Aviseringar
Rensa alla

Den officiella tråden om Gamergate.


Ämnesstartare

Gamergate har vart ett aktuellt ämne ett tag nu och jag är förvånad att ingen här på UM har nämnt fenomenet.

För ni som inte vet vad Gamergate är så är det en protest mot den korrumperade speljournalistiken.
Själv så bryr jag mig inte så mycket om kritiken mot speljournalisterna. Det jag tycker är intressant är medias reaktion på det hela där de påstår att spelvärlden och Gamergate är misogyna. 
Så vad tycker ni är Gamergate misogynt eller är det en vanlig hederlig protest mot ohederlig journalistik?

Den här tråden är taggad med taggen "Plusmoderering" vilket innebär att vi kommer att moderera hårdare i syfte att skapa trevliga trådar med givande diskussioner och debatter. Utöver våra allmänna regler innebär detta följande: Tagg för trådar där ni vill ha extra moderering.


   
Citera

Vem fan läser ens spelartiklar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad kasst alla taggar försvann och det är försent för att sätta dit nya. Gråter


   
SvaraCitera
Exner

presidente:
Fan vad kasst alla taggar försvann och det är försent för att sätta dit nya. Gråter

Det går att ordna! Vilka skulle du velat ha?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Det går att ordna! Vilka skulle du velat ha?

Plusmoderering, Gamergate, feminism, dataspel.

tack. Glad


   
SvaraCitera
Exner

presidente:

Plusmoderering, Gamergate, feminism, dataspel.

tack. Glad

Så lite så!


   
SvaraCitera

Har följt debatten lite, även fast jag inte är så spelintresserad. Det handlar om solklar svartmålning av en folkrörelse.


   
SvaraCitera

Det är rätt svårt att inte betrakta människor som mordhotar en kvinna för att hon är kvinna för misogyna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Det är rätt svårt att inte betrakta människor som mordhotar en kvinna för att hon är kvinna för misogyna.

Det är långt ifrån alla i Gamergate som mordhotat någon. Rörelsen i sig går inte ut på att mordhota folk. 


   
SvaraCitera

presidente: Det är långt ifrån alla i Gamergate som mordhotat någon. Rörelsen i sig går inte ut på att mordhota folk.

Rörelsen i sig verkar inte gå ut på mycket mer än att gnälla på att någon petar på deras leksak.


   
SvaraCitera

Nachac: Rörelsen i sig verkar inte gå ut på mycket mer än att gnälla på att någon petar på deras leksak.

Kan vara bland det mest ignoranta jag hört.


   
SvaraCitera

Sägmig:

Kan vara bland de mest ignoranta jag hört. 

det är nachac


   
SvaraCitera

Tickstart: det är nachac

Skämtar du med mig.


   
SvaraCitera

Tråden är plusmodererad vilket betyder att vi modererar den extra hårt. Som vanligt är personangrepp inte okej. Rensat lite, var schysta i fortsättningen!

/Mod


   
SvaraCitera

Bryr mig varken till eller från då jag redan går i god tro för att spelbranchen är så tillräckligt välmående med sin konsumentbaserade verksamhet att vad än feminister får för sig att säga så kommer de inte att påverka ett dugg.

Men det är väl ändå ett tecken på den destruktiva kraft feminismen besitter. Att attackera allt och alla som inte överensstämmer med deras världsbild är vad feminismen blivit till. Där allt som kan tänkas missgynna kvinnan finns det fog i att motarbeta och där inget är för trivialt, inte ens din hobby om den består i att spela tvspel med lättklädda kvinnor kan få tillåtas gå fri.


   
SvaraCitera