Aviseringar
Rensa alla

Den parlamentariska situationen efter valet


Storchen84:

Det är denna bit som konfunderar mig, för på samma sett har jag sett henne stå framför en kamera och säga att hon absolut har för avsikt att avsätta Löfven och att man går in för en allians-regering, så återigen som sagt - vad väger tyngst för Lööf?

Ska se om jag hittar Lööfs uttalanden (filmklipp) om S, SD och avsikt för alliansregering.

Jag hade velat se fyra år till av åsnessons trollande. Han trollade S och få verkar fatta att det är därför det gått som det gjort. Nu har han "hotat" med att göra samma sak mot M. Fan vad jag hade velat se detta. Jag tror inte för fem öre att Kristersson inte kommer röra SD - men önska kan man.

Hjärta

Jo jag vet, hon säger både det ena och det andra. De har ganska tuff migrationspolitik men de är inte emot att vi tar emot 30 miljoner invandrare och allt skit vad det är. Hon sa ju att gymnasielagen för de 9000 ensamkommande var ju så ''hemsk rent juridiskt'' men så vägde ''de humanitära värdena'' högre så röstar de igenom det ''fruktansvärda'' förslaget ändå. C är en bunt hycklare.

Gör så, jag vet att hon säger både det ena och det andra men såvitt jag vet har hon varit väldigt tydlig med att hon inte tänker vara med i en regering där SD är med i.

Får se hur det blir.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe: De har ganska tuff migrationspolitik men de är inte emot att vi tar emot 30 miljoner invandrare och allt skit vad det är.

Inte du också med denna fake news avpixlat-bullshiten. Något sådant är inte aktuellt mer än på högerpopulistiska propagandasidor. Detta var aktuellt för vad - sju år sedan? På dom sju åren kan man inte ändra åsikt/uppfattning eller vadå? Man (läs: SD och högerpopulisterna) försöker skrämma folk genom att försöka aktuallisera sådant som inte är aktuellt - och du är en av dom det verkar ha funkat på. Frågan är om du efter detta fortsätter på samma linje eller om du själv inser att detta är fake news. Annars så får du visa mig var Lööf inför detta valet säger sig vilja ta emot 30 miljoner flyktingar, var det står i centerns partiprogram eller liknande.

Jag visste att åsnesson är en låg rutten skit, men att dra upp det i en debatt som om det ett uttalande som gjorts dom senaste veckorna var väldigt lågt - även för honom.

Trevlig-Snubbe: jag vet att hon säger både det ena och det andra men såvitt jag vet har hon varit väldigt tydlig med att hon inte tänker vara med i en regering där SD är med i.

Jag hoppas att hon håller sig till det, jag hoppas att det är det viktigaste och att hon när M ska samarbeta med SD säger "nej, stopp" och hoppar på det rödgröna tåget.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Inte du också med denna fake news avpixlat-bullshiten. Något sådant är inte aktuellt mer än på högerpopulistiska propagandasidor. Detta var aktuellt för vad - sju år sedan? På dom sju åren kan man inte ändra åsikt/uppfattning eller vadå? Man (läs: SD och högerpopulisterna) försöker skrämma folk genom att försöka aktuallisera sådant som inte är aktuellt - och du är en av dom det verkar ha funkat på. Frågan är om du efter detta fortsätter på samma linje eller om du själv inser att detta är fake news. Annars så får du visa mig var Lööf inför detta valet säger sig vilja ta emot 30 miljoner flyktingar, var det står i centerns partiprogram eller liknande.

