Aviseringar
Rensa alla

den pyttelilla tråden om vemod som gör livet värt att leva


Ämnesstartare

ohdeer:

vemodig och mongo!

fett!
idag är perfekt för att vara vemodig och mongo dessutom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej här kommer min bedömning av era bidrag!

Schism:

posta inlägg

en aning för blygrått... jag föredrar melankoli som uppmuntrar, eller åtminstone tillåter, att missnöjet sublimeras till en romantisk förhoppning om det bortomliggandes välsignelse.

trots detta ett bra urval som förmedlar en stämning.

Liebestraum:

ra Ne

låtarnas inherenta spänningar överskuggas endast av det dynamiska omfång som etableras av deras närmast totalt motsatta perspektiv. du anlägger en fasansfull himlavälvd kupol av elektriskt vibrerande ondska, med förtätad ångest som livsmedium.

liksom ovanstående är det inte helt i linje med mina preferenser, men ändå uppskattat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

PS:

varm, nästan trevlig tristess. bedövad acceptans samexisterar med förgänglighetens lidelse. du prickar inte heller topic (en s.k. moving goalpost antar jag) men det är lyssningsvärt ändå [smile]

Strypsexkillen:

Jag äter

du är närmast hittills. här finns en känslomässig virilitet och sprängkraft som för mig ökar trovärdighet och direkthet - men också en viss, om än vag, osmickrande teatrikalitet som splittrar det sympatiska intrycket något. det är ett slags postmodern vissång som förbigår krav på på mnemonisk precision för att istället kunna förmå en detaljrik porträttering av den efemära och substanslösa orons matta skimmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sry för trippelpost men här är en som skulle ha varit med från början:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

jag föredrar melankoli som uppmuntrar

nu är du verkligen ute på hal is


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

nu är du verkligen ute på hal is

uppmanar kanske jag borde ha skrivit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att undvika förvirring [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Försöker vara snäll minst en gång om dagen i alla fall.

förträngning genom stilisering och käck ironi

tycker du verkligen det där är vemodigt?


   
SvaraCitera

Brk g:

vemodigt

Vemod:
(negativ) stillsam känsla av att något känslomässigt (positivt) betydelsefullt är över och aldrig kommer tillbaka

Skulle vilja säga att det är vad låten porträtterar ja.

Duger det inte för dig så är den ju i alla fall fin och mysig [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

(negativ) stillsam känsla av att något känslomässigt (positivt) betydelsefullt är över och aldrig kommer tillbaka

(positiv) fartig känsla av att den där (negativa) bruttan inte spelade någon roll egentligen och att det hela går över bara man hinkar öl, pluggar design och har dyra skor

oj hallucinerade

låten du länkade är ungefär lika vemodig som SCB's tabeller över dödsfall

Slumpartad:

Duger det inte för dig

jag är elitist


   
SvaraCitera

Han sjunger ju trots allt hur mycket han saknar tösen sin redan i första versen. Ett par gånger.

Drickandet är ju förövrigt det han föreslår att hon ska göra, då det var det enda hon var bra på.

Det är laddade känslor här, även om det framförs med en "käck ironi".


   
SvaraCitera

Ofta American Sneakers är hipstermusik [sad] uhu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Han sjunger ju trots allt hur mycket han saknar tösen sin redan i första versen. Ett par gånger.

för att sedan brista ut i ett "höhö, jag vill döda henne! döden, tjohej"

Slumpartad:

Drickandet är ju förövrigt det han föreslår att hon ska göra, då det var det enda hon var bra på.

ölbongandet är ändå en tydlig utgångspunkt i sorgearbetet för dessa naiva kids som Inte Vet Något Om Livet

resultatet är larvigt, studentikost och föga allmängiltigt

MOTGIFT:


   
SvaraCitera