Aviseringar
Rensa alla

Den offciella Islam-tråden.


Ämnesstartare

Hoppas på att de Abrahamitiska religionerna försvinner med nästa gryning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

Det faktum att du inte redan är avstängd från sidan säger mig att; Nej, det lär inte hända

Varför skulle jag bli avstängd? Jag har inte brutit mot några av sidans regler eller någon av Sveriges lagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har tänkt sova nu och jag har inte mer tid med att vara vag, så innan någon brusar upp i onödan:
Kaiser Wilhelm II var tysklands regent under första världskriget, när han avsattes och det tyska riket övergick till weimarrepubliken så uttalade han sig vid ett tillfälle om att det var judarnas fel och att "de borde utrotas, lämpligen med gas" för att det var populärt att skylla saker på judar förr i världen, ett uttalande han i slutet av livet ångrade då 2:a världskriget osv. skedde och han kände sig aningen medskyldig till oförrätter mot judarna pga sin ogenomtänkta replik.

Det är ett exempel på hur någonting för stunden väldigt litet kan växa sig till något okontrollerbart större, lite som religioner. Jag uttalade mig liknande i den här tråden för att satiriskt påvisa dumdristigheten i att påstå att "allt blir bra om abrahamiterna förenar sig mot dem som inte tror alls".

Tack och godnatt

V.J.: Varför skulle jag bli avstängd? Jag har inte brutit mot några av sidans regler eller någon av Sveriges lagar.

Troll brukar bli bannade om de inte är kebu12


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi: Troll brukar bli bannade om de inte är kebu12

Jag vet inte vad eller vem kebu12 är, men jag är som sagt inget troll. Du däremot har brutit mot svensk lagstiftning och mot sidans regler. Nu är det mitt i natten så jag förmodar att moderatorerna och administratörerna ligger och sover, men jag räknar med att de tar itu med dig imorgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk får ha sina åsikter jag har min


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grovan:
Hoppas på att de Abrahamitiska religionerna försvinner med nästa gryning. 

+100


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du seriös? I så fall har du en rätt kass människosyn ärligt talat...


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaaaaaaaaaaaaaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaaaaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Varför skulle ni inte kämpa för Guds sak och för de försvarslösa män, kvinnor och barn"

[koranen 4:75]

00.jpg
539770_261316977295303_123632949_n (1) a


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

https://static.ungdomar.se/users/239363/profile/warrior_of_islam_by_amirdjigit-d6joz94.jp g" alt="warrior_of_islam_by_amirdjigit-d6joz94.j" />


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag lämnade islam ett tag, men alla hatar mig endå, så vad är poängen? Hädan efter ska jag inte kommentera så mycket andra trådar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om kvinnan i islam

Vad säger islam om kvinnorna då?

"FÖR DE män och de kvinnor som har underkastat sig Guds vilja, de troende männen och de troende kvinnorna, de män och de kvinnor som visar sann fromhet, de män och de kvinnor som älskar sanningen, de män och de kvinnor som tåligt uthärdar motgång, de män och de kvinnor som visar ödmjukhet, de män och de kvinnor som ger åt de fattiga, de män och de kvinnor som fastar, de män och de kvinnor som lägger band på sin sinnlighet, de män och de kvinnor som alltid har Gud i tankarna- [för dem alla] har Gud i beredskap förlåtelse för deras synder och en rik belöning."


[Koranen 33:35]

Kvinnor och män är alltså likställda inför Gud

"MEN DE troende, männen såväl som kvinnorna, är varandras [sanna] vänner och fasta stöd; de anbefaller det som är rätt och förbjuder det som är orätt och förrättar bönen och betalar allmoseskatten och de lyder Gud och Hans Sändebud. Dem skall Gud visa barmhärtighet. Gud är allsmäktig och vis."

[Koranen 9:71]

"Den man eller kvinna som gör gott och lever rättskaffens liv och som har tron skall Vi skänka ett gott liv och Vi skall bestämma deras [slutliga] belöning efter deras bästa handlingar."


[Koranen 16:97]

"Och lev med era hustrur i vänskap och samförstånd"

[Koranen 4:19]

Därför så funkar det inte att hela tiden slänga sig med att vad islam lär och vad en gör, praktik och teori


islam är en benämning på den religion som räknar Muhammed som profet och Koranen som helig skrift.



Om islam i teorin går ut på att troende män och kvinnor är varandras sanna vänner och fasta stöd, att leva med sin hustru i vänskap och samförstånd, men det funkar på ett annat sätt i praktiken.


Då anti-rasism går i teorin ut på att man är emot att någon behandlas illa pågrund av dennes hudfärg

Om jag går och dödar någon annan människa som har någon annan hudfärg än mig vi säger brunhyad som ett exempel bara, pågrund av dennes hudfärg, motiverar det med anti-rasism, säger att jag gjorde detta i anti-rasismen namn, är det anti-rasism då?

Eller att jag är chef på nå företag, jag våldtar min fru, slår henne, ger de kvinnligt anställda personalen på mitt företag mindre lön pågrund av dennes kön, jag lägger upp reklam och jätte smala nakna tjejer som poserar som omslagsbild för att öka företagets tillväxt, Jag motiverar allt detta med feminism och kallar mig själv feminist, är jag då feminist?

Det resonemanget är inte konsekvent, till och med ganska tramsigt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe


   
SvaraCitera