Aviseringar
Rensa alla

Den officiella SD-tråden


Ämnesstartare

"SD ska granska våldtäktsdomar"
Sverigedemokraterna skyller en stor del av det ökade antalet våldtäktsanmälningar på utomeuropeisk invandring och ska granska våldtäktsdomar för att få stöd för sin tes. Men enligt Brå är inte nationalitet en avgörande faktor.

Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson talade om "den nya våldtäktsvågen" i sitt sommartal i hemstaden Sölvesborg på lördagen. Han anklagade feminister och etablerade partier för att inte våga tala om problemet.

– Frågan är känslig för dess starka koppling till landets huvudlösa massinvandringspolitik, sade Åkesson, inför några hundra åhörare.

Han stödde sig på statistik från Brottsförebyggande rådet (Brå) när han uppgav att våldtäktsanmälningar ökat de senaste åren och att det finns en överrepresentation av misstänkta med utomeuropeisk bakgrund.

SD har nu begärt ut alla våldtäktsdomar från landets tingsrätter från förra året för att kunna granska vilka gärningsmännen är.

Men att antalet anmälningar har ökat behöver inte betyda att det faktiskt sker fler våldtäkter än tidigare, enligt Brås utredare Klara Hradilova Selin. Och även om personer med invandrarbakgrund oftare misstänks för brottet spelar faktorer som social bakgrund, inkomst och utbildning större roll än nationalitet.

– Dessutom finns forskning som visar att många felaktigt pekar ut invandrare som misstänkta. De har en bild av att brottslingar ska vara mörkhåriga eller ha en viss härkomst, säger hon.

SD:s granskning av domar ska användas i en kampanj mot våldtäkter som partiet dra i gång i valrörelsen. Åkesson kallade det för den viktigaste jämställdhetsfrågan och krävde att invandring från "kulturellt avlägsna länder" måste begränsas. Åkesson vill också "säkerställa" att invandrare inte är kriminellt belastade och att de inte hyser negativa attityder till svenska kvinnor, utan att gå in på hur det ska gå till. Ett SD-förslag är att nya medborgarskap ska kunna återkallas de första tio åren om grova brott begås.

SD-ledaren anser inte att den hårda tonen i hans sommartal smutskastar alla invandrare som aldrig begått något brott.

– Nej, inte om man samtidigt talar om att det finns väldigt många invandrare som bidragit till välfärden och förbättrat samhället på olika sätt, säger Åkesson.

SD vill kraftigt minska vad man kallar "massinvandring", i synnerhet asylsökande som får uppehållstillstånd och anhöriginvandring. SD tror att deras politik kan leda till att de kategorierna skulle kunna minska till en tiondel.

Åkesson aviserade också en SD-handlingsplan för att minska brott mot äldre, framförallt rån. Även här såg han orsaker utanför landets gräns och hävdade att det oftast handlar om rånarligor från Östeurop

http​​://www.dn.se/nyheter/valet2010/sd-ska-granska-valdtaktsdomar-1.1150008


   
SvaraCitera

Vill kommentera en sak ang. en kommentar i en låst tråd om SD.

* SD vill utöka kameraövervakningen i samhället för att förebygga brott, säger Åkesson. "Vi kräver också nolltolerans mot kvinnofientligt beteende på landets skolor." Kvinnor som känner sig hotade ska, enligt SD, få rätt att bära pepparspray.

Så fort man känner sig hotad så ska man ha rätt att försvara sig, det håller jag med om. Men vad är nästa steg? Ska man ha rätt att bära pistol eller kniv och motivera det med att man känner sig hotad?

Jag tycker att man istället ska polisanmäla det och polisen ska sätta stopp för det. Dock så klarar inte polisen av det, och därför ska man satsa mycket mycket mer pengar på polisen i sådana här fall. Detta för att man inte skall känna sig hotad och tvingad att bära vapen.

