Aviseringar
Rensa alla

Den officiella valresultat-tråden


Fremmy:

Personligen tror jag att MP ska till Alliansen för att ge dom kraft att stå emot SD o de röda.

De kan välja, konservatism eller rasism. Personligen tycker jag båda är skit.

Menar du att Alliansen står för konservatism, och SD står för rasism? SD är det konservativaste partiet i riksdagen, t.o.m. konservativare och mer traditionsbevarande än KD.


   
SvaraCitera
time
 time

shajjn:

"kräkas" och "spruta"?

Sättet du sa det på lät sexuellt anspelande. Det var ett skämt. Nu tycker jag att du ska chilla. [no-no]


   
SvaraCitera
time
 time

stereo total:

Är besviken på Svenska folket och kåt på Ohly.

Blev kåt på riktigt när han stod och pratade med alla som sjöng internationalen i bakgrunden. Och när han vägrade sminka sig med Åkesson. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Hoppas att Folkpartiet är vettigt nog att stå upp emot SD och vägra samarbeta dem som de sagt att de ska göra.

FP har ju inte ens närheten av samma åsikter... men visst finns det en del i FP som vill efterlikna andra "liberala" partier ute i Europa utan att nämna några namn nu. [rolleyes]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Och när han vägrade sminka sig med Åkesson.

Haha, bäst! 😀


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Blev kåt på riktigt när han stod och pratade med alla som sjöng internationalen i bakgrunden. Och när han vägrade sminka sig med Åkesson. [love]

Det var så himla fint. Det kommer jag leva på länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Det kommer jag leva på länge.

Så billig i levnadsdrift? [crazy] Så jävla bra var det inte. Visst var det lite roligt och humoristiskt.. men mest barnsligt.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Så billig i levnadsdrift? [crazy] Så jävla bra var det inte. Visst var det lite roligt och humoristiskt.. men mest barnsligt.

Du framstället barnslighet som om det vore något negativt. [shake]

Dold text: Obs, lägg märke till att jag inte ställer mig bakom din åsikt ang Ohlys agerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Du framstället barnslighet som om det vore något negativt. [shake]

Aaa, i politiska sammanhang är det negativt. Helt korrekt uppfattat.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Aaa, i politiska sammanhang är det negativt. Helt korrekt uppfattat.

Kan iofs hålla med dig där till viss del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Frågan är väl om höjd fastighetsskatt för dem skulle leda till att de inte klarade sig eller om det bara skulle leda till lite mindre i plånboken.

Det är väl med stor sannolikhet att höjd fastighetsskatt för en låginkomsttagare, läs arbetare, från den rödgröna pakten skulle få det betydligt sämre med sossepolitik än vad en höginkomsttagare skulle få med sossepolitik på grund av höjd fastighetsskatt. Så jag tror att en av anledningarna varför sossarna i synnerhet gjorde en sådan total brakförlust i valet berodde på att de ville höja många skatter, bl a fastighetsskatten, än vad den borgerliga pakten ville.

Så JA - jag tror att många gamla sosseröstare bytte block till den borgerliga pakten i år. Bevisligen gick även många gamla sosseröstare över till (sd) och det är ju glädjande. Ett bevis på att även gamla betongsossar är missnöjda med invandrare och muslimer. Eller som jag läste på ett annat forum där en sosse skrev - inga muslimer på våra gator!


   
SvaraCitera