Jag läser inte avpixlat, sidan finns ju inte längre men det heter nu Samhällsnytt vilket jag inte heller läser, så nej. Vad är inte aktuellt? Hårdare migrationspolitik? Alltså C har tuffare migrationspolitik på så sätt att dem vill skära ner på väldfärden för de som kommer hit, att de får lån och inte bidrag de första två åren. Sen vil de ha öppna gränser. Jag tror du missförstod vad jag menade. Vad är det jag aktualliserar som inte är aktuellt? Allt jag har sagt är akutellt. Varför anklagar du mig för saker som du inte har belägg för? Lägg ner.
Hon säger ju hon inte är emot att det kommer hit 30 miljoner invandrare och säger så korkat som att ''folk som invandrar hit pratar svenska''. Sen när hon vänder sig emot beskrivningen av 30 miljoner invandrare så börjar hon att rabbla upp hennes släkt som finns i lite olika länder vilket är helt ett helt irrelevant svar då hon överhuvudtaget inte svarar på frågan.
Jag återger bara vad hon själv har sagt och uppenbart tycker, sen om det kommer hit 30 miljoner invandrare eller ej är en annan femma. Jag har sagt invandrare, inte flyktingar, kanske migranter är ett bra ordval. Alla som kommer hit är inte flyktingar, åtminstone hälften som kommer hit är migranter, resten är flyktingar.

Storchen84: Jag visste att åsnesson är en låg rutten skit, men att dra upp det i en debatt som om det ett uttalande som gjorts dom senaste veckorna var väldigt lågt - även för honom.
Jag hoppas att hon håller sig till det, jag hoppas att det är det viktigaste och att hon när M ska samarbeta med SD säger "nej, stopp" och hoppar på det rödgröna tåget.

Hjärta

JAg förstår att du tycker att det är bra då det leder till mer vänsterpolitik och fortsatt stor invandring. JAg vet inte vad du tycker är bäst men du verkar inte vara emot stor invandring hit. ''Vi måste ju kunna hjälpa på båda sätten'' som du säger, trots att det bara blir en enformig ''hjälp'' som låter de som är i närområdet (grannländer) fortsatt får leva med usla förhållanden.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe: Vad är inte aktuellt?

Trevlig-Snubbe: de är inte emot att vi tar emot 30 miljoner invandrare

Detta är inte aktuellt. Det var det för sju år sedan, det är det inte idag.

Trevlig-Snubbe: Hon säger ju hon inte är emot att det kommer hit 30 miljoner invandrare

Hon sa det - för sju år sedan. Detta stämmer inte idag.

Trevlig-Snubbe: Jag återger bara vad hon själv har sagt och uppenbart tycker

Sa och tyckte - för sju år sedan.

Det som du pratar om, som du blivit lurad av, handlade fö. om hur hon för sju år sedan tyckte att Sverige skulle använda Kanadas modell för arbetskraftsinvandring - vilket skulle bli ca 30 miljoner. Du kan inte bevisa att detta är aktuellt än idag - därför att skulle du försöka så skulle du länka till saker som är 6-10 år gamla - vilket istället skulle bevisa min poäng.

Dom satte klorna i dig ordentligt med sin propaganda - precis som dom gjort med många andra. Utmärkt bevis på varför SD skulle förlora kanske som mest en bråkdel av sina väljare om dom gick ut med något så extremt som att säga att man är för pedofili och vill göra sex med barn lagligt.

Jag tänkte säga skärp dig, men eftersom du är så insnöad på "30 miljoner invandrare" tvivlar jag på att det skulle hjälpa.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Detta är inte aktuellt. Det var det för sju år sedan, det är det inte idag.
Hon sa det - för sju år sedan. Detta stämmer inte idag.
Sa och tyckte - för sju år sedan.

Okej.

Storchen84: Det som du pratar om, som du blivit lurad av, handlade fö. om hur hon för sju år sedan tyckte att Sverige skulle använda Kanadas modell för arbetskraftsinvandring - vilket skulle bli ca 30 miljoner. Du kan inte bevisa att detta är aktuellt än idag - därför att skulle du försöka så skulle du länka till saker som är 6-10 år gamla - vilket istället skulle bevisa min poäng.

Jag köper ditt argument.

Storchen84: Dom satte klorna i dig ordentligt med sin propaganda - precis som dom gjort med många andra. Utmärkt bevis på varför SD skulle förlora kanske som mest en bråkdel av sina väljare om dom gick ut med något så extremt som att säga att man är för pedofili och vill göra sex med barn lagligt.