Sen så tänker jag tilläga att jag anser att SD inte hör hemma i riksdagen. jag tycker dem är ett parti som drar alla över en kam. De får det att framstå som om alla invandrare är dåliga. det handlar så mycket mer om

Sming:

Och även om personer med invandrarbakgrund oftare misstänks för brottet spelar faktorer som social bakgrund, inkomst och utbildning större roll än nationalitet.

om svenskar skulle växa upp i "problemområden" så skulle man inte klassa detta som ett problem med "folket" utan med individerna.
Jag anser att folk drar ett likhetstecken mellan många individer som är på fel sida lagen och säger att alla som kommer därifrån är på fel sida lagen.

Jag vill gärna veta vad SD anser om arbetskraftsinvandring. Är det en dålig sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Jag vill gärna veta vad SD anser om arbetskraftsinvandring. Är det en dålig sak?

Såvitt jag vet så ser inte SD arbetskraftsinvandring som något dåligt, så länge det inte är från länder med alltför annorlunda kultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Jag vill gärna veta vad SD anser om arbetskraftsinvandring. Är det en dålig sak?

Nu är jag ingen officiell talesperson för SD.

Men SD säger sig prioritera svenskar, vi har en hög arbetslöshet, framförallt bland ungdomar och det är något SD säger sig vilja ändra på. Att satsa på invandrare istället för svenskar är som ett slag mot hela den svenska befolkningen och säga att vi inte duger till.

Sökte och fann ett klipp för det jag precis sa, 3:45 in i det här klippet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Roll on:

Såvitt jag vet så ser inte SD arbetskraftsinvandring som något dåligt, så länge det inte är från länder med alltför annorlunda kultur.

Det där stämmer ju inte. kolla i inlägget ovan. 3:45 in i klippet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kollade precis den tredje filmen om debatten mellan Kent Ekroth & Maria Ferm. Den blonda tjejen som ställde frågor på slutet gjorde mig nästan tårögd. Att svenska kvinnor verkligen kan vara så degenererande är bara så jävla sorgligt. Tog mig tiden att citera allt hon sa.

"På 50-talet när kvinnorna gjorde entré på arbetsmarknaden så var många av männen rädda för att kvinnorna ska ta deras jobb, för att det skulle bli mindre jobb för männen. Men det blev det inte utan istället så skapade kvinnorna mer jobb. Jag är av den bestämda uppfattningen att mer invandring skulle skapa jobb för människor tar inte jobb dom skapar jobb"

Men det här tog priset[sad]

"Jag tror att utbyte alltid gynnar och jag tror att det är bra med öppna gränser och jag tror inte att det är så att om vi skulle öppna våra gränser skulle det komma en stor "hjord av invandrare" och flytta in hit...jag tror inte att Sverige är såpass populärt jag tror helt enkelt att det är viktigt att det finns ett utbyte, både kulturutbyte och arbetsutbyte och att vi känner lite empati med dom människor som faktiskt behöver någonstans att bo och som behöver en trygghet som dom hade kunnat finna en trygghet här i vellinge"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

SD är ju ett numera ett konservativt parti i grunden, hur mycket vänsteranhängare än kallar dom för från allt till nazister till homofientliga. Och det är bland konservativa debattörer man finner Sverigedemokraterna.

Du hittar bara amatorer i SD, bortse ifran ett faltal. De som inte kanner luktan av stanken, efter en storre ompaketering av partiet, kanner anda av luktan efter ett tag aktivt i partiet. Man kan leka med ord, saga att man inte ar rasister och sedan papeka att det inte finns nagot i ens partiprogram som direkt kan defineras som rasism, men bakom stangda dorrar kommer dess verkliga sida fram. Faktum ar att tappar flest ledamoter i kommunerna, hela DUBBELT sa mycket som genomsnittet av de andra partierna. Ar detta en tillfallighet? Vad betyder detta? Nej... Dessa SD politiker som gatt med i partiet kande inte den illa luktande stanken jag varnar om, men bakom stangda dorrar, nar media inte narvarar, ar stanken omojlig att ga miste om och de oskyldiga sjalarna som inte ville Sverige nagot ont, hoppar av.

