Aviseringar
Rensa alla

Den onde doktorn?


Mycket som sägs är ju skitsnack. Som att han skulle ha gjort tvål och lampskärmar av judar. xD Samt sytt ihop dom. Man får ta en hel del med en nypa salt.

Men nej, jag känner inte till någon fakta om honom.


   
SvaraCitera

Doktor och doktor...


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Mycket som sägs är ju skitsnack. Som att han skulle ha gjort tvål och lampskärmar av judar. xD Samt sytt ihop dom. Man får ta en hel del med en nypa salt.

Så sant så sant, det där att ta mycket med en nypa salt. Dock är det där just med tvålen tyvärr något som kan vara sant då tvål tillverkas av bland annat olika fetter. Fetter som man hittar hos människor.


   
SvaraCitera

ben1632:

Dock är det där just med tvålen tyvärr något som kan vara sant då tvål tillverkas av bland annat olika fetter. Fetter som man hittar hos människor.

Nej jag har läst något om just tvålen, jag minns inte var men det är bara en myt, precis som lampskärmarna. För såvitt jag kan komma ihåg var liken inte skändade vilket dom borde ha varit om man tillverkat tvål av fettet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Samt sytt ihop dom

Var inte det ett av hans experiment med tvillingar? Har för mig att jag har läst någonstans att han försökte "skapa" siamesiska tvillingar genom att sy ihop ett par ungar, men det funkade såklart inte, de fick bara infektioner och annat obehag.

Fast eftersom det är källa internet, så... Ja, det säger ju sig självt. Men han gjorde ju en hel del andra sjuka saker och var väl praktexempel på "mad scientist", så helt otänkbart är det ju inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DenUnDeRlIgApOjKeN:

Om ngn kan mer om denna doktor kanske ni kan berätta?

Han hade en fetisch för tvillingar & att förändra folks ögonfärger. Typ ändra judarnas bruna ögon till blå så de skulle bli mer lika "arier" så Tyskland kunde använda dem i krig.
Medicinsk forskning hade aldrig varit där den är idag utan doktorerna på koncentrationslägrena, sad but true.
Fyfan jag mår illa när jag tänker på förintelsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krig är nödvändigt..Annars skulle världen vara överbefolkad...Fast krig påverkar folk till växten inte så mkt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

För såvitt jag kan komma ihåg var liken inte skändade vilket dom borde ha varit om man tillverkat tvål av fettet.

Dom flesta "liken" existerade inte när de allierade kom fram till förintelselägren, de brändes då man enbart i början använde massgravar.
Detta tog snart för stor plats och man grävde upp det för att sedan bränna kropparna.
Nazisterna hade enorma lager kvinnohår t.ex som de tillverkade peruker av.


   
SvaraCitera

DO EET:

Var inte det ett av hans experiment med tvillingar? Har för mig att jag har läst någonstans att han försökte "skapa" siamesiska tvillingar genom att sy ihop ett par ungar, men det funkade såklart inte, de fick bara infektioner och annat obehag.

Han var en doktor... Ingen doktor skulle göra något så korkat.

IQFreak:

Dom flesta "liken" existerade inte när de allierade kom fram till förintelselägren, de brändes då man enbart i början använde massgravar.
Detta tog snart för stor plats och man grävde upp det för att sedan bränna kropparna.

Och ändå kunde man fastställa att det var 6-12 mille som dog där (ett under att man kan räkna fel på flera miljoner btw)
Det borde man inte ha kunnat om dom brändes, vilket även gör det ännu svårare att faktiskt bevisa att man gjorde tvål av deras fett.

Jag är säker på att det är en myt. Allt förstoras ju upp och blir bara värre och värre med tiden.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Och ändå kunde man fastställa

man vet ungefär vilken kapacitet lägrerna hade. auschwitz-birkenau till exempel klarade 12000 människor om dagen (de bra dagarna när inget gick fel dårå).


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

man vet ungefär vilken kapacitet lägrerna hade. auschwitz-birkenau till exempel klarade 12000 människor om dagen (de bra dagarna när inget gick fel dårå).

Ja men det bevisar fortfarande inte vad som hände. Det finns inga konkreta bevis på att ett utrotningsförsök faktiskt ägde rum där.

Tro inte att jag är 100% säker på att det inte hände. Jag bryr mig inte om folk mördades där eller inte, jag ser bara inga riktiga bevis och ifrågasätter hela förintelsen p.g.a det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Och ändå kunde man fastställa att det var 6-12 mille som dog där

Så många var det inte i Auschwitz. Där dog mellan 1,2 till 1,5 miljoner människor.

6 miljoner siffran kommer från alla koncentrationsläger tillsammans och gäller inte bara judar.

ööörkarn:

Tro inte att jag är 100% säker på att det inte hände. Jag bryr mig inte om folk mördades där eller inte, jag ser bara inga riktiga bevis och ifrågasätter hela förintelsen p.g.a det.

Vad vet du egentligen om något i så fall?
Vet du om något är sant?
Romartiden? Medeltiden? Vår svenska historia?

Nazisterna var väldigt duktiga på att dokumentera allt de gjorde och det finns tonvis med dokument, tusentals vittnen från båda sidor där i princip alla säger samma sak (givetvis med olika synsätt då man har olika erfarenheter och påverkas olika av olika händelser).

Men jag har aldrig hört någon gammal Nazist komma 50-60 år senare för att ''befrias'' från sin skuld.

Problemet med männsikor som ''dig'' är att ni påstår er vilja få fram ''sanningen'' när ni egentligen:

1. Tycker att Nazisternas namn har blivit smutskastat.
Eller:
2. Har snedvridet synsätt på antingen judar eller människor i allmänhet.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Ja men det bevisar fortfarande inte vad som hände. Det finns inga konkreta bevis på att ett utrotningsförsök faktiskt ägde rum där.

Du råkar inte ha läst Höss självbiografi? Den borde vara tillräcklig i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WickedBarbie:

Du råkar inte ha läst Höss självbiografi? Den borde vara tillräcklig i sig.

Problemet är att ''revisionister'' påstår att Höss blev torterad fram till de svar han gav.
Det svåra är dock att erkänna till brott som man är oskyldig till. Tänk dig själv om du skulle erkänna för ett mord som du inte begått. Hur kan du då veta exakta metoder och platser och andra bevis som Höss skrev i sin biografi.

Sedan visste han att han skulle bli avrättad så det finns ingen anledning för honom att ljuga i boken.


   
SvaraCitera