Aviseringar
Rensa alla

den slutgiltiga lösningen på invandrarfrågan


Ämnesstartare

detberorpå:

nilo är bra på att göra reklam

Sådär! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sådär!


jättebra[cute]


   
SvaraCitera

Posting in a troll thread. Feels good man [bigsmile]

S3ON:

[love]

Sån söt tjej [love][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Repatriering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller inte riktigt med, bara för att man hoppar på Skåningar och Svergiedemokrater behöver man inte ha rätt. Tex är assimilering rätt så efterblivet sätt att anpassa människor (om något så är de gammalmodigt). Viktiga är ju att man som utrikesfödd får kontakt-nät och lär sig Språket. Detta kallas ofta för integration.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Detta kallas ofta för integration.

nu brukar väl inte detta vara den förespråkade lösningen bland sverigedemokrater. men, alldeles oavsett, skillnaden är kosmetisk.


   
SvaraCitera

n1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

skillnaden är kosmetisk

http://www.ne.se/assimilation/1127917
http://www.ne.se/integration/1131812

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

[smile]

retorisk, då. eller politisk. knappast reell.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

diskutera. vad tycker ni om saken?

Själv skulle jag vilja ha helt fri invandring, möjligtvis undantaget dömda brottslingar där risken att de fortsätter begå brott här bedöms som stor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är nyfiken på din utbildning, av någon anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

Själv skulle jag vilja ha helt fri invandring, möjligtvis undantaget dömda brottslingar där risken att de fortsätter begå brott här bedöms som stor.

jag har svårt att se hur en helt fri invandring kan gå hand i hand med min personliga ideologiska övertygelse just nu. men så småningom, så.

isola:

Är nyfiken på din utbildning, av någon anledning.

jaha.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

jag har svårt att se hur en helt fri invandring kan gå hand i hand med min personliga ideologiska övertygelse just nu. men så småningom, så.

Vad är det i din ideologiska övertygelse som sätter stopp för det nu då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

Vad är det i din ideologiska övertygelse som sätter stopp för det nu då?

en bristande tro på en fri marknad. jag ser exempelvis varför liberaler skulle förespråka fri invandring, i och med att de negativa effekterna av, säg, 50% befolkningsökning om året i några år, skulle ta ut sig själva så småningom. helt enkelt, fattiga personer skulle svälta ihjäl, flytta, eller klippa sig och skaffa ett jobb, och befolkningsmängden skulle stanna på en nivå som kan uppehållas naturligt genom marknadsekonomiska funktioner. detta är, som jag ser det, förutsättningen för en fri invandring. den är inte fri i bemärkelsen att den är obegränsad, den är fri i bemärkelsen att det inte finns några politiska medel att begränsa den med. och, liberalism är (som du nog listat ut) ingen ideologi som jag ställer mig bakom.


   
SvaraCitera