Aviseringar
Rensa alla

Den Officiella Rock Tråden


Ämnesstartare

Allt vad rock innebär, om Metal och Rock är två olika genrer eller bara en subgenre råder det olika meningar om. Men allt är alltså tillåtet, Glam Metal, Death Metal, Punk Rock, Black Metal, Alternative, Deathcore, vanlig Rock går bra det också Tumme upp

Men inge hat emot dem som gillar "mainstream" Come as you are!

Vad lyssnar du nu på för rock relaterat? Vilka SubGenrer lyssnar du på? Favorit SubGenrer? Favorit låtar? Favorit band? Favorit sångare? Favorit gitarrist? Favorit Trummare? 


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera



   
SvaraCitera
Yaren

1. Thin Lizzy, wishbone Ash, deep purple, spirit, Rush, led Zeppelin, Queen, blue öyster Cult, budgie, king crimson, pentagram... en del till. Uriah Heep 

2. Progressiv rock, symfonisk rock (som renaissance, ej nightwish eller sånt) folkrock, klassisk hårdrock, nwobhm, psychedelic, doom metal, folkrock, rock med jazzinfluenser, en del jazzfusion (typ king crimson) 
sen har jag börjat återkomma till "2000-tal" börjat lite med indierock typ the shins och vampire weekend, måste säga att det är riktigt najs. 

3. Progrock förfan! 

4. Just nu hajpar jag över caledonia av Robin trower!

5. Gillar Thin Lizzy mest, men just nu lyssnar jag mest på renaissance. 

6. Phil Lynott, geddy Lee och Freddie mercury! 

7. Hm. Jag vet faktiskt inte. 
Herregud. Jag vet inte. Inte konstigt att jag har så lite inspiration till mitt gitarrspelande. En najs jag kom P tänka på är John Cippolina från Quicksilver messenger service. Hans vibraton är fan underbara 🙂 

8. Neil Peart! 

Never Back Down

1. Vad lyssnar du nu på för rock relaterat? 2. Vilka SubGenrer lyssnar du på? 3.Favorit SubGenrer? 4. Favorit låtar? 5. Favorit band? 6. Favorit sångare? 7. Favorit gitarrist? 8. Favorit Trummare? 


   
SvaraCitera

Yaren: 8. Neil Peart!

...överskattad? Rodnar


   
SvaraCitera

Vill bara påminna alla om att det finns grym hårdrock innanför Sveriges gränser också:


   
SvaraCitera

Vad lyssnar du nu på för rock relaterat?:

Hårdrock a la 70-tal, punk, hc-punk, garagerock, svensk garagerock, doom, stoner, trash... allt :P:P:P:P

Favorit låtar?

Free Bird-Lynyrd Skynyrd Cool
Touch to Much- AC/DCCool
Children of the Grave- Black SabbathCool
Melissa- Mercyful FateCool
Baba O'Riley- The WhoCool
Philomena- Thin LizzyCool

Favorit band? The Who, AC/DC, Hellacopters, Kiss

Favorit sångare? King DiamondCool
Favorit gitarrist? Ace Frehley Cool
Favorit Trummare? Keith MoonCool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slash är sjukt underskattad, det hat som kommer emot honom är oftast för att han är mainstream


   
SvaraCitera

Never Back Down :
slash är sjukt underskattad, det hat som kommer emot honom är oftast för att han är mainstream

Han är väl rätt bra gitarrist, men han gör ju meningslös musik. Det är det som är felet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Han är väl rätt bra gitarrist, men han gör ju meningslös musik. Det är det som är felet.

 Jag tycker att han gör meningslös musik* 


   
SvaraCitera

Never Back Down :

 Jag tycker att han gör meningslös musik* 

Nej, han gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Nej, han gör.

Ta ur skeden ur analöppningen. 


   
SvaraCitera

Never Back Down :

Ta ur skeden ur analöppningen. 

Nej, den sitter bra där den är.


   
SvaraCitera

Bra garagerock från Australien: The Yes-Men- Fratricide


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endless boogie


   
SvaraCitera