Trots SD relativt laga stod i forra valet, stod stolarna i kommunen tomma, det fanns ingen som kunde representera dem. Vad betyder detta, jo, att forsta basta clown partiet hittar som ar beredd att lagga ner tid, ar garanterad att fa representera SD kommunalt... inte undra att det blir svarare att dolja stanken da.

Kolla in dessa lankar, som stodjer det jag sager.
1, en clown som representerar SD.

2, kalla for mina pastaenden http://www.dn.se/nyheter/valet2010/sd-tappar-flest-ledamoter-i-kommunerna-1.1145...

Jag skulle vilja kalla SD for vardekonservativa, med inslag av rasism. Det finns inget konkret i dess partiprogram eller Akessons uttalande som kan defineras som rasism, men som sagt, lat er inte luras av det... Det bli ju trots allt lite svart att fiska roster ifall man med klarsprak skulle ga ut och saga att man vill ha ett land, fritt fran afrikaner och muslimer... o aven kristnasyrianer.

Sming:

ag är av den bestämda uppfattningen att mer invandring skulle skapa jobb för människor tar inte jobb dom skapar jobb"

Kanske ar det du som tar priset istallet. I ratt arbetsklimat finns det ingen anledning till att fler i arbetsmarknaden skulle leda till okad procentuell arbetsloshet. Det ar lika logiskt som att saga att det skulle vara gynnsamt for sveriges ekonomi ifall vi hokos pokousade bort 2 miljoner i arbetslivet. Vi skapar jobb at varandra... Varfor kan inte sd satsa pa ett se till HUR man far invandrarna mer arbetsdugliga fortare? Sa vitt jag vet sa ar man emot svenskaundervisningar for invandrare for att det ar "diskriminerande mot svenskarna".

Sming:

ag tror att utbyte alltid gynnar och jag tror att det är bra med öppna gränser

Nar det blev mojligt for osteuropeer att komma hit (eu regler) sa trodde manga att det skulle bli varldens race att komma hit... det uteblev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

Du hittar bara amatorer i SD

Jaså.

SAmini:

men bakom stangda dorrar kommer dess verkliga sida fram.

Okej.

SAmini:

Faktum ar att tappar flest ledamoter i kommunerna, hela DUBBELT sa mycket som genomsnittet av de andra partierna. Ar detta en tillfallighet?

Nej det är ingen tillfällighet. Det är för att vi har ingen åsiktsfrihet egentligen här i sverige. Är du med i "fel" parti kan du riskera jobbet och en framtida karriär. Har man dessutom både fru och barn så är blir det oftast att man prioriterar dessa framför politiken. En annan orsak skulle väl vara den att inget annat parti blir så mycket utsatta för politiskt våld som sverigedemokraterna. Andra finns det säkert som inte pallar trycket att ha ett konstant öga vakat mot sig för att inte säga för mycket, eller av samhället tabubelagda åsikter. Kort och gott, inget annat parti har så mycket press på sig som sverigedemokraterna.

SAmini:

Nej... Dessa SD politiker som gatt med i partiet kande inte den illa luktande stanken jag varnar om,

Jag förnekar inte att det dyker upp exempel lite här och var där att det haspas ut en hel del prat som inte borde förekomma. Men hade man haft ögonen på andra partier så hade säkerligen en del smått och gott kommit upp där med. På exempelvis Ung-vänsters möten där allt möjligt folk på det vänsterextrema spektrumet befinner sig. Media gör en ensidig prioritering på att "granska" sverigedemokraterna och det är därför vi hör om dem.

Men jag är faktiskt förvånad att det inte dyker upp fler fall än dom vi har. Man kan ju tycka att ett parti som för inte allt för länge sedan lämnade högerträsket skulle ha fler tokstollar i sina led. SD har gjort ett bra jobb verkar det som med att rensa upp i sina led, men det skapas fortfarande fickor här och där, inget som partiet kan göra något åt fören dom sparkat honom.

