Aviseringar
Rensa alla

DEN STORA BIL-TRÅDEN


stoner: Har du köpt bilen ny från Exclusive Cars? Det är väl dom som är importör och generalagent för vissa, kanske alla Dodge. Vad är det för årsmodell och motor i din?

Nej det var en ägare före mig. Men jag är 90% säker att dom importerade den helt ny från kanada då den bara gått 1400 mil på 3 år. 2012 5.7 jag tror att explosionen av ram 1500 kom i samband med lansering av ecodiesel motorn med 2013-modellerna och nyare.

När det gäller generalagent så... om det du stämmer är sant så innebär det att exempelvis både hedin och kw köper sina dodge från exclusive cars och det gör dom väl inte, eller? Känns som att så stora företag själva sköter importen av sitt enorma utbud men jag vet inte.

Hjärta


   
SvaraCitera
Cobrak

ska skaffa en sån här när jag får körkort

34947EA4-8DE1-4917-9D49-4DC0B8F2403C.jpe


   
SvaraCitera

Cobrak:
ska skaffa en sån här när jag får körkort

34947EA4-8DE1-4917-9D49-4DC0B8F2403C.jpe

Behöver man körkort för dom?Skeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera

Skulle vara kul med en riktig kommunist-räser Cool

7.jpg


   
SvaraCitera
Cobrak

Storchen84:

Behöver man körkort för dom?Skeptisk

Hjärta

yes

har varit sugen på en enda sedan jag började spela gta vice city


   
SvaraCitera
Berit

Satt o räkna på't

Nu jävlar blire en diesel 


   
SvaraCitera

Storchen84: Nej det var en ägare före mig. Men jag är 90% säker att dom importerade den helt ny från kanada då den bara gått 1400 mil på 3 år. 2012 5.7 jag tror att explosionen av ram 1500 kom i samband med lansering av ecodiesel motorn med 2013-modellerna och nyare.

Är det en 2012 Ram 1500 med 5,2 liter (350 cui) du har?

Storchen84: När det gäller generalagent så... om det du stämmer är sant så innebär det att exempelvis både hedin och kw köper sina dodge från exclusive cars och det gör dom väl inte, eller? Känns som att så stora företag själva sköter importen av sitt enorma utbud men jag vet inte.

Tidigare har det alltid varit så att om det redan finns en generalagent/importör som har blivit godkänd av fabriken (moderföretaget) så kan inte en helt annat företag få starta import av detta bilmärke. Men i Dodges fall gör det ju inte saken lättare av att Dodge, eller om det var hela Chryslerkoncernen, saknade importörer i Europa under många år. Och då kanske det funkar som så att om märket saknar Europeisk representant så får vem som helst starta import!??
Dessutom snurrades det till rejält när Chrysler (Dodge med flera märken) gick ihop med FIAT. Och FIAT och Chrysler lär väl knappast ha haft samma generalagenter?

Dessutom bör man kunna kringgå dessa regler genom att importera bilen från ett annat land... som Kanada eller Mexiko.


   
SvaraCitera

Storchen84: Behöver man körkort för dom?Skeptisk

Cobrak: yes

Bilkörkort eller MC-körkort?

Det lär väl knappast sitta så stor motor i den och den lär väl väga mindre än en vanlig normalstor MC. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Storchen84:

Behöver man körkort för dom?Skeptisk
Hjärta

stoner: Bilkörkort eller MC-körkort?

För att köra golfbil krävs körkort med minst B-behörighet eller förarbevis för terrängskoter. Den som är under 16 år får överhuvudtaget inte framföra golfbil.

stoner: Det lär väl knappast sitta så stor motor i den och den lär väl väga mindre än en vanlig normalstor MC. Mycket glad

Vikter bensindrivna, tjänstevikt: 324 kg(Carb) 344 kg(EFI)

Vikter eldrivna, tjänstevikt: 446 kg(DC) 455 kg (AC)

Gick snabbt att hitta uppgifter. 🙂


   
SvaraCitera

stoner: Är det en 2012 Ram 1500 med 5,2 liter (350 cui) du har?

5.7 liters hemin. Tredje generationen (fram till 2008) var sista generationen att få 5.2 magnumen.

stoner: Tidigare har det alltid varit så att om det redan finns en generalagent/importör som har blivit godkänd av fabriken (moderföretaget) så kan inte en helt annat företag få starta import av detta bilmärke. Men i Dodges fall gör det ju inte saken lättare av att Dodge, eller om det var hela Chryslerkoncernen, saknade importörer i Europa under många år. Och då kanske det funkar som så att om märket saknar Europeisk representant så får vem som helst starta import!??
Dessutom snurrades det till rejält när Chrysler (Dodge med flera märken) gick ihop med FIAT. Och FIAT och Chrysler lär väl knappast ha haft samma generalagenter?

Dessutom bör man kunna kringgå dessa regler genom att importera bilen från ett annat land... som Kanada eller Mexiko.

Fiat köpte ju upp chrysler och för just ram trucks (eller kanske allt chrysler som tillverkas i USA fortfarande?) känns det inte som det finns en enskild importör då det iafl i sverige finns flera företag som importerar bilar och säljer.

Ice: För att köra golfbil krävs körkort med minst B-behörighet eller förarbevis för terrängskoter. Den som är under 16 år får överhuvudtaget inte framföra golfbil.

Känns löjligt tbh. Förarbevis för terrängskoter är väl iofs ok men B-behörighet wtf.

Hjärta


   
SvaraCitera
Berit

Berit:
Satt o räkna på't

Nu jävlar blire en diesel 

2 veckor senare hade jag skaffat en v50 yolo


   
SvaraCitera

åt helvete med er och er tråd


   
SvaraCitera

Din kvinna:
åt helvete med er och er tråd

ÅT HELVETE MED DEJ SJELV DIN JÄVLE KUKSUGARE


   
SvaraCitera

SDSD:

ÅT HELVETE MED DEJ SJELV DIN JÄVLE KUKSUGARE

nej vet du vad


   
SvaraCitera

    


   
SvaraCitera