Vilken propaganda? Precisera gärna. Det hon har sagt har hon ju sagt, även om artikeln är gammal så kanske hon tycker så idag, eller så har hon ändrat sig. C står fortfarande för en liberal migrationspolitik, så de tycker ju inte att det är fel att det kommer hit människor, även om det är väldigt många människor. Sen tycker ju C att folk ska vara arbetssamma och inte gå på bidrag och arbeta sig fram till sociala välfärdförmåner, det är sådant som gör att en del skulel välja bort Sverige så ja, 30 miljoner invandrare lär då inte komma hit vilket nog ändå är otänkbart för då hade vi inte kunnat ha haft välfärd för alla osv om inte alla jobbar för det dvs. Sen måste det finnas hus och allt vad det är till alla än kåkstäder.
SD har väl aldrig påstått att de vill göra pedofili lagligt? Vad är det för fejk news.

Storchen84: Jag tänkte säga skärp dig, men eftersom du är så insnöad på "30 miljoner invandrare" tvivlar jag på att det skulle hjälpa.
Hjärta

Jag tror att du tror att jag är mer insnöad än vad jag är, eller så väljer du att medvetet missförstå mig eller att missförstå mina poänger. Men ja, det kanske inte är aktuellt idag, sen är det otänkbart att det skulle invandra 30 miljoner hit inom de närmsta 100åren. Sen beror det ju också på vad för politik som förs också, men det lär väl komma max 1 miljon människor hit på 10år, det skulle alltså ta 300år att få hit 30 miljoner invandrare. Så, kan vi lägga ner detta, vi kommer ju ändå ingen vart, eller?


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe: Det hon har sagt har hon ju sagt, även om artikeln är gammal så kanske hon tycker så idag, eller så har hon ändrat sig.

Jimmie Åkesson tog upp detta som ett argument som om det vore aktuellt idag - vilket hon dementerade. Det är ganska dumt och ologiskt att tro på något en person sa för många år sedan när den personen säger att det inte är så i dag.

Trevlig-Snubbe: SD har väl aldrig påstått att de vill göra pedofili lagligt?

Här missförstår du mig. Jag gav ett exempel på vad för än extremt uttalande SD skulle komma med så skulle dom tappa max en bråkdel av sina väljare.

Vi kan ta något som faktiskt hände: påståendet om att SD riksdagspolitiker besköts under färd. Sagda riksdagspolitiker gråter ut i media "jag trodde vi skulle döööö UHUUUUU". Detta gav garanterat SD några röster. I dag visar det sig att det inte avlossades några skarpa skott (antagligen var det softairgun eller luftvapen), det sköts inte mot bilen och att händelsen med all sannolikhet var ett sammanträffande och inte riktat. Tror du att dom som bestämde sig för att sympatisera med SD när dom trodde att en riksdagspolitiker besköts kommer att lämna nu? Nej, det kommer dom inte.

Tror du är bekant med händelsen men utifall att, eller ifall någon annan missat det och undrar vad jag pratar om:  https://www.skaraborgslanstidning.se/article/riksdagspolitiker-i-buss-som-blev-beskjuten/

Trevlig-Snubbe: Så, kan vi lägga ner detta, vi kommer ju ändå ingen vart, eller?

Det var ju du som började med att påstå att C inte har något emot eller vill att 30 miljoner ska invandra till Sverige - jag försökte bara förklara var bristen i detta påstående är.

Hjärta


   
SvaraCitera

Tickstart: ja jävlar vad KD smutsat ner sig hahahh. Riktiga rasister är de, de har dissat både genustramset och mångkulturen 😀 fyfan asså

Eller kanske beror det på att KD vill vara med de "stora" pojkarna och "inflytelserika" kvinnorna? Vissa prognoser pekar väl på att SD kan bli det näst största partiet. Kanske tom det största. Löfven må ha varit en accepterad svetsare de få dagar han utfört sitt yrke. Men svetsa ihop S till vad det en gång i tiden har varit har han ju totalt misslyckats med.


   
SvaraCitera