SAmini:

det fanns ingen som kunde representera dem. Vad betyder detta, jo, att forsta basta clown partiet hittar som ar beredd att lagga ner tid, ar garanterad att fa representera SD kommunalt...

Kan mycket väl vara så.

SAmini:

1, en clown som representerar SD.

Visst att han är clown, men som jag skrev en bit upp, man väljer att plocka ut dessa pellejönsar vart man än hittar dem och försöker få deras uttalanden och åsikter representera partiet i övrigt.

SAmini:

Jag skulle vilja kalla SD for vardekonservativa, med inslag av rasism

Jaså.

SAmini:

Det finns inget konkret i dess partiprogram eller Akessons uttalande som kan defineras som rasism, men som sagt, lat er inte luras av det...

Så... SD har dolda intentioner med andra ord?

SAmini:

Det bli ju trots allt lite svart att fiska roster ifall man med klarsprak skulle ga ut och saga att man vill ha ett land, fritt fran afrikaner och muslimer... o aven kristnasyrianer.

Hallucinationer.

SAmini:

I ratt arbetsklimat finns det ingen anledning till att fler i arbetsmarknaden skulle leda till okad procentuell arbetsloshet.

Men då får jag säga som Ekroth sa [bigsmile]
Med ditt resonemang så måste det ju betyda att länder med hög population har en skyhög arbetssysselsättning då människor inte kan "ta jobb" utan bara "skapar jobb". Vi kan plocka in hur många människor som helst här i sverige, för på något vis så skulle ju bara mer jobb komma. Men då kan man ju samtidigt fråga sig hur ett land med en sådan liten befolkning som sveriges kunnat ha en historiskt låg arbetslöshet. Förklara dig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

SAmini:

Sa vitt jag vet sa ar man emot svenskaundervisningar for invandrare for att det ar "diskriminerande mot svenskarna".

Ännu en felaktighet. Hur ska man lära sig ett språk om man inte undervisas i det? Jag kan heller inte finna stöd för det någonstans på deras hemsida, eller i partiprogram. Detta fann jag däremot ang medborgarskapet.

Kraven för att få svenskt medborgarskap skall skärpas kraftigt. Grundläggande krav skall vara att man varit bosatt i landet i minst tio år och att man under denna tid uppvisat en klanderfri vandel. Genom ett obligatoriskt medborgarskapstest skall man också visa att man tagit till sig det svenska språket och skaffat sig grundläggande kunskaper om svensk historia och svenskt samhällsliv. Därtill skall man också underteckna en deklaration där man bekräftar sin lojalitet med Sverige och förbinder sig att respektera svenska lagar och övriga samhällsregler.


   
SvaraCitera

Roll on:

Såvitt jag vet så ser inte SD arbetskraftsinvandring som något dåligt, så länge det inte är från länder med alltför annorlunda kultur.

Sming:

Men SD säger sig prioritera svenskar, vi har en hög arbetslöshet, framförallt bland ungdomar och det är något SD säger sig vilja ändra på. Att satsa på invandrare istället för svenskar är som ett slag mot hela den svenska befolkningen och säga att vi inte duger till.

Med tanke på att arbetskraftsinvandring sker när det finns en efterfråga på arbetskraft som inte den svenska marknaden kan motsvara och då kommer in arbetskraft från utlandet så är det inte ett argument att man ska satsa på svenskarna först. Vi gör ett exempel:

Företag A behöver X många nyanställningar, fast med kravet att de är utbildade inom något speciellt. I Sverige finns det inte tillräckligt många med den utbildningen, det finns bara Y. Y<X. Då måste man fylla på med invandrare med denna utbildningen så att Y = X .

Ett tydligt exempel är läkare. Idag finns det ett stort behov av läkare. Det är långa väntetider på akutmottagningar och operationer osv. Om man tar in invandrare som har en färdig utbildning inom detta så måste dem "bara" lära sig svenska och sedan kan man gå ut i arbetslivet och minska köerna till operationer och akutmottagningar. Anser SD att detta är dåligt?


