Aviseringar
Rensa alla

Den stora branden i Västmanland


Vuzz
 Vuzz

My dreams are her:

Polisen misstänker att den våldsamma branden startade vid ett markarbete i torsdags.
– Uppgifterna vi har fått in är att det troligtvis startade med någon sorts gnistbildning under ett markarbete i skogen, säger Thomas Gustafsson, ledningsbefäl på polisen i Västmanland.
I nuläget finns ingen brottsmisstanke och myndigheterna koncentrerar alla resurser till att släcka branden och skydda allmänheten.

http://www.expressen.se/nyheter/teorin-jattebranden-startade-vid-maskin/

Aha, de gör de lite klarare. Sparks as sparks i guess, vet bara att de startade samtidigt som de blixtrade här kring väldigt mycket 🙂


   
SvaraCitera

Tråkigt att jag flyttade hem några dagar innan branden... Ville ju se röken 🙁 ganska stolt över all publicitet dock, inte för att den är bra men..... iaf. Stackars dem som utsattes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommentarer av Romson.


   
SvaraCitera
Kudhos

Luktade rök utomhus imorse!!


   
SvaraCitera

Kände också röklukten imorse, men det åskade och blixtrade precis utanför mitt fönster så jag trodde det var därför.

Jag tror det är lätt hänt att bränder uppkommer när det är så varmt och torrt som det har varit ett tag nu. Jag blev själv sittande en timme extra på ett tåg förrförra veckan, på grund av en brand längre fram.
Tyvärr verkar det som att det regnar överallt utom just där det behövs. Söt

Hur kan man som privatperson och jäkligt lyckligt lottad att inte bo i närheten hjälpa till om man inte har ett eget vattenbombplan?
Vet att man kan sjänka pengar nånstans, men är tyvärr lite för fattig för det.


   
SvaraCitera

ska gå ut och se om jag känner röklukt


   
SvaraCitera

nope ingen röklukt

åt vilket håll sprider sig elden? är den på väg söder ut? 


   
SvaraCitera

isola:
Tycker så synd om alla djur som inte kommer att få sina hem uppbyggda igen 🙁 

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dagens presskonferens


   
SvaraCitera