En väldigt stor del, för att inte säga majoriteten är emot den invandringspolitik som förs. Men trots detta så envisas politikerna med att hylla mångkulturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Det är vid den 24 november som den kommer att klubbas igenom.

Och sen en gång till väl? Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EU är en diktatur. Franska folket sa nej, Lissabonfördraget drogs igenom trots detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch ja, nu ska utlänningarna ha såna där rättigheter också. Snart måste väl barnen läsa Koranen på dagis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Och sen en gång till väl? Eller?

Jepp, efter nästa mandatperiod om jag minns rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Jepp, efter nästa mandatperiod om jag minns rätt.

Förhoppningsvis så har EU vittrat sönder inifrån innan dess [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Usch ja, nu ska utlänningarna ha såna där rättigheter också. Snart måste väl barnen läsa Koranen på dagis.

En skola i sverige hade ett obligatoriskt moskébesök och i England fick två elever kvarsittning för att de vägrade att tillbe Allah.

Och varför ska dom ha det? Illegala flyktingar är illegala flyktingar! Ska svenska folket betala hela världens sjukhusvård? För det är detta som grundlagsförändringen innebär bland annat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Usch ja, nu ska utlänningarna ha såna där rättigheter också. Snart måste väl barnen läsa Koranen på dagis.

Det måste vara väldigt jobbigt för dig att vara seriös och debattera på internet. Ni på vänsterns ytterkant har ju så svårt att hävda er när ni inte kan överrösta och attackera era motståndare fysiskt.


   
SvaraCitera

Nu ska kommunen få minskade rättigheter, det ska bli svårare för folket att få en folkomröstning och militären ska få attackera svenskar. Det räcker med att militären avlyssnar min telefon, men nu ska de även få skjuta mig. Sjuklövern 2014 nej tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänsterfjantarna är inte kända för att vara det minsta objektiva. Det här är bara början, när dom får igenom mindre förändringar så väntar ännu större därefter, beroende på hur pass lätta invånarna är att manipulera.


   
SvaraCitera