   
SvaraCitera

Problemet bör väl ligga i SD:s image hos det "vanliga" folket, ganska uppenbart förståss, men jag har fortfarande en misstanke om att de skulle kunna göra sitt parti hur rent som helst och ändå ha kvar sitt rykte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Med tanke på att arbetskraftsinvandring sker när det finns en efterfråga på arbetskraft som inte den svenska marknaden kan motsvara och då kommer in arbetskraft från utlandet så är det inte ett argument att man ska satsa på svenskarna först. Vi gör ett exempel:

Jag förstår hur du tänker, även om jag tvivlar på att det finns några yrkeskategorier vi inte skulle kunna fylla upp med inhemsk arbetskraft. När det handlar om Polska byggarbetare och Thailändska bärplockare så tar man dom för att dom tar mindre betalt. Och det verkar ju inte för det bättre för svenskar som kollektiv. Utan bevakar mer enskilda, kapitalistiska intressen. Vilket jag tror SD inte förtjusta över.

Borgeus:

Ett tydligt exempel är läkare. Idag finns det ett stort behov av läkare.

Vilket inte stämmer, det är mer resurser till sjukvården som vi behöver, inte fler läkare. Läkare idag gör bla saker som förr sköttes av sekreterare och dylikt. Jag vet inte om det är dokumenterat, men dom flesta läkare jag har kommit i kontakt med har kunnat dementera fallet, dom spenderar lika mycket tid på det administrativa planet som dom lägger på att ta hand om patienter.
Sedan har vi ju invandrarperspektivet med som tar upp mycket av resurserna.


   
SvaraCitera

Sming:

Jag förstår hur du tänker,

bra de!

Sming:

Vilket inte stämmer, det är mer resurser till sjukvården som vi behöver, inte fler läkare.

Förklara hur man då kan vänta i 15timmar på hjälp på en akutmottagning om det finns tillräckligt många läkare och sjuksköterskor som kan göra det jobbet?

Okey, vi behöver kanske fler sekreterare och det tar 3 år att utbilda sig till i Sverige, dock är det endast ett år som krävs för att bli medicinsk sekreterare och resten är till för att få 180hp(jag känner en som läser den utbildningen)?

Sming:

När det handlar om Polska byggarbetare och Thailändska bärplockare så tar man dom för att dom tar mindre betalt.

Det är enligt mig en helt annan sak. Skulle du vilja gå runt i skogen och plocka blåbär och hallon i 12 timmar för 75kr/timmen?
Skulle du köpa blåbär ifall det kostade 15-20kr mer per liter?
Om svenskar hade plockat dem så hade dem blivit dyrare och då hade ingen köpt dem.

(kanske ska tillägga att jag anser att jag inte tänker rösta på SD och om jag hade vetat vilka som röstar på SD så hade jag ropat nazist efter dem samt att jag tror att SD är ett parti som likt Ny demokrati kommer att vara i riksdagen en period och sen försvinna)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Förklara hur man då kan vänta i 15timmar på hjälp på en akutmottagning om det finns tillräckligt många läkare och sjuksköterskor som kan göra det jobbet?

Därför att många läkare sysslar med annat, eller har sysslat med annat så deras arbetsdag är över (tar hand om det administriva) och att det finns fler som "behöver" vård än förr (Invandringsperspektivet) Förövrigt har jag varit med om liknande exemplen med min farsa, han satt på Akuten och fick vänta i över 24H innan han fick vård. Sahlgrenska var det, helt jävla kaos på det stället.

Borgeus:

Okey, vi behöver kanske fler sekreterare och det tar 3 år att utbilda sig till i Sverige, dock är det endast ett år som krävs för att bli medicinsk sekreterare och resten är till för att få 180hp(jag känner en som läser den utbildningen)?

Borgeus:

Det är enligt mig en helt annan sak. Skulle du vilja gå runt i skogen och plocka blåbär och hallon i 12 timmar för 75kr/timmen?

Personligen så skulle jag nog faktiskt vilja det. om nu ens timlönen var så hög. [smile]

Borgeus:

Skulle du köpa blåbär ifall det kostade 15-20kr mer per liter?
Om svenskar hade plockat dem så hade dem blivit dyrare och då hade ingen köpt dem.

Det kanske är sant, även om jag tror att det mesta går till tillverkning och inte löspris. inget jag vet säkert.

Men ditt exempel förklarar ju inte hur det står till med polackerna, letter eller andra östeuropeer som kommer hit och jobbar.


   
SvaraCitera

Sming:

Därför att många läkare sysslar med annat, eller har sysslat med annat så deras arbetsdag är över (tar hand om det administriva) och att det finns fler som "behöver" vård än förr (Invandringsperspektivet)

Då borde man antingen få hit fler läkare så att man kan ha mer tid och fler läkare som sysslar med dem är utbildade med, att hjälpa människor.

Sming:

Förövrigt har jag varit med om liknande exemplen med min farsa, han satt på Akuten och fick vänta i över 24H innan han fick vård. Sahlgrenska var det, helt jävla kaos på det stället.

Som din far skulle ha behövt?

Sming:

Personligen så skulle jag nog faktiskt vilja det. om nu ens timlönen var så hög. [smile]

Det är väl max 500kr/dagen som dem får. Så om man tjänar 75kr/timmen så är det 7timmarsdag så har man fått 525kr.

Sming:

Men ditt exempel förklarar ju inte hur det står till med polackerna, letter eller andra östeuropeer som kommer hit och jobbar.

Syftet med arbetskraftsinvandring är att dem ska komma hit och bo här permanent. Då behöver man tjäna lika mycket som svenskarna som gör samma sak.

Gästarbetare är en helt annan femma. Ifall du har en byggfirma som har fått ett stort arbete och du behöver anställa flera människor på din firma för att kunna hålla tidslinjen du har fått. LAS tvingar dig att ha minst 3månaders uppsägningstid eller tillfälliga kontrakt som inte svenskar vill ha(eller relativt få i alla fall). Då är det enklare att ta in gästarbetare från ett annat land(sen så är det ett annat problem att dem tjänar för lite och företaget gör en enorm vinst på att ha dem här, men det är som asgt, en annan diskussion enligt mig).

LAS är även ett problem, anser jag. De skyddar dem som har jobbat länge. Ett tydligt exempel är min bror. Han jobbade på samma arbetsplats där jag jobbar. Han kunde lika mycket på två månader som en som hade jobbat på samma ställe i 12år! Han kunde rentav MER! LAS skyddar den personen från uppsägning. Är det rätt eller fel att folk som inte är bra för företaget tvingas vara kvar i företaget?
(jag är ekonom och lär mig att se ifrån chefens position och inte de anställda. Det är något jag är mycket medveten om).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då Vaknaupp's tråd blev låst så tar jag och postar upp hennes artikellänk här.

Åkesson lovar trygghet åt landets pensionärer

Aftonbladet rapporterar live

I dag håller Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson sitt sommartal.

Klockan två talar han till partiets anhängare i Sölvesborgs gästhamn.

Ett par hundra sympatisörer har samlats i Sölvesborgs gästhamn för att höra Jimmie Åkessons tal.

Enligt Aftonbladets reporter Pelle Tagesson har en del poliser utkommenderats till mötet men allt verkar gå lugnt till.

14:10 Något försenad intar Jimmie Åkesson scenen och tar plats bakom en talarstol. På talarstolen sitter en affisch föreställande två blonda barn och med texten "Ge oss Sverige tillbaka".

14.15 Med småbåtshamnen i bakgrunden börjar Åkesson sitt tal med att tacka för applåderna och hälsa deltagarna välkomna.

14.16 Åkesson säger att det bara är sex veckor kvar till valet. "Det går fort nu och det går bra." Han hänvisar till Aftonbladets Sifo i veckan som talade för drygt sexprocentigt stöd för SD. Spridda applåder.

14.17 Åkesson pratar om en framtida vågmästarroll och säger att SD är beredda att samarbeta med alla partier så länge partiet får något tillbaka. Får de inget tillbaka räds inte partiet ett nyval, säger Åkesson.

14.18 "Men, ärligt talat är jag skrämd av båda de alternativen vi ställs inför."

"Aldrig tidigare har invandringen till Sverige varit så stor som under den här mandatperioden. Och det skrämmer mig."

14.20 "Därför är vårt långsiktiga mål inte att vara ett stödparti i utbyte mot något köttben då och då. Vårt långsiktiga mål är att bli ett Sverigevänligt regeringsalternativ som kan styra det här landet i Sverigevänlig riktning."

14.21 "Som vågmästare i riksdagen ska vi kräva en ansvarsfull invandringspolitik om vi ska stödja någon sida. Vi ska kräva krafttag mot brottsligheten om vi ska stödja någon minoritetsregering. Sen är det dags att börja tänka större, tänka mer långsiktigt."

14.22 "Som Sverigevän finns det mycket att glädja sig åt en dag som den här. Men det ser inte lika ljust ut för alla och då tänker jag inte främst på Mona Sahlin. Men till skillnad från Mona Sahlin har jag inte gjort ett så dåligt jobb att flera av mina väljare föredrar min ärkerival som statsminister."
14.23 "Men främst tänker jag på landets pensionärer som alldeles för länge tvingats leva på alldeles för lite."

14.25 "Även om detta inte oroar statsministern eller oppositionen så oroar det mig. Och jag skäms."

14.26 Åkesson hänvisar till statistik från brottsförebyggande rådet som visar att brott riktade mot äldre blivit vanligare. "Jag skäms."

14.27 Utan källhänvisning säger Åkesson att lex Sarah-anmälningarna inom vården ökar. "Det blir allt vanligare att äldre människor blir bestulna av de som blir satta att ta hand om dem." Åkesson utlovar en handlingsplan där brott mot äldre ska bekämpas med "alla till buds stående medel".

14.28 Åkesson vill införa gränskontrollerna för att stoppa kringresande sällskap med rötter i Östeuropa och skärpa kontrollerna av de som anställs inom hemtjänsten. "Så det blir svårare för skrupellösa brottslingar att lura sig in i äldres hem."

14.30 Åkesson säger att antalet anmälda våldtäkter ökat med 700 procent och att bara Lesotho i Sydafrika är sämre än Sverige när det gäller anmälda våldtäkter. "En svensk kvinna utsätts för ett sådant här brott varannan timme. Dygnet runt. 365 dagar om året."

14.33 "Rädslan och oron som våldtäkterna skapar försämrar även villkoren för kvinnorna i det här landet som ännu inte utsatts. Vår målsättning är klar: Tryggheten för landets kvinnor måste öka och brottslingarna ska jagas med blåslampa".

14.35 Åkesson säger att Sveriges feminister länge hållt tyst om våldtäkterna och säger att anledningen antaglingen är problemets koppling till Sveriges "huvudlösa invandringspolitik"

14.37 "Jag tycker det är viktigt att framhålla att det bland invandrare givetvis är en liten grupp som gör sig skyldiga till våldtäkt. Det är viktigt att framhålla i den här diskussionen."

14.39 Åkesson säger sig förstå att de som kallar sig feminister och samtidigt är för den nuvarande invandringspolitiken gärna stoppar huvudet i sanden och offrar de svenska kvinnorna. "Sveriges feminister borde skämmas."

14.40 Jimmie Åkesson säger att SD har begärt ut samtliga domar i svenska tingsrätter som gäller våldtäkter. Anledningen är att skapa en studie som ska ligga till grund för partiets satsning mot våldtäkter.

14.42 Sverige måste minska invandringen och ställa hårdare krav på invandrare. "Vi måste också skriva om lagen kring hur svenska medborgarskap delas ut. Nya medborgarskap ska befästas med en prövotid på tio år. Om man under den här tiden gör sig skyldig till ett allvarligt brott som våldtäkt så ska man kunna utvisas på livstid."

14.44 SD vill utöka kameraövervakningen i samhället för att förebygga brott, säger Åkesson. "Vi kräver också nolltolerans mot kvinnofientligt beteende på landets skolor." Kvinnor som känner sig hotade ska, enligt SD, få rätt att bära pepparspray.

14.46 För att minska risken för våldtäkt mot barn vill Åkesson tillåta brottsprovokation. Han vill också att föräldrar ska få tillgång till register om dömda sexförbrytare i närområdet.

14.48 "För mig är det helt obegripligt att regeringen Reinfeld inte redan infört en sådan här lag. Det innebär ett vidmakthållande av principen att pedofilers integritet är mer värt än våra barns trygghet."

14.50 Åkesson säger att han inte vill medverka till ett samhälle där barn och kvinnor inte skyddas. Om fängelseplatserna skulle ta slut är han "inte främmande för att leasa fängelseplatser i Ryssland eller Baltikum."

14.52 Få saker är så angelägna för SD som att skapa goda förutsättningar och levnadsvilkor för Sveriges kvinnor, säger Åkesson. "Men vi accepterar inte spelreglerna som satts upp av radikala feminister."

14.55 Åkesson lovar att hårdare än någon annan i riksdagen kämpa för kvinnors trygghet.

14.56 Sveriges föräldrar, både män och kvinnor, är fullt kapabla att välja den barnomsorg som passar dem, menar Åkesson och säger att han ska arbeta för att förbättra situationen för Sveriges ensamstående föräldrar.

14.57 "Jag kommer inte att verka för framtagandet av fler genus-certifierade barnböcker". Däremot vill Åkesson kämpa mot hedersvåld, mot könsstympning och för "de flickor eller kvinnor som riskerar att giftas bort mot sin vilja".

14.58 Åkesson kommer att arbeta för att mer resurser satsas på forskning kring kvinnorsjukdomar, lovar han.

14.59 "Jag vill utveckla rut-avdraget så det blir lättare för barnfamiljer och föräldrar att använda det."

15.00 Med sex veckor kvar till valet, är det nu allt SD:s slit ska betala sig, säger Åkesson. "Det kommer att bli slitsamma och smutsiga veckor. Smutskastningen kommer att öka ju närmare 19 september vi kommer".

15.03 "Sverigevänner. Vi gör som sjömannen. Han ber inte om medvind. Han lär sig segla."

15.04 "Vi har lärt oss att segla. Och glöm inte det här: Det finns något starkare än alla arméer i världen och det är en idé vars tid är inne. Tack så mycket."
http://www.aftonb​ladet.se/nyheter/valet2010/article7583614.ab

Det har gått upp för Jimmie att partiet är väldigt mansdominerat, så för att locka till sig fler kvinnor måste han börja tjata på om kvinnor, kvinnor, kvinnor, kvinnor, kvinnor, kvinnor och åter jävla kvinnor.

Nog att svenska män är vana att ta en rejäl skopa skit närsom ges, men det där blev både en och två gånger för mycket. Det är män som är utsatta i samhället och inte kvinnor. Att partier måste tävla om vem som särbehandlar kvinnor mest är förbannat löjligt och som gör mig som man upprörd. Detta till trots att han även gav en stor känga mot dom patetiska svenska feministerna. Men att sparka på dom är ju redan som att sparka på någon som ligger. Dom tillhör en löst sällskap där man praktiserar tokerier ihop och inte många tar dem seriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming verkar kunna mycket om SD.

Har en fråga till Sheriffen, är du officiell SD politiker? Hur långt i partiet är du i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

är du officiell SD politiker?

Haha, nej.


   
SvaraCitera